Toon posts:

[Word] fout met bestandstoegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows xp prof. als ik in word 2000 werk, en na een tijdje (bijv. 10 min) het document wil opslaan dan krijg ik een foutmelding, waarna vaak blijkt dat hele document corrupt is geworden. Zie de afbeelding voor de foutmelding die ik krijg.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pxsolutions/fout.PNG

Mijn vraag is, waar komt dit door en hoe is het op te lossen?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Even een heel snel vraagje... Werk je dan onder een account met volledige rechten?

Edit:
offtopic:
Images als .png opslaan maakt ze trouwens een stuk kleiner zonder kwaliteitsverlies...

[ Voor 42% gewijzigd door danslo op 04-03-2003 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben beheerder van deze computer (administrator).

• danslo
Heb je dezelfde problemen met een ander textverwerkertje, zoals Wordpad of Kladblok?

Verwijderd

Topicstarter
FairFox schreef op 04 maart 2003 @ 20:24:
Heb je dezelfde problemen met een ander textverwerkertje, zoals Wordpad of Kladblok?
Ik zal het nu even testen dus straks een reactie......

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 20:25:
[...]

Ik zal het nu even testen dus straks een reactie......
Het lijkt ernaar uit te zien dat het alleen onder Word is. Btw kan iemand wel vertellen wat die fout precies inhoud?

Verwijderd

Is het misschien een read-only bestand waardoor er geen automatisch back-up gemakkt kan worden om de zoveel minuten?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Sla je het bestand zelf op onder een directory die nederlands heet, of is dat een macro die op een verkeerde plek iets wegschrijft??? Probeer eens met shift op te starten, als het goed is start hij dan geen macro's etc. en dan het bestand weg te schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op 04 March 2003 @ 21:17:
Sla je het bestand zelf op onder een directory die nederlands heet, of is dat een macro die op een verkeerde plek iets wegschrijft??? Probeer eens met shift op te starten, als het goed is start hij dan geen macro's etc. en dan het bestand weg te schrijven.
Ja, ik sla het bestand zelf op in een directory die nederlands heet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken met zowel wordpad als notepad, maar daar lijkt het probleem niet in voor te komen! Kan iemand mischien wel vertellen wat die foutmelding precies bedoeld?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
lukte het eerder wel om dit bestand op die plek op te slaan?
zo ja, is er in de tussentijd iets anders? rechten, etc?
zo nee, heb je al geprobeerd het op een andere plek op te slaan?
wordt die computer door meerdere personen gebruikt?

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Mystery schreef op 05 maart 2003 @ 11:43:
lukte het eerder wel om dit bestand op die plek op te slaan?
zo ja, is er in de tussentijd iets anders? rechten, etc?
zo nee, heb je al geprobeerd het op een andere plek op te slaan?
wordt die computer door meerdere personen gebruikt?
Ja het lukte eerder wel om het op die plek op te slaan en nu nog steeds, maar af en toe krijg ik dus die melding. Er si niks veranderd kwa rechten etc. en andere presonenen maken niet gebruiker van de computer!

• danslo
Hmm.. Kan je Word opnieuw installeren? Misschien is de fout dan wel verdwenen gezien er geen fout voorkomt in de andere tekstverwerkers.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zou word opnieuw kunnen installeren, maar word werkt verder perfect, dus dat lijkt me geen oplossing. Btw hierbij vraag ik het nogmaals, kan iemand mij wel vertellen waar in ieder geval die foutmelding op slaat?

• danslo
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 19:39:
Ok ik zou word opnieuw kunnen installeren, maar word werkt verder perfect, dus dat lijkt me geen oplossing.
Hmm.. Kleine moeite om Word even te installeren. Het zou je probleem eens op kunnen lossen, maarjah.. Jouw PC, jouw Word, jouw keuze ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand anders een idee over deze melding en de betekenis?

Verwijderd

Topicstarter
Ok even een schopje!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mijn probleem is helaas nog steeds niet verholpen. Ik ben wel achter het volgende gekomen: vaak is het zo dat als ik direct onder mijn documenten een nieuw word document maak en deze opsla ik gelijk de foutmelding krijg. Als ik dit bijvoorbeeld doe op het bureaublad gaat het wel goed :S Ook heb ik Office opnieuw geïnstalleerd, namelijk van 2000 naar xp, maar dit heeft dus niet geholpen!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
[Word] in de titel gezet, wel zo duidelijk :)

Krijg je hetzelfde ook bij opslaan naar bijvoorbeeld diskettes of een netwerkverbinding? Hier gaat het namelijk bijv. enkel over UDF. Misschien dat er dan iets niet helemaal lekker zit in het bestandssysteem, maar wel erg vreemd dat het enkel in Word gebeurt...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 16 March 2003 @ 10:56:
Misschien dat er dan iets niet helemaal lekker zit in het bestandssysteem
Mijn bestandssysteem is FAT32 met Win XP ik heb verder nooit problemen gehad of iets dergelijks!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Klinkt toch als een rechten probleem. Dat ie het na 10 minuten doet klinkt logisch dat is de auto save optie die standaard aan staat. Maar met een fat 32 schijf heb je helemaal geen rechten verdeling. Weet je 100 % zeker dat het fat32 is en geen ntfs?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet 100% zeker dat het FAT32 is en dat ik administrator rechten op me pc heb. Zoals ik al eerder heb gevraagd, kan iemand mij misschien wel uitleggen wat die foutmelding precies betekent dan?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Hij krijgt gewoon geen toegang tot het bestand. Dat houd heel simpel de foutmelding in.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
MoBi schreef op 16 March 2003 @ 14:11:
Hij krijgt gewoon geen toegang tot het bestand. Dat houd heel simpel de foutmelding in.
Aha, wat raar terwijl niks read-only etc. is! Misschien is de laatste oplossing toch maar alles opnieuw installeren!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:34

Kappie

Tell me your secrets...

Alle service releases van Word XP erop (zie http://office.microsoft.c...oductUpdates/default.aspx). Heb je ook al een scandisk geprobeerd. Kan best zijn dat je schijf een aantal bad sectors heeft

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Topicstarter
Kappie schreef op 16 March 2003 @ 17:07:
Alle service releases van Word XP erop (zie http://office.microsoft.c...oductUpdates/default.aspx). Heb je ook al een scandisk geprobeerd. Kan best zijn dat je schijf een aantal bad sectors heeft
Scandisk geeft niks aan, btw alle service releases erop vindt ik iets te ver gaan! Het heeft altijd goed gewerkt maar nu dus niet!
Pagina: 1