Problemen na bios update

Pagina: 1
Acties:

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Ik heb de bios van een MSI KT7 Turbo2 geupdate en nu gaat de chipset koken hij zit telkens ron de 75 graden .

Ik denk dat dit de reden is dat Generals niet goed wil werken .

Heeft iemand een ide ?

bios versie is 3.60 . van 10-07-2002

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en met een vorige versie had je er geen last van :?
zet er anders een bios er net voor die op :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Oude bios versie terugzetten?

* Han kan me trouwens niet voorstellen dat de temperatuursstijging iets te maken heeft met een nieuwe biosversie.... Controleer je CPU koeler eens, ik denk dat die naar z'n gootje is.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
kan zijn dat je cpu cooler het niet meer doet. Tijdens mijn "succesvolle" biosflash en na het laden van de default settings kreeg ik checksum error.
Toen ik nog een keer flashte en niet de default settings laadde, deed de cpu fan het niet meer. maar hij starte wel gewoon op.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Haal je die temperatuur van 75 graden op uit de bios-info (met MBM of ander dergelijk programmatje)?

Want dan zou het best 'ns kunnen zijn dat de betreffende sensor qua achterliggende werking ietwat is veranderd en daardoor lijkt het nu dat je chipset 75 graden wordt.

m.a.w. (ook aan XceeD), het kan dus wel aan de bios-update liggen. Maar dan in de zin van functionaliteit, niet qua input. De temperatuur van de chip is in werkelijkheid natuurlijk nog steeds gelijk. De temp checken met een externe sensor zou het beste testmiddel zijn hier.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
En ook voor de zekerheid je fan speeds controleren. Niet alleen die van de CPU (meten of ze redelijk constant zijn, kleine afwijking mag, maar grote is niet goed), maar ook je intake en outtake fans, vooral die van de voeding. Als de warmte niet goed weg kan, dan kan je cpu fan nog 10k draaien, maar echt veel koeler zal ie niet worden ;)

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
In de bios is de temp wel normaal :)

Het was gemeten door het programmatje Pc Alert van msi zeluf .
Dus het zal wel loslopen dan .

Het Generals probleem is inmiddels ook verholpen ik heb van alles gedaan windows opnieuw enzovoort totdat ik bij het geheugen uitkwam .
Dus 3 rammen eruit en draaien met 1 enzovoort .

Ik heb ook meteen ff de stofzuiger er doorgehaald want hij zat helemaal onder het stof en de rambakjes ook .

En nu komt het : Alle problemen zijn verholpen en Generals doet het weer zonder problemen .

Dus ik denk dat het stof probleem de oorzaak was in de computer van een kennis van mij en hij zal wel blij zijn dat hij het weer doet en ik zal er meteen bij zegen dat hij niet op de chipset temp hoeft te letten .

Ik heb echt nog nooit zo iets raars megemaakt maar leuk is het wel :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Pagina: 1