Copperjet 810 modem/router probleem

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Wij hebben hier thuis een netwerk en adsl van ladot. Tot voor kort werkte dit prima, maar nu hebben wij vernomen dat ladot nog maar 1 ip adres per gebruiker geeft. Als we de router (ingebouwd in de modem) zouden instellen dan kon het wel volgens hen. Het netwerk is als volgt:

code:
1
2
3
Modem/Router - switch ----- switch ----- wat pc's
                              |
                              -------------- wat pc's

Volgens de handleiding van de router, en de beschrijving op de support site van ladot (http://support.ladot.com/th_new_ladot/index_th.htm) hebben wij de router geconfigureerd, en een profile geupload. Er zijn nu twee computers waarop het internet netjes werkt (beide aan de eerste switch).. de rest nog niet. (ook niet andere pc's die aan de eerste switch hangen). Dingen die ik heb geprobeerd:
* IP renewen
* opnieuw opstarten
* tcp/ip herinstallen
Kan vanaf deze computers wel andere computers op het netwerk zien, maar kan geen contact maken met de dhcp server.

Ook nog geprobeerd om vanaf deze pc de firmware van de modem te updaten, maar krijg dan een time out?

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn, en hoe ik het kan oplossen??

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ow... oeps, denk dat dit in NT thuishoort. Sorry. Kan een modje het even verplaatsen?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• SuperSchenk
  • Laatst online: 18-08 20:42
ik heb geen oplossing voor je probleem, alleen wel ervaring met die copperjet. Bij de provider waar ik gewerkt heb hebben ze naar een maand gezegt dat ze die dingen niet meer onder steunen in met het router profiel.
Er was namelijk geen 1 geval bekend waar dat geduurende langere tijd goed gewerkt heeft. De copperjet wordt nu alleen nog maar gebruikt als modem (bridge) waarvoor hij prima geschikt is. Voor een router zou ik er gewoon een kastje bij kopen.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Als ik in die configurator trouwens een nieuw profiel aanmaak, en netjes de handleiding op de ladot site volg krijg ik trouwens een ander schermpje dan als ik de handleiding van de copperjet zelf volg :? Dat schermpje is wel hetzelfde als die op de ladot site is aangegeven (hierin kan ik kiezen tussen bridge, en dat soort dingen)... staan meer opties in de handleiding van de router... Vaag :?

Mijn foto's op Flickr.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

www.Goku.nl schreef op 04 March 2003 @ 18:16:
Ow... oeps, denk dat dit in NT thuishoort. Sorry. Kan een modje het even verplaatsen?
Uiteraard. Sorry dat ik het wat laat doe.
IT -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Hmm... kreeg net van ladot te horen dat een switch alleen niet genoeg is, en dat ik er nog een router tussen moest zetten?? Ben ik nou gek, of betekent "modem/router" (wat op de doos staat) dat er ook een ingebouwde router in zit??

Mijn foto's op Flickr.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:06
De copperjet 810 KAN werken als een router. Standaard wordt het echter geleverd als een modem, zodat er inderdaad nog een router bij moet. Hier: http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm kun je wellicht wat meer informatie vinden over hoe het ding als router te programmeren

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 18:16
Ik heb de Copperjet 810 hier ook staan en kreeg het router deel ook niet (snel genoeg) aan de praat.

Diezelfde site van home.hccnet (die poldergeist gaf) is geeft wel goede info, maar ook daar ben ik niet verder mee gekomen. Ik heb zelf een oude PC met Smoothwall draaien, (soms een keer wat anders) en dat werkt nog het snelst/best

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1: Je firmware moet minimaal 4.28 zijn (4.30 is al te vinden)
2: Als je firmware niet kan updaten over het netwerk kan je 'm met usb aan je pc hangen en dan de boel flashen
3: Misschien staat dhcp aan de Lan kant uit. Telnetten naar de router, en dan "dhcpserver status"

Of één van de andere miljoen dingen die aan de hand kunnen zijn :)

Firmpete on Aerie Peak

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb inmiddels met behulp van een cross cable de nieuwste firmware erop gezet. Heb die site die Poltergeist gaf doorgespit, maar daar bevindt zich geen routed profile voor ladot. Iemand die ladot heeft, en de copperjet 810 als modem gebruikt? Of iemand enig idee hoe ik dit zelf goed kan instellen, want is tot heden nog niet gelukt.

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1