[XP/mediaplayer]search mediafiles over lan=hangen?

Pagina: 1
Acties:

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Topicstarter
Gezien het lange verhaal dat dit is geworden heb ik maar ff geprobeerd het geheel wat overzichtelijker te maken door war kopjes en alinea's te maken.

beschrijving van m'n probleem
Als ik over het (100MB/s)netwerk zoek naar media files met mediaplayer dan hangt ie op 4% en 63files found.
dit is wel het aantal files dat er los in die map staan maar het lijkt er dus op dat ie niet in de onderliggende mappen zoekt, maar wel weet dat ie dat nog te gaan heeft.
(gezien die 4% aanduiding)
het lukt wel om de sub mappen appart door te zoeken, en dan vindt ie wel gewoon die files die daar in staan.
het vreemde is dat als ik dit op mijn eigen HDD probeer dat ie dan WEL vlekkeloos de sub mappen mee pakt in de search.

beschrijving systemen
die (media-)fileserver loopt op een EPoX 8K3A met een 1GHz Duron (Morgan core)
de HDD waar die files op staan is een WD 80GB 7200RPM 2 MB cache of een Maxtor 80GB 7200RPM 2MB cache. (beide schijven zitten in die kast, maar weet niet meer welke nou de software storage is en welke de media storage is.)
deze schijven hangen aan een Maxtor Ultra ATA 133 IDE controler.
het besturings systeem daar is Win NT 4.0 SP6 en alle evt. updates gedaan.
laatste EPoX bios (8k3a2b01.bin) op het bordje geflashed.
768MB pc2100 cas2,5 ram.

dit heb ik zelf al geprobeerd
die controler met schijven heb ik ook in andere netwerk pc's geprobeerd (OS's win xp, win ME (lol), win 98 en win 98SE)en daar werkt het ook niet, alleen in mijn eigen pc (spec's staan in m'n sig voor het geval die nodig mochten zijn) WEL!
vanaf een andere pc met win xp op mijn pc zoeken als hier die schijven in hangen wil helaas ook niet werken.
dit hele verhaal heb ik ook geprobeerd ZONDER die IDE controler en dan wil het ook niet werken.
en verder
helaas heeft een (korte) zoektocht op google.nl en een zeer uitgebreide search op de MS knowledgebase geen werkende oplossingen opgeleverd.
op die MS KB stond wel een optie die in een vaag vergelijkbaar iets stond, maar ook die hielp niet. (weet alleen niet meer te vinden wat het nou8 ook al weer was.)
uiteindelijk heb ik nu een clean install gedaan op m'n eigen pc en op die fileserver omdat ik dacht dat dit misschien zou kunnen helpen, maar helaas ..... weer niks.
offtopic:
gelukkig moest ik toch nog een clean install image maken van deze pc's dus dat is het enige dat ik hiet tot noch toe aan over heb gehouden dat wel als een pluspunt gezien zou kunnen worden.

uiteindelijke vragen
Moet ik hier nou uit concluderen dat media player niet in sub mappen kan zoeken over een netwerk?
herkent iemand dit?
of weet er misschien iemand een aanwijzing te geven waar dit aan zou kunnen liggen?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195