[isp] casema's com21 in den haag - snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
okee, we weten allemaal dat kaashema ruck is.

maar wie heeft ervaring met com21 ipv. basic? is het vooruit gegaan?

alle info welkom!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

ja top die snelheid me neef haalt 8kb/s

conclusie nog steeds suck't casema

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
8 is meer dan 1 ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

vrijwel 6 tot 7 Kbyte/s, day and night. Ping naar de Wanadoo UT server gemiddeld 15ms

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 23:05

Tourniquet

Hiya, fellas!

Com21 met "normaal" abbonnement is afgeknepen op 64 kbit/s naar ik meen. De maximale snelheid van 8 KB/s zou dus goed kunnen kloppen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

In het kader van migratie Casema -> Wanadoo heb ik vorige week ook een com21 modem gekregen. Ik merk wel wat snelheidsverbetering.
Met de ouwe kabelmodem kon ik met Casema niet Quake 3 spelen op internet. Een ping tussen de 300 en 500. Als ik wilde spelen moest ik met isdn inloggen :(
Met de com21 modem is wel wel te spelen! Ping van gemiddeld 65 ofzo. Met downloaden zit ik tussen de 5 en 7 kb/s. Hangt er een beetje vanaf hoe druk het is.
Dus wel een verbetering maar zodra het kan stap ik toch over op adsl :P

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Nou, ik ga mij zeer binnenkort ook in het Com21 avontuur storten. Net de brief met nieuwe inlog enzo voor Wanadoo gekregen, moet nog ff bellen om de modem om te laten ruilen.
Wat ik hier zo lees ga ik er dus best wel op vooruit. Ongeveer eenn verdubbeling van de snelheid, ben benieuwt wat het gaat worden :P

ff nog een vraagje: ik heb nu vanuit de aansluiting die het huis inkomt zo'n 15 meter Coaxkabel naar me kamer gelegt waar de Delta modem aanzit. Die zit dus serieel aan de computer. Die Com21 is een modem die je via UTP aansluit. Is het dan raadzaam om het modem meteen bij de aansluiting die het huis inkomt te zetten en vandaar met UTP naar me kamer te gaan, of zal dat met die Casema snelheden niet zovel schelen??

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Je krijgt er een extra versterker bij dus je kunt de huidige coax wel gebruiken denk ik. Mijne is ook 20meter ofzo.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Denk nietdat het veel scheelt, heb zelf 15m coax liggen en een meter utp en niks geen problemen en snelheid is super (chello)

De coax is trouwens niet dat goedkope
standaard witte spul maar een veel dikkere grijse kabel (de installateur nam het mee)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 23:05

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het beste is de Com21 zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting te plaatsen en dan naar de computer met UTP kabel, dit geeft het minste storingen. Als je perse je modem bij de computer wilt hebben, gebruik dan de goede, grijze coax kabel. Volgens mij versterkt die versterker die je erbij krijgt alleen je TV signaal, en niet de internet-uitgang waar je Com21 modem opkomt!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1