[XP Home] Share beveiligen met wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Normaal werk ik altijd met WindowsXP Pro en daarbij is het een eitje, maar bij de Home-edition krijg ik het maar niet gevonden: hoe kun je een aangemaakte netwerkshare beveiligen, zodat er alleen bepaalde users/pw's in kunnen komen?

MS gaat me toch niet vertellen dat ze dat eruit gesloopt hebben bij XP-Home? Want nu kan gewoon iedereen op het netwerk in de files van de share rotzooien.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:39
ro__ schreef op 04 maart 2003 @ 19:24:
Normaal werk ik altijd met WindowsXP Pro en daarbij is het een eitje, maar bij de Home-edition krijg ik het maar niet gevonden: hoe kun je een aangemaakte netwerkshare beveiligen, zodat er alleen bepaalde users/pw's in kunnen komen?

MS gaat me toch niet vertellen dat ze dat eruit gesloopt hebben bij XP-Home? Want nu kan gewoon iedereen op het netwerk in de files van de share rotzooien.
Tja, volgens mij is het niet mogelijk.
Als ik ongelijk heb hoor je het denk ik wel, maar ik heb er ook een tijdje naar lopen zoeken, en ik kan het dus écht niet vinden (heb het ook niet meer nodig).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Dat zou echt een dikke naai-actie zijn - zelfs in Windows 98 kon dat nog gewoon en dat is toch een van de voorlopers van XP-Home als je kijkt naar doelgebruikersgroepen. Dus alleen hiervoor moet je je portemonnee verder leegschudden en XP-Pro gaan kopen?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Ik draai zelf onder Pro, maar ik zie de optie voor wachtwoordbeveiliging ook hier nergens staan. Ik draai zelf met een werkgroep, draai jij met een netwerkdomein?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Xander
Yohan schreef op 04 maart 2003 @ 19:37:
Ik draai zelf onder Pro, maar ik zie de optie voor wachtwoordbeveiliging ook hier nergens staan. Ik draai zelf met een werkgroep, draai jij met een netwerkdomein?
In PRO word een share vanzelf beveiligd met je login naam+wachtwoord :)

• yohan
XanderH schreef op 04 maart 2003 @ 19:41:

In PRO word een share vanzelf beveiligd met je login naam+wachtwoord :)
Bij mij niet. De andere gebruikers hebben zo toegang tot de map.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Xander
Yohan schreef op 04 March 2003 @ 19:45:
[...]

Bij mij niet. De andere gebruikers hebben zo toegang tot de map.
Je weet zeker dat je niet een keer dat wachtwoord hebt ingetypt op die andere PC's? Of Guest-account hebt aanstaan?

• yohan
XanderH schreef op 04 March 2003 @ 19:47:
[...]

Je weet zeker dat je niet een keer dat wachtwoord hebt ingetypt op die andere PC's? Of Guest-account hebt aanstaan?
Guest-account staat uit. Ik heb een mapje met Foto's geshared op mn C-schijf, de andere gebruikers hebben hier gewoon toegang tot.

Verwijderd

Mensen, dat komt omdat de Simpel File Share aan staat > Extra > Mapopties > Weergave > Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (moet UIT!) en je kan alles net als in b.v. W2K weer instellen

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
OK, maar het is dus niet mogelijk om dit in XP-Home te doen? Damn!

• yohan
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 21:20:
Mensen, dat komt omdat de Simpel File Share aan staat > Extra > Mapopties > Weergave > Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (moet UIT!) en je kan alles net als in b.v. W2K weer instellen
Klopt! Dank u!

Waarom draait topic-starter trouwens nu op Home? Was dan gewoon op Pro blijven draaien 8)7. Vrij logisch dat er minder opties en functies zijn in Home, dat is gewoon een uitgeklede versie.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Uhm, omdat dit niet mijn computer is, maar een compleet legaal aangeschafte Dell met een legale versie van Windows XP-Home. Die dus flink wat minder knaken kost dan XP-Pro en dat scheelt bij een klein bedrijf.
Pagina: 1