56k Modem krijgt geen contact thuis, wel elders

Pagina: 1
Acties:

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:18
Bij kennissen van mij heb ik het volgende probleem: ik heb hun een laptop verkocht (Acer travelmate 200 series) met een intern 56k modem. Als ik hiermee probeer in te bellen lukt dit niet.

Er is wel een kiestoon, het nummer word wel gedraaid, en het modem produceert een hele hoop lawaai, maar er gebeurt niets. Ook is vaag nog het 'gaat over' piepen van de telefoonlijn te horen.

Verschillende providers geprobeerd, geen succes. Andere computer geprobeerd, dat lukt wel. Laptop ergens anders geprobeerd, lukt ook.

Kort gezegd... ik snap het niet. Iemand anders maybe?

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

kabels ok? en dan niet alleen van laptop naar muur, maar ook in de muur.

• hstoker
Tsja, als een andere computer het wel doet en de telefoon ook.... is er dan een reden om aan de kabels te twijfelen?

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Hebben ze een huiscentrale?, dit wilt nog wel eens problemen geven.
ISDN zullen ze wel niet hebben anders kreeg je geen beltoon.
Ook zou ik de kabels eens goed controlleren, ff doormeten.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb zoiets ook wel eens met een gewone PC meegemaakt. Uiteindelijk heeft een ander modem het probleem opgelost. Wat daar wel speelde en wat ook bij jou mee zou kunnen wegen is, wat is er allemaal aangesloten op de telefoonlijn daar? Er zit namelijk een maximum aan wat je aan kunt sluiten en als je daar overheen zit zou het kunnen zijn dat het signaal voor de modem te zwak is. 1 telefoon is ik meen 0,5 en het maximum aan te sluiten is 2.

• hstoker
Ander modem in laptop zie ik nog niet zo snel gebeuren :)

Centrale is niet aanwezig

En verder zijn er 2 telefoons (1 vast en 1 draadloos) aangesloten, lijkt me toch niet al te veel toe. Maar misschien moet ik maar eens kritisch naar de kabels kijken dan....

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Intern modem is waarschijnlijk een of ander softmodem, en het belsignaal is te zwak voor dit modem, wat je kan proberen is om het modem met een nieuw kabeltje van +/- 1 meter aan de kpn hoofdaansluiting te verbinden, als hij het hier wel op doet, dan intern in het huis andere telefoondraad neergooien. Anders gewoon extern modem gebruiken
Pagina: 1