Toon posts:

Vraag m.b.t. virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik krijg nou al een paar maanden lang constant automatisch mails doorgestuurd van iemand die ik niet ken, met dus elke mail een virus er in.
Als ik diegene een mail stuur dat ie moet optieven met die mails, dan krijg ik een error dat de mailbox unavailable is van diegene zijn mailadres.
Nu heb ik die persoon in Outlook Express op blokkeren gezet, maar echt blokkeren doet ie niet. Hij verwijdert de mails gewoon automatisch maar meer niet.
Hoe kan ik diegene nou echt blokkeren zodat ik nooit meer wat ontvang?

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37
stuur een mail naar abuse@provider zodat ze die persoon direct aan kunnen pakken.
Of je moet zorgen dat je mailclient hebt die mails direct van de server verwijderd voor dat je ze binnenhaalt.

Verwijderd

Na enige tijd doet outlook express het automatisch. De berichten worden dan niet alleen naar de prullenbak verplaatst maar ook defintief verwijderd.
Zodat je niks meer aan zit komen van het desbetreffende e-mailadres

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:41

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Kijk eens voor de grap naar het IP-adres dat in het mailtje staat.
Met dat IP-adres zou je kunnen uitzoeken bij welke ISP hij zit en dan kun je een mailtje sturen naar abuse@provider.nl. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ten eerste nooit reageren op die mails, dan bevestig je alleen maar dat je emil adres bestaat. Ten tweede, ik denk dat je dan naar je provider moet gaan, die kan daar dan de emails blokkeren.

edit: beetje laat met het tweede :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ruzor op 04-03-2003 18:45 ]

[This is what you get when you mess with us]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:02
Als je een @hotmail.com account hebt (of in ieder geval een .net passport account, dan kan je hem via hotmail.com blokkeren. Probeer eens of hij hem dan wel echt blokkeert.

[ Voor 1% gewijzigd door danslo op 04-03-2003 18:52 . Reden: spellvautjuh ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn adres is een Cistron adres, van diegene is Hotmail.

• danslo
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 19:06:
Mijn adres is een Cistron adres, van diegene is Hotmail.
Heeft 'ie wel een .net passport?

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik niet, ik ken diegene helemaal niet. Begrijp ook niet hoe ik in diegene zijn contactlist ben gekomen, want het lijkt me dat dat virus gewoon automatisch wordt verzonden aan iedereen zijn contactlist ofzo.

• danslo
Neej ik bedoel heeft jouw email-adres wel een .net passport? En trouwens die mailtjes worden vaak onder een valse afzender verzonnen (die soms dus helemaal niet bestaan)

Verwijderd

Hecht maar niet teveel waarde aan het verzendende mailadres. Die is waarschijnlijk door het virus of compleet verzonnen, of er is 1 karakter aangepast, zodat je nooit kunt replyen of het virus terugsturen. Je kunt hoogstens kijken in de header naar de mailserver waar het bericht vandaan komt en daar een mailtje naartoe sturen.
De veiligste manier om dat soort mailtjes te verwijderen is ze al te deleten op de mailserver zonder ze te openen, zoals bijvoorbeeld met het freeware tooltje mailwasher.
Pagina: 1