Toon posts:

MX 700 weinig bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeuuhh... ik heb duzz een MX 700 maar hij kan maar 2 meter bij de zender vandaan 8)7 (een vriend van mij heeft een DT optical setje en die kan wel ver weg). Hoe kan dat?? Of kan de MX 700 gewoon niet verder weg.

Gr. Baffie

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op welke poort is de reciever aangesloten? Het schijnt dat de receivers het een stuk beter doen op USB dan op PS/2 (zie ook Wireless mouse). Ik weet niet of dit ook bij jou van toepassing is, maar je kunt het proberen.

Een MX700 hoort idd. normaal gesproken verder te kunnen. ;)

• Gardocki
  • Niet online
Aikeleer schreef op 04 March 2003 @ 20:17:
Oja? Dit lees ik op de site van Logitech:
Draadloze Fast RF-technologie levert dezelfde verbinding als een USB-snoer voor uitstekende werking binnen een bereik van 2 meter, zelfs op overvolle bureaus

They made me do it.

• Laurent
  • Niet online
Oh? Ik heb meerdere malen gelezen dat het met een MX700 wel mogelijk zou moeten zijn om de 4 meter te halen, dat is dan wel met een vrij leeg bureau enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 04 March 2003 @ 20:17:
Op welke poort is de reciever aangesloten? Het schijnt dat de receivers het een stuk beter doen op USB dan op PS/2 (zie ook Wireless mouse). Ik weet niet of dit ook bij jou van toepassing is, maar je kunt het proberen.

Ik heb em gewoon op de USB poort aangesloten ;)

Verwijderd

bij mij hebt ie een meter of 2 bereik als de zender dicht naast m'n monitor of andere apperatuur staat. Als de zender alleen staat lukt 10 meter nog wel. Staat ook in de handleiding dat er iets van 50 cm rondom vrij moet zijn.

Hij hangt trouwens aan de ps2 poort met verlengkabel

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:29 ]

Verwijderd

Hebben ze het vermogen van de zenders recent omlaag geschroeft? Mijn Mouseman Wheel haalt namelijk met gemak 4-6 meter? In een open ruimte dat wel!

En haalt die vriend z'n muis bij jou ook grotere afstanden. Kan natuurlijk ook zijn dat jij meer storingsbronnen in de omgeving hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 20:28:
bij mij hebt ie een meter of 2 bereik als de zender dicht naast m'n monitor of andere apperatuur staat. Als de zender alleen staat lukt 10 meter nog wel. Staat ook in de handleiding dat er iets van 50 cm rondom vrij moet zijn.

Hij hangt trouwens aan de ps2 poort met verlengkabel
Dat zal dan denk ik het probleem bij mij zijn. Ik heb namelijk mijn receiver recht onder mijn monitor staan (zo'n stapel bureau geval ;) ) In ieder geval bedankt voor de tip.

Gr. Baffie

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 20:30:
Hebben ze het vermogen van de zenders recent omlaag geschroeft? Mijn Mouseman Wheel haalt namelijk met gemak 4-6 meter? In een open ruimte dat wel!

En haalt die vriend z'n muis bij jou ook grotere afstanden. Kan natuurlijk ook zijn dat jij meer storingsbronnen in de omgeving hebt?
Geen idee (nooit geprobeerd) maar zalt ff checkuh

Gr. Baffie

Verwijderd

Wie zit er in godsnaam 2 meter van z'n pc vandaan?

Ik heb dat ding nog geen 20 cm van de muis vandaan staan, geen draad, en wel het beste signaal bereik.

Verwijderd

Ik, als ik in bed lig ;) Monitor in een lage resolutie (lees: alles lekker groot) en playlistjes maken :)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 23:13
die maak ik met mijn t68i... bluetooth, bereik 10 meter en kan zo de muis bedienen :D

Verwijderd

off topic
Waarom dan in godsnaam draadloos????
-duurder
-langzamer(theoretisch 1 extra omzetting) B)
-met "touw" is de muis makkelijk ergens naast je tikbord te plaatsen
off topic

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:40 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:40
Heb MX700 op USB hangen, kom ook niet echt verder dan 2M (Receiver staat naast monitor, maar als ik 'm vrij zet scheelt dat nog niet)
Trouwens dat de Cordless Mouseman véél verder komt is waar (Heb er zo een boven liggen, voor me 486 8) ) maar dat zal wel komen omdat 'ie niet optical is en daarom een sterker signaal kan uitzenden...
Ligt hier óók nog een Cordless Mouseman OPTICAL, ik weet niet meer hoever die haalt, maar ik weet wel dat 'ie batterijen vreet :s

Verwijderd

Zoals velen hebben gezegd is het inderdaad aan te raden om je reciever min. 20/30 cm van wat dan ook voor elektrisch apparaat te zetten, staat er nog een versterker in de buurt? die zenden ook nogal wat uit, mijn MX 700:D (ik vind hetm fantastisch) gebruik ik gewoon vanaf de bank om films te kijken:) 4 meter ongeveer, als ik verder loop blijft hij het ook perfect doen no mather of hij op de usb of PS2 zit

mooie aankoop trouwens:)

veel plezier ermee

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 10:34

Tubbietje

Illegaal!

jpvk007 schreef op 04 maart 2003 @ 20:38:
die maak ik met mijn t68i... bluetooth, bereik 10 meter en kan zo de muis bedienen :D
Met welk programma doe jij dit dan?
Ik heb de Nokia 7650 en kan via Bemused wel winamp bedienen, maar niet de muis!

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej!! Mijn probleem is al opgelost!! Ik heb de receiver verder bij de monitor vandaan gezet en mijn muis doet het nu perfect!!! Bedankt allemaal

Groeten Baffie

Verwijderd

Bij mij werkt ie prima hoor zeker 10 meter bereik.

En dan ook nog door 2 muren heen.

Verwijderd

hmz ik kan em bijna nergens zetten, 2 monitoren en een flinke versterker op tafel.
Hij staat gelukkig maar een heel klein stukje van de muis, practisch er boven op,. maar genoeg dat de muis draadloos blijft hehe.

Verwijderd

Mijn Mouseman optical wireless kan denk ik een meter of 3,5.. Trackbal wat langer (beide Logitech)...
Heb eerst ook eens een trust draadloze optische gehad, dat ding kon ik 2 etage's boven de kamer waar de reciever stond nog gebruiken :D
Pagina: 1