Toon posts:

Hoe 't beste pascal sub aan te sluiten..

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zal eerst ff mijn specs vertellen wat ik heb..

*De sony QS 930 receiver.
*Wharfedale Valdus 500 op front. ( 2*200)
*B&W 201 i op rear. (2*100)
*sony dvd 305.

(rest wat ik heb is irrelevant, maar er is meer) 8)

Kheb daar dus nu een subwoofer(SA-VE PASCAL 705) bij gekocht, mijn vraag is hoe ik die het beste kan aansluiten..
Er zit dus gewoon een sub in/out op, maar ook voor mijn frontluidsprekers (in/out) zitten er aansluitingen op.. Moet ik de fronts er op aansluiten (naar sub en dan weer naar receiver) of voldoe ik alleen met de sub-out rechtstreeks naar mijn receiver..

Heb beide wel geprobeerd maar vond alleen met sub-out dat ik beter geluid had.. Of moet ik alles aansluiten en dan misschien mijn receiver beter afstellen..

Bedankt alvast...
KLinkt btw errug lekker (al)...

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sub rechtsreeks op een subwoofer uitgang van een receiver is het bestte.

Verwijderd

Topicstarter
wast verschil precies dan ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Omdat de Sub aansluiting daar voor bedoelt is. ;) Anders mik je de Sub tussen de front kanalen en filter je zo het laag weg wat naar je fronts hoort te gaan.

Tevens is het 5.1, die .1 is je kanaal voor je LFE (Laag) en je Subout geeft dat .1 signaal uit, dat signaal gaat dus niet naar je andere Speakers toe. Dus is de Subout gebruiken gewoon het beste, anders klinkt je laag als je een DVD'tje kijkt misschien helemaal niet zoals het bedoelt is. Dan moet je namelijk je receiver instellen dat je geen Sub hebt en wordt het .1 signaal gedownmixed naar je frontspeakers. Kun je beter gewoon zo laten zoals het bedoelt is, de rest is allemaal omslachtiger en je geluid wordt er echt niet beter op. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Thank joe !
Duidelijke taal :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Volgende keer graag even je handleiding lezen. Juist dit soort dingen staan er erg duidelijk in.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.