Toon posts:

[XP]BF'42 hapert met AF aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb hier een pc zie specs in sign. die problemen geeft in bf1942.
Ik draai op 1280x960 alles op high op zon 90fps. :)
Echter het probleem is zodra ik AFx2 of hoger aan zet, gaat bf erg haperen/schokken. Als ik bij me fps kijk is die bij AFx2 zon 50fps gemiddeld, moet genoeg zijn voor vloeinde gameplay dacht ik. :)

Andere games lopen gewoon wel goed/vloeiend met AFx2 aan of hoger.

Wat ik zelf al geprobeerd heb is :

1 Andere nvidia drivers geprobeerd, zelfde probleem gebruik nu 41.09
2 Direct x 9 erop zetten, maakt niks uit
3 nieuwste soundblaster live drivers erop gezet, maakt niks uit
4. Systeem is nejus getweaked voor games en andere games draaien zonder problemen.
5. Hdd gedrefagged en dat soort standaard dingen.

Verdere systeem info:

Windows XP SP1 + laaste hotfixes enzo van windows update.
Leadtek gf4-4600 ultra clocks 310/729
Battlefield versie 1.3 (Origineel)
Cpu is niet ge oc'ed
Temps mb:22/27 , cpu 32/54

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen , of waar het aan ligt ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is een probleem met 1 spel, daarom past dit topic beter in SPV.

VB --> SPV :)

Verwijderd

wtf is af??? anti aliasing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 19:44:
wtf is af??? anti aliasing?
Bilinear/trilinear/Anisotropic filtering
Deze filter technieken worden gebruikt om textures over 3D objecten heen te plakken. Het verschil in omvang van de 3D objecten en de textures kan namelijk problemen opleveren. Bij bilinear filtering wordt niet alleen naar de dichtstbijzijnde texel gekeken. Ook de kleuren van de vier dichtstbijzijnde texels worden meegenomen in de mengsel van kleurtjes die op de pixel geplakt worden. Nog een oplossing kan gevonden worden in het aanpassen van de texture grootte. In plaats van één grote texture zijn er nu verschillende maten textures waar de videokaart de beste grootte uitzoekt voor ieder object. In combinatie met bilinear filtering levert dit dus mooie beelden op. Dit levert wel weer problemen op bij objecten die van grootte veranderen (wanneer deze de diepte in gaan bijvoorbeeld). Daarvoor is trilinear filtering weer uitgevonden. Deze gebruikt twee verschillende texture groottes die beiden door de bilineare filter gehaald worden. Daarna worden de twee textures gemengd tot een bruikbare kleur pixel. Tot slot wordt er sinds de GeForce4 en ATI Radeon 9700 ook gebruik gemaakt van ‘Anisotropic filtering’. De techniek was niet ontzettend gecompliceerd, maar gebruikt wel vreselijk veel geheugenbandbreedte. Anisotropic filtering is vergelijkbaar met trilinear filtering, met dit verschil dat er nog meer verschillende textures gebruikt worden voor elke pixel..
Uit de VB faq.

@ TS. zet het geluid eens van hard naar software of andersom.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 19:49:
[...]

[...]

@ TS. zet het geluid eens van hard naar software of andersom.
WTF , geluid van software naar hardware loste alles op !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik dacht hier in eerste instantie niet aan omdat probs met me gfx had en niet me soundcard :P

wij danken u :*)

edit// toch wel vreemd eigenlijk :? //edit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:05 ]

Verwijderd

mja het probleem was al bekend maar het is opgelost /me slaat zichzelf op de borst :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 19:59:
[...]

WTF , geluid van software naar hardware loste alles op !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik dacht hier in eerste instantie niet aan omdat probs met me gfx had en niet me soundcard :P

wij danken u :*)

edit// toch wel vreemd eigenlijk :? //edit
Tsja, ik heb er ervaring mee :P

Ik heb dezelfde geluidskaart als jouw, en ik had ook veel geprobeert, maar toen veranderde ik het geluid eens, en alles was opgelost :)
Pagina: 1