Toon posts:

Webservers & Active Directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow iedereen,

ik heb een vraag. Ik ben bezig met het bouwen van een webserver (of liever gezegt twee). Mijn baas wil graag dat deze schaal baar opgesteld worden (mogelijkheid tot uitbrijden).

Nu ben ik bezig met een Active Directory schema op te zetten. Maar stuit tegen een aantal cruciale vragen.

Is het verstandig om van een webserver (tenminste een connection met internet) ook een Active Directory Domain controler te maken. Of is dit niet "veilig", omdat als deze gehackt word, alle servers te berijken zijn ?!

Ik weet dat er MSCE training guides zijn, maar ik heb nu niet direct de mogelijkheid (geld) om 1: zo'n cursus te volgen 2: de dieverse boeken te kopen.
Daarnaast staat daar vast niet een standaard stappen plan en precies de antwoorden in die ik zoek.

Vroeg me af of iemand al eens met die bijltje gehakt heeft ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Voor een webserver heb je geen AD nodig. Je hebt alleen als je IIS wilt windows200x nodig. Het beste zou dit een member server zijn.

ideale opstelling" hardware firewall(pix of iets anders" > ISA Server > IIS Server. Dit is de meest ideale oplossing maar helaas ook gelijk de meest kostbare. De firewall (hardware) blocked alles maar laat 80 naar ISA door ISA doet verzoek aan IIS server. Resultaat je IIS server is niet direct benaderbaar.

Als je al Active Directory moet gaan implementeren hou dan voor ogen dat je geen direct contact met de buitenwereld wilt via je AD server. Je IIS server volstaat met "Memberserver" en zet er een ISA server tussen...

misschien dat deze link je beetje opweg helpthttp://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;300435

[ Voor 11% gewijzigd door mutsje op 04-03-2003 19:55 ]

Verwijderd

zelfs memberserver hoeft niet... (ligt eraan wat je wilt gaan hosten).

liefst zou ik webservers totaal los zien van een AD domain. webservers zet je in principe in een dmz. als je vervolgens de systemen member of dc (in een bestaand domain) maakt hebben ze alsnog een connectie nodig naar intern.