Toon posts:

WIN XP hangt na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil dus op een pc van een vriend WINXP installeren. Niet moeilijk zou je zeggen... Alles gaat ook goed totdat daadwerkelijk alles afgerond is en de pc opnieuw opstart. Als het XP logo verschijnt springt mn monitor op standby en ik krijg verder geen beeld meer. :'(

Harde schijf is OK. Heb floppydrive losgekoppeld alsook beide CDrom spelers.

Die maken dus GEEN conflict.

Ook dit is merkwaardig: Als ik de hardeschijf aan mn eigen pc hang werkt XP perfect na installatie. Als ik de HD dan weer terug hang aan de eerste PC start XP dus wel op... MET BEELD! als XP dan de apparatuur heeft geinstalleerd wil ie opnieuw opstarten en... je raad t al... STANDBY!!!

Help me alsjeblief. _/-\o_

Thanx Neo

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat voor hardware zit er in die pc :?
toevallig ook een gf2mx kaartje :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
zou best eens kunnen... zou dat er iets mee te maken hebben? Ik heb al zitten denken of een deel van het geheugen misschien stuk zou zijn... Een mogelijkheid?

Verwijderd

nee, geen mogelijkheid.

Eventueel naar je powermanagement-instellingen kijken van de Bios, maar dit eerder voor de zekerheid. Vervolgens beginnen met het mobo, processor (+koeler), geheugen, video-kaart en HDD. Andere kaarten e.d. ontkoppelen, en kijken wat hij doet. Anders even ander video-kaartje proberen. geheugen/mobo/cpu zijn goed..

Verwijderd

VIA-chipset? Wat hangt er op USB?

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen en cpu zijn goed... MOBO weet ik niet. ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. t enige wat ik idd kan proberen is een andere videokaart inprikken.

Maar voor de rest hangen er geen kaarten of andere hardware aan. T moet iig wel een conflict zijn want als ik de HD er pre-installed inhang start ie prima op. en werkt XP goed. Na opnieuw opgestart te hebben is t weer hangen geblazen.

Verwijderd

Topicstarter
niets op usb... sis chipset

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hmm toevallig, had gister hetzelfde probleem, ook met een SiS bak. Nog niet opgelost, maar ik denk in de richting van chipset drivers of BIOS instellingen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 04 maart 2003 @ 17:28:
Hmm toevallig, had gister hetzelfde probleem, ook met een SiS bak. Nog niet opgelost, maar ik denk in de richting van chipset drivers of BIOS instellingen.
Laat het me AUB weten als je erachter bent... Ik heb alle hoop verloren.

Thanx Neo

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32

BCC

Is niet gewoon je videokaart stuk? Kijk eens of hij wel in veilige modes wil booten zou ik zeggen....

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als mn videokaart stuk is, waarom heb ik dan wel beeld als ik opstart? en met installeren?
Dat begrijp ik nou juist niet... Ik zal t wel even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
YAHOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

T is de videokaart hoor! Ik schaam me diep... Dat ik die er niet gewoon eerder uit getrokken heb... Alle Tweakers THANX VOOR JULLIE TIPS!!!

NEO
Pagina: 1