Toon posts:

Netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

een maat van me heeft wat problemen met zijn netwerk thuis.
Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

hij kan alleen internetten als hij zijn hoofdcomputer aan heeft staan.
op de hoofdcomputer moet een browser opgestart worden en vervolgens kan hij op de client na ca. 15 minuten internetten.
Ik vind dit heel erg vreemd, enig idee hoe dit kan?

wat info over zijn netwerk

hij heeft adsl direct in zijn host PC gedaan, in de host PC zitten 2 NIC's (1 voor adsl dus) en 1 die naar een hub toe gaat. Op die hub zitten dan vervolgens een aantal clients aan. Alle PC's zijn voorzien van winXP, kabels en hub zijn getest en werken goed.

verder zijn de 2 clients elkaar wel, maar beide zien ze de host niet. De host ziet op zijn beurt de 2 clients weer niet. Maar na 15 minuten zien ze elkaar allemaal wel!(?) De host is m.b.v. winXP geconfigureerd als DHCP, en geeft keurig netjes IP's weg.

Dit heeft allemaal tot op een bepaalde tijd gewerkt. Ik hoop voldoende info gegeven te hebben, anders hoor ik het wel ;)

Verwijderd

En waarmee deelt hij z'n internet? :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
met zijn host PC

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

ICS? Winroute?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 22:58
ik zou een ander OS gebruiken als server. misschien een linux variant of een windows nt/2k server. die hebben veel meer mogelijkheden met het delen van verbindingen. je kan natuurlijk ook een soort router progje proberen. sygate heeft zoiets (op tucows staan er ook als shareware). ow ja... kloppen je domein/werkgroep instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
start->bureau-accessoires->wizard netwerk connectie

ik heb niet veel verstand van (win)XP, maar zover ik weet is dat gewoon ICS.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 20:31:
En waarmee deelt hij z'n internet? :X
Is deze jongen nou zo slim of zijn jullie nou zo dom :O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
de domein/werkgroep instelling kloppen, er is niets aan veranderd (is gecheckt en heeft gewerkt).

Ze hebben liever niet extra applicaties draaien op de host omdat deze pc ook wordt gebruikt als een normale (game) pc.
laat staan dat ze een nieuwe OS gaan installeren

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:47 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
maar wat is er veranderd??? Een normale(voor zover dat bestaat) windows pc doet niet van de ene op de andere dag zonder reden iets niet meer of pas na een tijdje. Is er de laatste tijd op de host pc iets aan de routeringen verandert / virusje gekregen / nieuwe software erop gezet???

Verwijderd

Topicstarter
raar maar waar, er is helemaal niets veranderd.
Hij is er 100% zeker van!

Verwijderd

Tip :*) wanneer je het echt niet meer weet... Maak een backup van je vitale gegevens en restore je host compie naar een vroeger stadium... Ik heb zelf ook welleens dingen gehad met winxp die op netwerk gebied eigelijk niet zijn te verklaren. 8)7 Restore _/-\o_ werkte in deze situaties als de beste en makkelijkste oplossing... :*)

Verwijderd

Topicstarter
zijn hd's waren 2 weken geleden al geformatteerd, en hij zal kijken of er restore points aangemaakt zijn, anders maar weer een formatje doen

Verwijderd

Mocht dit niet werken heb ik hier de instellingen voor je netwerk: :Y)
(Als je tenminste nog geen format c hebt gedaan?? :? )

Host pc 2 NICS :

1=internet(ip=waarschijnlijk zoiets als 10.0.0.150 ligt een beetje aan de situatie hoeven we ons geen zorgen over te maken zolang ICS maar geactiveerd staat) 2=locale netwerk-> ip=192.168.0.1 subnet=255.255.255.0(prive netwerkje dus doen we een c-klasse). http://home.tvd.be/sf15611/tcpip.htm --> :X

Clients :

ip=192.168.0.2 subnet=255.255.255.0 Gateway=192.168.0.1(Host)
client 2 krijgt ip 192.168.0.3 en voor het ressie hetzelfde..

Nu ben ik er alleen niet zeker van dat je host pc zijn DNS (http://www.netprofessional.nl/artikelen/0602/1.php)-> :X adressen doorgeeft. Dit is te controleren door het commando ipconfig/all in te voeren voor een xp machine en winipcfg voor win98...(dit doen we in de command prompt dit is voor de duidelijkheid de dos prompt ;) ) Wanneer er nu een ip adres staat bij de DNS dan is dit te testen door een ping te geven naar www.internetsitenaarkeuze.nl \com (verzin iets). Wanneer je nu geen reply krijgt moeten we ff checken of de DNS gegevens wel kloppen dit doen we door te pingen naar het volgende adres -> 195.121.244.202 als je hier nu wel een reply op krijgt dan kan je er vanuit gaan dat het DNS adres niet klopt.
Een bruikbaar DNS adres = 194.109.104.104 of 194.109.6.66

Ik hoop dat dit een beetje makkelijk is uitgelegd en dat anderen hier ook wat aan hebben. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 22:17 . Reden: whatever ]

Pagina: 1