Toon posts:

[Alg] Min. systeemvereiste bepalen.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een "redelijk deftig" GIP proggy geschreven in Borland C++ Builder.
Nu is mijn vraag : Hoe kan ik de minimuum sys. vereisten bepalen.

Bestaat er daar soms een soort van Benchmark voor, of is dit enkel proefondervindelijk te bepalen?

Thx en GzT

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat er een benchmark voor is, immers het is een custom made produkt. Ik zou gewoon de eisen van het OS aanhouden als het progje niet al teveel gekke dingen doet.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Volgens mij bestaan er wel een soort benchmarks voor systemrequirements, maar of die nog uptodate zijn??
Wat heb je trouwens zelf al gevonden??

Verwijderd

Topicstarter
FlamerX schreef op 04 March 2003 @ 20:52:
Volgens mij bestaan er wel een soort benchmarks voor systemrequirements, maar of die nog uptodate zijn??
Wat heb je trouwens zelf al gevonden??
Neen, Google.be kent dat niet :'(

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Stress test tools zijn dat. Die zorgen dat je programma weinig geheugen enz heeft. Maar of het echt nuttig is te vermelden betwijfel ik. Alleen als je hele zware of specifieke eisen aan de hardware stelt is alleen de Windows versie niet meer genoeg.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

Als je onder Wndows NT/W2K/XP werkt, kan je met Task Manager kijken hoeveel Memory (=RAM) en Virtual Memory (=Swap file op HD) je programma nodig heeft wanneer het draait. Je kan dan ook best het totale geheugengebruik controlleren voor je programma start en terwijl het bezig is, omdat andere processen soms ook meer geheugen nodig hebben door jouw programma (vb explorer.exe).
De stelregel die ik dan gebruik is dit getal in MB naar boven afronden op een 16-voud en bij de het benodigde geheugen voor het OS tellen voor de mimimum requirements. Voor de recomended requirements het zojuist bekomen getal in MB naar boven afronden op een 64-voud.

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Ik denk dat je met logica een eind komt. Je kent je eigen systeem, en je weet dat het daarop werkt. Je weet waarschijnlijk zelf wel of je geheugenintensieve taken uitvoert, of juist processorintensieve taken. Veel system-requirements worden gewoon uit de duim gezogen. Ik zou zeggen - probeer je applicatie even op de P200 van je oom/moeder/vriend* om te kijken of het echt onwerkbaar is...
Een goede systeemeis is: een recente PC. Dan kun je nog alle kanten op...

* delete wat van toepassing is...

Localhost, sweet localhost

Pagina: 1