Toon posts:

[Win XP]aanmelden op domein ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer men broer zijn pc aan te melden in op het domein, je weet wel:
configuratiescherm, systeem, computernaam, Wijzigen...

ik tik bij domein mijn domeinnaam in (matrix.be) en klik op ok, dan krijg ik volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/DNSfout1.jpg
vervolg:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/DNSfout2.jpg

De PC in kwestie staat momenteel in de werkgroep matrix:
ik kan vanop die pc pingen naar de server (192.168.0.2), maar omgekeerd, vanaf server naar client lukt niet.
Ik zie de server niet vanuit netwerkomgeving, maar ik kan er wel op als ik in de adresbalk het ipadres intik.
omgekeerd lukt niet.

vanop een andere client (die wel in het domein zit), kan ik mijn broers pc wel zien, maar kan ik er niet op, hoewel de schijven gedeeld zijn, en er volledige schrijftoestemming is.

kan iemand helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 17:05 ]

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

dat je een acces/read error krijgt als je van workgroup naar domain wilt of andersom, heb ik ook gehad.
dit was toen ik zelf ook problemen had om het domain te joinen.(ik kreeg een melding dat ik geen bevoegdheid had om het domain te joinen hoewel ik wel geheel en correct stond geregistreerd bij de server.)
dit heb ik opgelost door die workgroup pc opnieuw aan te melden bij het domain, maar dan met de login&p/w van de domain admin.
het enige andere dat ik kan bedenken is dat een domain naam *.be voor tcp/ip conflicten kan veroorzaken, misschien is het een idee om de domain naam te veranderen im "matrix" en dan eens te kijken of het lukt.
is dit niet zo, dan kan ik je helaas niet verder helpen ben ik bang.

overigens moet ik wel melden dat ik hier een win NT 4.0 domain heb en dat dit dus mogelijk niet geheel gelijk is aan een win xp domain.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Topicstarter
de server is wel Windows 2000, bij mijn weten kan je met windows xp geen domein scheppen

en aanmelden op domein "matrix" lukt ook niet, had ik trouwens al geprobeerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 17:43 ]

Verwijderd

XP home of Pro ?

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Je moet wel admin rechten hebben binnen het domein om een PC voor het eerst op het domein aan te melden. Er wordt dan een computeraccount gegenereerd.

Windows XP Home zal (bijna?) niet gaan. Professional moet wel kunnen.

Om op de schijven van de PC van je broer te kunnen komen zal hij waarschijnlijk het "guest" account moeten activeren.

Succes.

Verwijderd

Kijk eens in je dns, of die SRV-record wel bestaat.
Geef eens een DNS-server(waarschijnlijk dus die matrix.be domeincontroller)in

Wat krijg je als in een command-prompt "nslookup" ingeeft?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is Win XP Pro,

maar Tefflar, ik ben administrator van het domein, de pc vraagt nog niet naar mijn username/password als ik het domeinnaam invul en op ok klik. :s

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 17:48:
het is Win XP Pro,

maar Tefflar, ik ben administrator van het domein, de pc vraagt nog niet naar mijn username/password als ik het domeinnaam invul en op ok klik. :s
nee, want hij kan m gewoon niet vinden. Volgens mij is het toch een DNS-probleem

Verwijderd

Topicstarter
C:\>nslookup
Default Server: roes.ganymede.telenet-ops.be
Address: 195.130.130.133
(zowel op server als op client hetzelfde)

Verwijderd

Topicstarter
@ Oeljanov, leg me eens uit wat ik moet doen, ik kan niet zo goed volgen :(

@ tefflar, op jouw manier lukt het me niet, had ik trouwens ook al eens geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet.

@ Oeljanov, heb geen idee wat er mis zou kunnen zijn eerlijk gezegd

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 18:04 ]

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Je meld dat de server win2k is. Ik neem aan dat dit dan ook een DC is?
(Je kan natuurlijk ook winnt4 servers als pdc/bdc hebben draaien).

Maak anders eens eerst in de active directory een computeraccount aan met de naam van de PC van je broer. En probeer hem daarna weer op het domein aan te melden.
(Heb hier geen DC draaien dus kan het niet specifiek voor je beschrijven).

Verwijderd

Dat is dus de DNS server van je ISP...
Volgens mij krijg je problemen doordat je matrix.be hebt, en de de DSN-servers van je ISP.
Maarja om de naam van je domein te wijzigen moet je je Domain Controller demoten en weer promoten dus dat is ook een beetje onhandig.

Je moet in de DNS-administration console(onder administrative tools op je server) even kijken, even denken wat daar fout zou kunnen zijn

edit
gvd, ik moet weg, succes ermee

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is de srv record:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/svr.jpg

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:45

pbd

Inderdaad kwestie van dns. Lijkt erop dat je wel dns op een dc (error.matrix.be) installed hebt maar dat de clients toch gebruiken maken van dns van je isp (misschien heb je dit handmatig ingesteld of via dhcp). Je clients moeten je dc (met daarop de dns service) ingesteld hebben als primaire dns server. Op je dns server stel je vervolgens in dat alle internet requests geforward worden naar de dns van je isp. Inderdaad zo'n beetje hetzelfde als wat oeljanov al schreef.
Wat er nu gebeurd is dat er gezocht wordt naar een dns server voor het domein matrix.be en die zoekt hij op de dns server van .be domain waar jouw domein niet geregistreerd staat. Dit wil je waarschijnlijk ook niet omdat dit inhoudt dat je minimaal 2 (een primaire en secundaire) dns servers moet draaien die continu up zijn. Zoals ik hierboven al beschreef is dit in feite ook niet nodig mits je dns maar goed configureerd. Kwestie van toch maar even wat documentatie over dns erbij pakken (howto configure basics).
Pagina: 1