Ik heb een qmail in combinatie met vpopmail draaien en wilde aan het geheel spamassassin toevoegen. Dit werkt op zich goed alleen zie ik in de current log file uit de smtpd dir (van qmail/log) de volgende meldingen staan:
Een quick search op google leverde mij alleen maar resultaten op met mensen met dezelfde problemen maar een oplossing werd niet geboden. Wat mij opviel is dat de map .spamassassin niet in de vpopmail home dir staat (er staat er wel in 1 in de root map)
Weet iemand een snelle fix of een workaround voor dit.. Kep al geprobeerd de .spamassassin uit de root map te verplaatsen naar de vpopmail map en qmail eigennaar er van gemaakt.. maar dit lukte niet echt...
code:
1
2
3
4
| @400000003e64e6662cf21c74 cannot write to /home/vpopmail/.spamassassin/user_prefs: Permission denied at /usr/lib/perl5/site_perl/Mail/SpamAssass$ @400000003e64e6662cfb8a84 Failed to create user preferences file: Permission denied @400000003e64e6662cfb9e0c "/home/vpopmail/.spamassassin/user_prefs" from default "/usr/share/spamassassin/user_prefs.template". @400000003e64e6662cfc3a4c Failed to create default prefs file /home/vpopmail/.spamassassin/user_prefs: Permission denied |
Een quick search op google leverde mij alleen maar resultaten op met mensen met dezelfde problemen maar een oplossing werd niet geboden. Wat mij opviel is dat de map .spamassassin niet in de vpopmail home dir staat (er staat er wel in 1 in de root map)
Weet iemand een snelle fix of een workaround voor dit.. Kep al geprobeerd de .spamassassin uit de root map te verplaatsen naar de vpopmail map en qmail eigennaar er van gemaakt.. maar dit lukte niet echt...
http://www.xbmcfreak.nl/