Nu ben ik een leek op dit gebied. En weet begod niet wat luminance en chromicance is.Length up to 15 m
At this length you have to use coax-cable, if you donŽt accept a significant reduction in sharpness and overall quality. Coax cable is the cable used for antennas for example.
If you want to make a S-VHS cable you have to use two lines of course, one for the luminance and one for the chrominance. So if your cable must be 15 m long you have to buy 30 m, what can make the connection expensive. ThereŽs a big difference if you want to watch movies or use the TV for reading text (internet surfing etc.). Video signals representing texts are much more sensitive than video signals representing movies. Therefore if you just use your TV output for movies and want to save money itŽs not necessary to make a S-VHS cable.
Maar ik heb dus voor tv-out een kabel nodig van 20 meter. En ik wel geen tot zeer weinig kwaliteitsverlies. Ik heb me rot gezocht of er niet gewoon een versterker kan tussen 2 s-video kabels van 10 meter maar kan niks vinden dus zon versterker zal wel niet bestaan (zowel: linkje graag, is probleem ook opgelost)
Nu raden ze daar dus aan dat je dan een coax kabel kan gebruiken. Alleen ik snap niet hoe je dat nou aan moet sluiten op een s-video connecter als je 2 coax kabels moet gebruiken. moet je gewoon 2 kabels naast elkaar leggen en de uiteinden allebei in de connector stoppen of werkt dat niet zo? En als dat wel zo kan.. gaat dat dan vanzef goed met dat 'luminance' en 'chromicance'?
Graag een uitleg dus in kindertaal hoe ik dit kan doen
[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-03-2003 17:47 ]