Spamassassin: .spamassassin/user_prefs: Permission denied

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:22

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb een qmail in combinatie met vpopmail draaien en wilde aan het geheel spamassassin toevoegen. Dit werkt op zich goed alleen zie ik in de current log file uit de smtpd dir (van qmail/log) de volgende meldingen staan:

code:
1
2
3
4
@400000003e64e6662cf21c74 cannot write to /home/vpopmail/.spamassassin/user_prefs: Permission denied at /usr/lib/perl5/site_perl/Mail/SpamAssass$
@400000003e64e6662cfb8a84 Failed to create user preferences file: Permission denied
@400000003e64e6662cfb9e0c "/home/vpopmail/.spamassassin/user_prefs" from default "/usr/share/spamassassin/user_prefs.template".
@400000003e64e6662cfc3a4c Failed to create default prefs file /home/vpopmail/.spamassassin/user_prefs: Permission denied

Een quick search op google leverde mij alleen maar resultaten op met mensen met dezelfde problemen maar een oplossing werd niet geboden. Wat mij opviel is dat de map .spamassassin niet in de vpopmail home dir staat (er staat er wel in 1 in de root map)

Weet iemand een snelle fix of een workaround voor dit.. Kep al geprobeerd de .spamassassin uit de root map te verplaatsen naar de vpopmail map en qmail eigennaar er van gemaakt.. maar dit lukte niet echt...

http://www.xbmcfreak.nl/

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Spamd heeft ook een vpopmail (-v) en een virtual directory (-V) optie; is dat niet wat? Zie de spamd manpage.

Workarounds:
1. spamassassin (of spamd) starten met de '-x' optie. Dan schakel je de user config files en zal spamassassin waarschijnlijk die directory niet aanmaken.

2. Qmail gebruik ik niet, maar ik weet dat qmail onder veel verschillende userids draait. Probeer eens:
code:
1
2
mkdir /home/vpopmail/.spamassassin
chmod 777 /home/vpopmail/.spamassassin

en kijk daarna onder welke userid het user_prefs bestand is aangemaakt. Niet vergeten om met chown en chmod de permissies vervolgens te beperken.