Toon posts:

Leek zoekt help Speakerkeuze

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een oude stereotoren aangesloten op mijn PC met daarbij twee redelijk grote geluidsspeakers (vergeleken bij de huidige groottes van speakers;) ). Niets bijzonders, ware het niet dat het geluid voor muziek gewoon goed is. Dat vind ik ook het meest belangrijke aan speakers: ze moeten een goed geluid geven als ik muziek afspeel. IK speel (bijna) geen spelletjes op de PC, alhoewel ik een a twee keer per jaar nog wel met een stel vrienden de computers via een netwerk met elkaar verbindt en dan multiplayer games gaan spelen.

Ik kijk geen films op mijn PC, de pc is aangesloten op de TV dus het kijken gebeurt gewoon via de stereo in de huiskamer.

Wat is nu mijn directe vraag:
Ik zoek een speakerset, waar bij ik Alle klankkleueren kan horen als ik muziek afspeel en dus niet enkel laag hoog of midden, maar een combinatie van deze drie. Ik heb een SoundBlaster Live! waar Surround speakers op kunnen worden aangesloten (tevens een soortgelijke aansluiting op het moederbord van mijn PC). Ik vermoed dat ik geen Dolby Surround setje nodig heb, maar wat is dan wel goed om aan te schaffen?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het beste lijkt mij een setje (kleine) speakers om in stereo naast je beeldscherm te plaatsen. Surround lijkt mij vrij overbodig als je alleen maar muziek luistert met je PC. Met relatief kleine speakers (tot 20 liter) kan je nog best aardig meekomen qua basgeluid.

Kant en klaar, daar weet ik weinig van. Een zelfbouw poging schat ik op 175 euro als je niet al te beroerde spullen uit gaat zoeken. Dan krijg je zoiets als ik heb staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/WeRkkamer3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/WeRkkamer4.jpg

foto's zijn wat brak

Verwijderd

dr is maar 1 goeie keuze als je speakers gaat zoeken

en das zelf gaan luisteren

nooit geen advies aan nemen van andere mensen want het valt toch altijd tegen
gewoon zelf ergens gaan luisteren en nemen wat je lekker vindt klinken

zelf heb ik mission speakers en ben dr enorm t vreden over 70- watt rms dus meer dan genoeg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 17:45:
dr is maar 1 goeie keuze als je speakers gaat zoeken

en das zelf gaan luisteren
klopt maar ik wil graag wat ideen opdoen, en ik verwacht een eerlijker resultaat door het op dit forum te vragen dan in de commerciele winkels.

Zelfbouw is erg mooi, maar ik ben niet zo'n knutselaar. Dus kant en klaar had er nog even bij gemoeten in mijn vorige post. Wel mooie speakers overigens!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar eens luisteren. Anders heb je kans dat je topic dichtgaat (het zoveelste topic met als antwoord: ga in de winkel luisteren schiet niet echt op). Je mag op het forum daarna discusseren over je bevindingen wat je wil, dat is leuk! . Maar niet gewoon zeggen "hey ik 1000 euro en wil een stereo, wat moet ik kopen".... Dat gaat op slot. Dit doen we om het niveau een beetje op peil te houden.

Da's veel he? Klopt, maar wanneer je zorgt dat je deze info (en liefst meer) in je post verwerkt, geef je a. duidelijk aan dat je serieus bent en b. jezelf meer kans op zinnige antwoorden en reacties.

Over PC speakers kopen zijn zowiezo al een HELEBOEL threads te vinden. Je kan ze vaak niet beluisteren, maar je weet vaak wel een budget. Open ook hiervoor niet gelijk een nieuw topic met 'welke moet ik kopen?', maar kijk eerst in de Pricewatch. Merken als Logitech, Labtec en Creative zijn populair. Zoek eerst eens naar discussies over een product voordat je er een topic over opent. Ook kan je eens in dit centrale topic kijken/posten als je dit teveel werk vindt:
Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic
EERST zelf op pad, daarna pas vragen stellen

Dit topic is gesloten.