IBM / hitatchi helemaal zo slecht nog niet.

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
Ik weet het niet, je leest over al dat dit bedrijf zo slecht is.
Nu ok de 60GXP lijn was slecht, maar over de service heb ik weer niets te zeuren.

paar maanden geleden ging mijn eerste 40GB HD kapot. Nou jah hij had mooi nog wat garantie. ik kreeg een 120GXP 40GB terug.

Nu 1 maand geleden ging mijn andere kapot er zat ook nog garantie op terwijl hij al ander half jaar oud was. Ik meteen opgestuurd. Sinds gister niets gehoord dus ik met hitatchi nederland gebeld. ze zouden het uitzoeken.

Vandaag stond er dus een UPS man voor de deur met een nieuwe schijf.

Tot mijn grote verbazing is het een 180GXP en 60GB!!!! Geweldig van IBM / hitatchi

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:23
Echt geweldig, 2x data kwijt raken en dan krijg je een nieuwe schijf. Goh, wat een service. NOT! Hij moet het gewoon gelijk doen.

• Ankh
  • Nu online
nee geen 2x data kwijt.. ik heb 2 x geluk gehad dat hij symtonen gaf (dus soms uitviel..) heb alles er af gehaald en opgestuurd :)

jij ziet het half leeg, ik zie half vol volgens mij hihi ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

komt ook bij andere hdd makers voor hoor :D

30 gig naar maxtor.. krijg ik (wel beetje langer dan normaal) een 40 terug :D
en een 8.4 naar Seagate sturen ze een 12 (ofzo) terug :D

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 14:09
ja ik had vandaag ook voor een GXP60 40GB een 180GXP 60GB terug... gelijk maar aan iemand verkocht want dit was ook al mijn 4e IBM schijf ofzo :P.. Ze zullen trouwens wel naar iedereen die nieuwe serie versturen

[ Voor 19% gewijzigd door dribbel op 04-03-2003 18:18 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:28
nou, zo fantastisch is dat IBM niet :{
bij mij: 60GB, symptonen van doodgaan, HD onleesbaar, niet meer te back-uppen
opgestuurd, en 3 weken later uit dezelfde serie een nieuwe binnen
3 maanden later een mailtje dat ze een nieuwe opsturen :+
nu weer naar de ^%$!@$ :(
weer opgestuurd, en nog niks gehoord na 4 weken

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
En mij hebben ze gewoon weer een 60GXP 60GB terug gestuurd :( Nou ja, hopen dat die het weer even blijft doen :z

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 08:21

Scighera

swim-bike-run

IBM schijven: toppie (ik had ook een crash daar niet van) bij mij draait oa al 12 maanden een 60GXP, zo'n 16uur per dag.

Hoe hou je hem levend?: actief koelen (samen met m'n Maxtor) en niet het stroomstekkertje te vaak uit de schijf zelf halen (zwak punt bij IBM HDs

www.triathlete.nl

Verwijderd

Scighera schreef op 04 maart 2003 @ 19:09:
IBM schijven: toppie (ik had ook een crash daar niet van) bij mij draait oa al 12 maanden een 60GXP, zo'n 16uur per dag.

Hoe hou je hem levend?: actief koelen (samen met m'n Maxtor) en niet het stroomstekkertje te vaak uit de schijf zelf halen (zwak punt bij IBM HDs
Ik heb zelf 7 Maxtors en er is er niet een die het ooit geweigerd heeft. Een bedrijf afmeten naar service is niet helemaal eerlijk. Een bedrijf dat in de 1e plaats goede producten aflevert staat bij mij veel hoger aangeschreven. Met het geld dat ze besparen kunnen ze nog betere schijven maken. Lijkt me veel beter :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:13
Toch leuk hoe sommige mensen achterblijven met het idee dat IBM/hitachi schijven per definitie onbetrouwbaar zijn. OK, ze hebben 2 jaar geleden eens een mindere serie gehad (75 GXP anyone?? :P btw, er draait er hier al een 2 jaar zonder problemen!!! >:) ) maar sindsdien is er echt niks mis meer mee. Echt niet meer uitval als de andere merken althans, de rotte appels blijf je uiteraard altijd houden.....

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

klopt, en Maxtor had een slechte 60GB DH740x serie ertussen zitten een jaar terug (ik had er een van...)

www.triathlete.nl

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:54
Nou mijn eerste ervaring is niet goed. Gister kreeg ik de 180gxp 120gb 8mb binnen. Verlekkerd aansluiten, bios herkend hem. Kan fdisk en xp en pm hem niet benaderen, kortom kapot out-of-the-box :(

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Sjah schreef op 05 maart 2003 @ 12:51:
Nou mijn eerste ervaring is niet goed. Gister kreeg ik de 180gxp 120gb 8mb binnen. Verlekkerd aansluiten, bios herkend hem. Kan fdisk en xp en pm hem niet benaderen, kortom kapot out-of-the-box :(
jumpers goed ingesteld? (dat hij als 120GB wordt herkend, dit was het geval bij mijn 40GB, door een jumper pakte hij hem ook verkeerd)

www.triathlete.nl

• Ankh
  • Nu online
yupz standaard wordt hij geleverd als master. ik sluite mijn 180GXP aan op slave en werd wel gezien maar kon er niets mee doen.. ik dacht dus ook dat ik de pijp uit was :( ;)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:54
Nou was t bij mij maar zo simpel. Ben gvd 10 uur bezig geweest met weetik veel welke diagnose programmas, mbrfix , zap etc. Ten einde raad hebbik maar een low-level format uitgevoert, hielp ook niet. Nee die HD is alweer op de post,ik hoop dat ik snelle een andere krijg. :X

Verwijderd

DIt is erg goed nieuws!
afgelopen maandag mijn 60GXP 40 Gb opgestuurd wegens corrupte data, schijf was totaal niet meer te lezen, ineens :( .
Wel, nu een WD 80 Gb aangeschaft, maar als de service van hitachi/IBM zo goed is overweeg dit merk alsnog wel bij toekomstige aankopen....
(die 80Gb is ook zo vol zoals het nu gaat :*) .)

//edit: overigens, mijn oude 13 Gb IBM loopt al 5 jaar lang prima op andere PC!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 15:44 ]

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

je krijgt zonder meer een schijf terug (40 of 60gb) altijd handig om op te backupen

www.triathlete.nl

Pagina: 1