Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil erg graag een digicam gaan aanschaffen... Nu zit ik te twijfelen tussen welke camera ik zou nemen.
Ik weet dat er meerdere topics over zijn, maar dit zijn 2 nieuwe camera's van Sony de P8 en de P10.
Nu zit op deze cybershot camera's geen Carl Zeiss lens, maar ze zijn wel 2x zo licht en 2x zo goedkoop dan de S85.
Ik wil hem echt niet gaan gebruiken voor proffessionele doeleinden, maar voor gelegenheden.
De P8 en de P10 zijn toch eigenlijk aan elkaar indentiek behalve de MP!?
Heeft iemand echt een duidelijke reden om de P10 of de S85 ipv de P8 te nemen!? Voor mezelf kan ik ze iets goedkoper krijgen, daardoor is de S85 200 euro duurder... Niet dat ik ze kan leveren hoor! Werk in de winkel, vandaar...
Wie heeft er advies!!?? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Voor gelegenheden lijkt mij de P8 eerlijk gezegd voldoende, Carl Zeiss of niet... maargoed heb er geen ervaring mee dus pin me er niet op vast :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, de P8 is iig een stuk compacter dan de S85... En goedkoper. Ik denk dat ik dat maar doe... NIet echt veel mensen hebben er een mening over zo te zien... :?
Sluit het topic dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 15:48:
hmm, de P8 is iig een stuk compacter dan de S85... En goedkoper. Ik denk dat ik dat maar doe... NIet echt veel mensen hebben er een mening over zo te zien... :?
Sluit het topic dan maar...
Sony komt met een hele nieuwe memoystick van 1 gig die niet op de camera's
kunnen die nu gemaakt worden
daarvoor komen ze met een dubbele 128mb ook leuk wel hoor en voldoende
maar goed de kaarten die cannon gebruikt zijn wel onbeperkt zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is onzin
dat is namelijk de Memorystick pro, en de 2 nieuwe Cybershot modellen P8 en P10 ondersteunen die wel!! maar de S85 nog niet
maar ik weet niet of dit nou een goede reden van je is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Mwa, CF is zeker goedkoper dan MSX (MS Pro)
MS Pro gaat in sizes wel gewoon mee (theoretisch maximum is 32GB oid) maargoed, CF is zeker goedkoper.
Die p8 is op veel fronten echt veel beter dan de S85...alleen dus geen Carl Zeiss imo

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat werkelijk zo!? Ik heb namelijk niet echt duidelijke verschillen kunnen ontdekken, behalve dan de MS Pro, en de lens, en bij de S85 kan je de sluitertijden handmatig instellen. Ook nog dat de S85 4MP is en de P8 3,2MP...
Welke fronten is de P8 zo veel beter dan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

als je een gelegenheids camera zoekt, moet je de prosumer functie niet als primaire selectie gebruiken lijkt mij. Eerder de 'scene selection' features etc.
Het verschil in megapixels maakt imo niet zoveel uit. De lens daarentegen wel.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
De P8 heeft meer megapixel dan S85 en ondersteund ook MS Pro.
Nadeel aan de P8 tov de S85 is dat je bijna niks handmatig kan instellen.
Nadeel aan de S85 is dan weer dat de autofocus op geen zak trekt, dus als je iets in beweging wil schieten, kan je het bijna vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Fire69 schreef op 07 maart 2003 @ 08:20:
Nadeel aan de S85 is dan weer dat de autofocus op geen zak trekt, dus als je iets in beweging wil schieten, kan je het bijna vergeten.
IK rij motor, sta soms bij races... Geen probleem hier met mijn S-85. Ik ben er heel blij mee, maakt mooie foto's en heeft genoeg instellingen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 07 March 2003 @ 08:20:
De S85 heeft 4.0 Mp en de P8 3,2... Dus dat is niet helemaal waar...
en de autofocus (continuous AF) heeft de S85 evenals de P8...

Maar ik heb nu de P8 besteld, ik ben benieuwd... lijkt me een enorm fijn toestel... Ik laat het nog wel even horen... Je bent tenslotte wel 200 euro goedkoper uit met de P8 en hij is ook nog eens 2x zo licht + klein :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 10:28:
[...]

De S85 heeft 4.0 Mp en de P8 3,2... Dus dat is niet helemaal waar...
en de autofocus (continuous AF) heeft de S85 evenals de P8...

Maar ik heb nu de P8 besteld, ik ben benieuwd... lijkt me een enorm fijn toestel... Ik laat het nog wel even horen... Je bent tenslotte wel 200 euro goedkoper uit met de P8 en hij is ook nog eens 2x zo licht + klein :*)
Ja, je hebt gelijk, ik verwarde het aantal MP met die van de V1 die nog moet uitkomen. :)

Maar ivm die autofocus, als je op DPReview gaat kijken, hoor je toch bijna enkel slechte dingen over die autofocus.
Ook ruis bij weinig verlichting en onnatuurlijk groene kleuren worden vaak vernoemd.
Anders moet je ook maar eens in Het grote Sony digicam topic gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn meer ervaringen met vorige modellen, de P8 is een model dat net uit is, en daar spreekt men nog niet over helaas :X .. Tnx anyway (ik had het zelf ook al ff bekeken ja...) maar ik zal mijn ervaringen met de P8 daar gaan delen als ik hem zaterdag ga gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:15
Even een vraagje... hoe kom jij zo snel aan een P8 ? Volgens mij begint Sony pas over 2 weken met uitleveren van de nieuwe camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei niet dat ik hem al had hoor.. IK heb hem wel in bestelling staan. En de P8 zou begin maart naar Nederland komen en de P10 pas in Mei... Dus ik hoop dat ik hem volgende week misschien ergens heb ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
p.s. ik had gehoopt dat ie er gisteren zou zijn.. maar dat was niet het geval... Dus even nog w88 tot ie er wel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:15
Het zou kunnen dat de P8 al eerder naar Nederland komt, maar de modellen die de winkel waar ik werk in bestelling heeft staan (P52, P72, P92, P10 en V1) worden pas vanaf eind maart / begin april verwacht; en dan zijn wij volgens Sony met sommige modellen de eerste keten die ze uitgeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
we'll see... Op de sony site stond iig vermeld dat de P8 zowieso eerder dan de P10 zou zijn... Dus ik w8 het gewoon nog ff af... a.s. zaterdag pas weer werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat wikken en wegen tussen diverse opties heb ik de P72 besteld. Er zijn al twee zeer positieve reviews over:

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/p72.html

en

http://www.dcresource.com...sc_p72-review/index.shtml

Hij is nu al te koop van EUR 350 (price watch @ www.kieskeurig.nl)!

Doorslaggevende punten voor mij waren:
- kwaliteit foto's;
- compactheid camera;
- er passen penlite accu's in --> goedkoop en goed verkrijgbaar;
- memorystick ivm Sony PDA Clié.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En waarom kick je daarvoor een topic van 3 weken geleden?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.