Toon posts:

Leadtek GF4Ti4200 op MSI845PE-MaxL flipt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 computers, allebei draaien ze win XP:

1) Duron1200@1320, 2x 256 mb sdram133, XFX GForce2MX400, ECS K7S5A mobo., 300 W. voeding.
2) P4 2.4Ghz, 1x 512 mb ddr333, Leadtek Winfast A280 (GForce4Ti4200, 128 mb, AGP8x), MSI 845PE-MaxL mobo, 350 W. voeding.

Systeem 2 geeft problemen:
Het beeld in windows is perfect op deze PC. maar zodra ik Direct3D spellen ga doen, komt er na +/- een halve minuut ontzettend veel geknipper op het scherm... het ziet er een beetje uit alsof je 1024*768 door een monitor jaagt die maar 800*600 aankan, alleen dan iets minder erg. Ook zie je af en toe de melding van het beeldscherm: "Signal Out Of Range"
Als ik de Leadtek vanuit computer 2 in computer 1 zet, is er _geen_ probleem... de videokaart van computer 1 in computer 2 draait ook perfect.

Leadtek teruggezet in computer 2, en eens gekeken naar de klokfrequenties van die kaart. Die stonden standaard op core/mem = 250 / 513 MHz. Toen ik de frequentie van het geheugen iets terugzette naar 490 MHz, deed Need for Speed Hot Pursuit 2 (het spel waar ik mee zat te testen) het opeens vlekkeloos!
Maar in 3DMark'03 is het probleem er nog steeds.
Als je de Leadtek nog verder (maximaal) onderklokt, naar 125 / 260 MHz, ja dan doet 3DMark'03 het opeens wel... maar dit is natuurlijk niet de bedoeling van een kaart van 180 euro.

Ik heb met verschillende driver-versies zitten testen van Leadtek en nVidia, maar dat maakte allemaal niks uit. Het is geen warmteprobleem...de Leadtek wordt niet noemenswaardig warm (er zit dan ook een mega-groot koelblok met fan op) en de processors van beide systemen komen niet boven de 50 graden uit.

Mag ik nu concluderen dat die Leadtek gewoon kapot is? fabrieksfout ofzo?
Ik vind het zo raar dat ie het dan in mijn overgeklokte en minder gepowerde Duron wel doet.
Of heb ik toevallig een slechte combi uitgezocht: Leadtek op MSI-mobo?

Iemand die dit probleem kent en een oplossing heeft??

Verwijderd

Topicstarter
--- hallo jullie mogen me helpen hoor :)

het probleem lijkt btw misschien enigszins op een topic dat hier net nieuw staat...over een radeon die alleen ondergeklokt goed draait...