Toon posts:

snelheid netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of hij hier moet komen of in netwerk trouble maar anders mag hij verplaatst worden.
zulk soort vragen zijn al eerder gesteld maar niet dezelfde met mijn config .

dus hier de vraag :

100 mbit / 8 = 15 mb/sec

ik weet dat het bijna overal zo is dat je net een paar mb/sec haalt maar waar ligt dat aan. ik heb nu een 3com superstack gekocht maar heb mijn netwerk config nog niet getest.

zou het netwerk door de superstack sneller draaien of moet ik ook nog andere netwerkkaartjes hebben zoals die intel van 79,95 of de 3com kaartjes . of haalt ethernet gewoon niet meer ?

ik wil gewoon mijn netwerk zo snel mogelijk hebben.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT
100 mbit / 8 = 15 mb/sec
Is er iets verkeerd met je rekenmachientje :+

100Mbit/sec = 12,5 MB/sec

Je haalt zoiezo nooit 12,5MB/sec omdat erbij gelijke welke communicatie overhead informatie zit door de protocollen waarmee je communiceert en de eventueel foutcorrectie.

Maar een paar (2-3 ?) MB is wel te weinig :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
zo veel factoren spelen er mee.
ik heb m 'n netwerk op 100mbit lopen terwijl ik maar max 3,5 mB/s haal. het is dus ook bijna niet te zeggen hoe snel jou netwerk zal lopen.

Verwijderd

Rody schreef op 04 March 2003 @ 19:25:
zo veel factoren spelen er mee.
ik heb m 'n netwerk op 100mbit lopen terwijl ik maar max 3,5 mB/s haal. het is dus ook bijna niet te zeggen hoe snel jou netwerk zal lopen.
precies, het is zeer afhankelijk van het systeem waarmee je data zend/ontvangt.

Ik me netwerk hier kan ik naar de ene pc's met gemak 8 mB/s halen terwijl naar een andere pc max 1 mB/s haal (goed die laatste is ook een oudje met kleine hd's en te weinig geheugen)

Maar met een redelijk systeem en hd's boven de 1 gig moet je wel rond de 6 mB/s moeten komen.

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 17:21:
ik weet dat het bijna overal zo is dat je net een paar mb/sec haalt...
IK weet nie hoe je daar bij komt maar dat is dus nie waar hoor. Meestal een normaal netwerkje moet toch minimaal 6 mb/s gaan. Het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden. Magnetisch veld enzo. Die van mij gaat met gemak 8mB/s en soms zelf 9 dus die paar mb/s kloppen toch nie helemaal.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58
als je maar een paar mb/sec haalt, dan is er iets niet helemaal in orde. het scheelt sowieso of je een hub of een switch hebt. switch is full duplex en hub niet. verder maken de kabels ook veel uit.
ik heb zelf een 10mbit netwerk met hub (2pc's, 1 kabelmodem) en kan hiermee > 1Mb per seconde halen. zelfs van internet haal ik > 1Mb... als 100mbit dan maar 2-3 of zelfs 6 Mb/sec is, vind ik dat niet echt een geweldige verbetering. ik kan me nauwelijks voorstellen dat je maar zo weinig winst maakt en dat er zo veel meer aan "andere" (protocollen etc) data wordt verzonden, die moeten toch ook protocollen versturen?

[ Voor 8% gewijzigd door jpvk007 op 04-03-2003 19:49 ]

Pagina: 1