[KABELS] [S-Video] Hoe een S-video kabel maken met coax?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-03 23:25
Length up to 15 m

At this length you have to use coax-cable, if you donŽt accept a significant reduction in sharpness and overall quality. Coax cable is the cable used for antennas for example.

If you want to make a S-VHS cable you have to use two lines of course, one for the luminance and one for the chrominance. So if your cable must be 15 m long you have to buy 30 m, what can make the connection expensive. ThereŽs a big difference if you want to watch movies or use the TV for reading text (internet surfing etc.). Video signals representing texts are much more sensitive than video signals representing movies. Therefore if you just use your TV output for movies and want to save money itŽs not necessary to make a S-VHS cable.
Nu ben ik een leek op dit gebied. En weet begod niet wat luminance en chromicance is.

Maar ik heb dus voor tv-out een kabel nodig van 20 meter. En ik wel geen tot zeer weinig kwaliteitsverlies. Ik heb me rot gezocht of er niet gewoon een versterker kan tussen 2 s-video kabels van 10 meter maar kan niks vinden dus zon versterker zal wel niet bestaan (zowel: linkje graag, is probleem ook opgelost)

Nu raden ze daar dus aan dat je dan een coax kabel kan gebruiken. Alleen ik snap niet hoe je dat nou aan moet sluiten op een s-video connecter als je 2 coax kabels moet gebruiken. moet je gewoon 2 kabels naast elkaar leggen en de uiteinden allebei in de connector stoppen of werkt dat niet zo? En als dat wel zo kan.. gaat dat dan vanzef goed met dat 'luminance' en 'chromicance'?

Graag een uitleg dus in kindertaal hoe ik dit kan doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-03-2003 17:47 ]

Verwijderd

coax == composite.

20m met analoge beelden zonder kwaliteitsverlies is echt zo goed als onhaalbaar. Je zult dan moeten terugvallen op radiografische setjes (ben ik niet kapot van, NOFI richting bezitters ervan) of zoals ik al zei composite...Beiden zullen je ruis opleveren.

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zelf ook een kabel voor s-video gemaakt. Ik heb daar inderdaad 2 coax-kabels voor gebruikt. De lengte is 14 m en hij ligt onder het huis door de kruipruimte :) .
Aan de ene kant zo'n s-vhs stekkertje met 4 "pinnetjes", aan de andere kant een scart-plug.
Makkelijk zelf te maken en heel behoorlijk beeld. In ieder geval geen ruis o.i.d.

• Hertog_Martin
En iets als:

10m S-video kabel>versterker>10m S-video kabel

bestaat dus niet? zon versterker bestaat dus niet?

maar hun zeggen dus: "At this length you have to use coax-cable, if you donŽt accept a significant reduction in sharpness and overall quality. Coax cable is the cable used for antennas for example. "

terwijl ze het voor tot 5 meter ook over composite hadden.. als coax dan hetzelfde is als composite volgens jou waarom zeggen ze dat dat dan ineens tot 15 meter kan?

Verwijderd

je bedoelt 2 coax kabels parallel gebruiken? Das ook geen slecht idee inderdaad

sorry i was wrong :)

• Hertog_Martin
tollo71 schreef op 04 maart 2003 @ 20:45:
Ik heb zelf ook een kabel voor s-video gemaakt. Ik heb daar inderdaad 2 coax-kabels voor gebruikt. De lengte is 14 m en hij ligt onder het huis door de kruipruimte :) .
Aan de ene kant zo'n s-vhs stekkertje met 4 "pinnetjes", aan de andere kant een scart-plug.
Makkelijk zelf te maken en heel behoorlijk beeld. In ieder geval geen ruis o.i.d.
als je het dan zo makkelijk vond, kan je dan ff kort uitleggen hoe?

moet je gewoon kabel openknippen en een uiteinde draaien tussen je duim en wijsvingers en die allebei in een connector stoppen?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

www.technick.net staat bordevol kabel en converterinfo.

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Schemaatjes zijn erg makkelijk te vinden (Search, Google of inderdaad op Technick.net).
Die coax-kabeltjes hebben een kern en een mantel. Voor de beide signalen (L en C) heb ik de kern en de mantel aan de correcte pinnetjes gesoldeerd op het scart-plugje en op het s-vhs plugje.
De audio zou ook nog op de scart-plug kunnen maar ik heb tulp-sterkertje dat rechtstreeks naar de versterker gaat. Binnenkort wil ik die gaan vervangen door een digitale coax/optische kabel zodat ik ook AC3-geluid bij mijn dix-jes krijg :).
Is misschien ook voor jouw van toepassing als je toch kabels gaat aanleggen??

• Hertog_Martin
Kost dat niet erg veel geld dan om 20 meter digitale coax of optical kabel aan te leggen?

zou opzich graag ac3 geluid willen, heb wel wat divxjes met 5.1 geluid en ook veel dvdrips van series in ac3 2 kanaals.

maar was scart-plugje makkelijker voor jou of moet dat persee? of kan je gewoon aan allebei de kanten s-vhs-plug doen?

is het trouwens voor mij beter om een versterker ertussen te zetten? want voor coax bestaan die wel. 20 meter tvsignaal is denk ik anders dan 20m video-out

en meestal ben ik goed in zoeken en heb ik alles zo gevonden maar met dit niet.. ook op die ene site krijg ik maar 4 resultaten die me niks verder helpen..

[ Voor 14% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-03-2003 23:52 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 00:08
Maar ik heb dus voor tv-out een kabel nodig van 20 meter. En ik wel geen tot zeer weinig kwaliteitsverlies.
GEwoon even zoeken. TV-out kabels zijn al vaak besproken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.