Toon posts:

Hoe stel ik mijn Copperjet 823 tot router?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik heb ff een vraag....Ik heb nu net Adsl van demon (bbned) met een copperjet 823 modem (router met 4 poort switch). Ik heb 2 pc's op de modem aangesloten. Nou is er iets raars de pc die het eerste opstart kan op internet de andere krijgt een ongeldige ip melding.

Volgens mij heeft het iets met DCHP server te maken........ik heb al geprobeerd om in met router dchp in te stellen maar dan krijgt maar 1 pc die niet dus op internet zit zo'n lease dchp ip. :(

Ik heb geen handleiding bij mij modem gekregen en op de site van allied data is geen handleiding te vinden ook niet op de ftp.

Ik moet zorgen dat me router al inlogt op internet en dat me netwerk kaart dus een ander ip ofzo krijgt, zodat ik geen melding krijg dat het ip al is gebruikt. Weet iemand raad???

Kon trouwens op forum niks over de copperjet 823 vinden en ook niet op google. :'( :( En heb ook al in FAQ gekeken maar zie daar niks over de instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak
Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(

[ Voor 97% gewijzigd door Koffie op 05-03-2003 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
das andere modem

Modbreak
Kun je nog botter antwoorden op iemand die je probeert te helpen :?

[ Voor 86% gewijzigd door Koffie op 05-03-2003 09:20 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

IT -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik in de router gewoon de WAN Ip kunnen invoeren samen met de dns die ik krijg via demon? En dan DCHP-server aanzetten en dan bij de pc de gateway van de router gebruiken, zou dit werken? Of moet ik dan nog meer instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo niemand???

Verwijderd

Topicstarter
Kan me niet voorstellen dat nog nooit iemand een router heeft ingesteld.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wat voor soort OS? Ander ff bij elke pc, het IP adres laten vervallen en vernieuwen, anders toch ff de handleiding doorlezen :)

En je komt idd beetje bot over...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Misschien een hele stom antwoord, maar als je weet welk type router je hebt, dan kun je toch gewoon met de handleiding in de hand dat ding configureren :?

En anders download je die handleiding even bij de fabrikant.

Je moet bij het instellen grofweg met drie dingen rekening houden:

Dat er geNAT moet worden.
Dat je je DHCP server in je router juist configureert.
Dat je je caching DNS in je router juist configureert.

Op de clients zet je "alles" op autmatisch opvragen, en hobbelen maar. Er wordt wanneer je zelf gaat zitten grutten in de config van een router, wel van je verwacht dat je een beetje basiskennis hebt van DNS en DHCP en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen handleiding bij, alleen handleiding van demon maar die ondersteunen geen routers enzo. Handleiding is ook niet te vinden online (heel raar trouwens maar wel waar). Ik heb windows XP (beide pc's) en de modem heet Copperjet 823 (heb ik via demon gekregen, omdat ze geen andere modems hadden).

1 Op de modem zit dus een DCHP server, deze moet ik dus gebruiken?
2 Mag ik niet handmatig een ip invoeren (lan ip). Het WAN ip moet wel dchp zijn toch?
3 De DNS servers moeten wel altijd ingeboerd worden of krijg je die ook via DCHP?
4 Dan de laatste wat moet ik met NAT doen?
5 RFC1483 birdged of RFC1483 routed? en bij RFC1483 bridged of RFC 1483 routed moet je dan Llcbridged, Llcrouted, VcMuxbridged of VcMuxrouted?
6 moet ik nog een Ip V4route instellen of gewoon niet aanzetten?
7 gateway is gewoon het ip van de router?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:32 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

De 823 zal een ISDN versie zijn van de 822 verwacht ik. Nu is de distributeur van de copperjets Allied Data, en de 822 pagina is:

http://www.allieddata.nl/..._product.asp?menu=support

Hier staat eigenlijk geen info, maar wel een e-mail adres van allied data (ook voor eindgebruikers. Ook heb ik hier een pagina gevonden waar voor de 822 een Installation Wizard proggie te downloaden is, misschien dat je daar ook wat hebt.

offtopic:
Je hebt trouwens wel lef om zelfs na een modbreak *weer* een keer binnen 24 uur te kicken ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.