Wij hebben hier thuis een netwerk en adsl van ladot. Tot voor kort werkte dit prima, maar nu hebben wij vernomen dat ladot nog maar 1 ip adres per gebruiker geeft. Als we de router (ingebouwd in de modem) zouden instellen dan kon het wel volgens hen. Het netwerk is als volgt:
Volgens de handleiding van de router, en de beschrijving op de support site van ladot (http://support.ladot.com/th_new_ladot/index_th.htm) hebben wij de router geconfigureerd, en een profile geupload. Er zijn nu twee computers waarop het internet netjes werkt (beide aan de eerste switch).. de rest nog niet. (ook niet andere pc's die aan de eerste switch hangen). Dingen die ik heb geprobeerd:
* IP renewen
* opnieuw opstarten
* tcp/ip herinstallen
Kan vanaf deze computers wel andere computers op het netwerk zien, maar kan geen contact maken met de dhcp server.
Ook nog geprobeerd om vanaf deze pc de firmware van de modem te updaten, maar krijg dan een time out?
Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn, en hoe ik het kan oplossen??
code:
1
2
3
| Modem/Router - switch ----- switch ----- wat pc's
|
-------------- wat pc's |
Volgens de handleiding van de router, en de beschrijving op de support site van ladot (http://support.ladot.com/th_new_ladot/index_th.htm) hebben wij de router geconfigureerd, en een profile geupload. Er zijn nu twee computers waarop het internet netjes werkt (beide aan de eerste switch).. de rest nog niet. (ook niet andere pc's die aan de eerste switch hangen). Dingen die ik heb geprobeerd:
* IP renewen
* opnieuw opstarten
* tcp/ip herinstallen
Kan vanaf deze computers wel andere computers op het netwerk zien, maar kan geen contact maken met de dhcp server.
Ook nog geprobeerd om vanaf deze pc de firmware van de modem te updaten, maar krijg dan een time out?
Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn, en hoe ik het kan oplossen??
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.