[Win2k]Dosprogramma

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn vorige topic, hier de openingspost nog een keer, die ook hier te lezen is: [rml][ DOS]Bootable CD met NTFS[/rml]
Ik heb een zwaar probleem. Een kennis van me is belastingsadviseur. Hij gebruikt allerlei oude troep (msdos troep dus) om z'n zaakjes te regelen. Nou kreeg ie een nieuwe pc, met nieuwe software. Dus die oude pc wordt nu gebruikt door z'n vrouw.

Nou wilde die natuurlijk ook op internet kunnen. Dus ik fysiek een netwerk in elkaar gezet met cross-cable. Maar ik heb een hekel aan Win95 en Win98 based systemen, altijd maar vastlopen, zo ook hier. Dus ik een Win2k upgrade eroverheen gegooit en de partie laten converteren naar NTFS.

Wat blijkt nou, en je raad het waarschijnlijk al, al die oude msdos troep werkt nu dus niet meer

De door mijn bedachte oplossing is een bootable cd te maken met dos erop, gezien die oude troep toch allemaal dos zooi is. Maar die schijf is nog steeds NTFS en dos werkt daar dus niet mee. Terugconverteren met Partition Magic is wel een optie, maar op het moment niet, want ik zit lekker op m'n eigen systeem.

Mijn vraag is dus: hoe maak ik een bootable cd met MS-Dos erop, en die ook NTFS kan lezen?

Oja, nog iets, als ik een doorsnee msdos programma start, zegt ie

C:\windows\system\himem.sys

en daar blijft ie hangen een paar seconden, en dan krijg je nog een standaard melding dat ie het bestand niet kan vinden of de opdracht is onjuist. Is het ook een optie om gewoon Himem.sys naar c:\windows\system te kopieren, of loopt dat Win2k helemaal in de soep? en waar vindt ik die dan
Alles wat doorgestreept is, is niet meer te zake doende.

Ik heb echter alle oude DOS zooi via het netwerk naar mijn eigen pc gekopieerd met eveneens Win2k. Tot mijn stomme verbazing werkt het bij mij prima! Ik dacht in eerste instantie dat het misschien Win2k SP3 was die er bij wel op staat maar bij die andere pc niet. Maar na installatie van SP3 op die andere pc werkt het nog niet |:(

Wat doe ik fout?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je vraag is dus waarom DOS progs niet werken op die win2k machine?
En als deelvraag waarom je hangt bij C:\windows\system\himem.sys?

Geef de inhoud van je C:\WINNT\SYSTEM32\Config.nt en -\autoexec.nt even :)

edit:
zie trouwens de sluitmessage daar ;)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2003 17:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Nou, in principe is het probleem nog steeds aanwezig MAAR het programma gaat blijkbaar WEL door na circa 20 minuten wachten.

Waarom open ik een nieuw topic?
- Nou ten eerste omdat iemand met hetzelfde probleem dit topic kan tegenkomen via de search, mocht er een goed antwoord gegeven worden dan is dat misschien nuttig, iig nuttiger dan wanneer dit antwoordt wordt gegeven in een topic dat eingelijk ergens anders om draait.
- En ten 2e er vaak op gewezen wordt dat je bij een andere vraag/probleem, beter een nieuw topic kan openen, wegens bovenstaande.

vandaar dus.

Maargoed, die pc is hier dus niet meer, en de eigenaar boeit het verder niet dat ie 20 minuten moet wachten dus dit topic kan wat mij betreft dicht tenzij iemand nog een echte oplossing heeft :) aangezien het probleem nog niet verholpen is

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

dual-zip schreef op 04 March 2003 @ 19:22:
Nou, in principe is het probleem nog steeds aanwezig MAAR het programma gaat blijkbaar WEL door na circa 20 minuten wachten.

Waarom open ik een nieuw topic?
- Nou ten eerste omdat iemand met hetzelfde probleem dit topic kan tegenkomen via de search, mocht er een goed antwoord gegeven worden dan is dat misschien nuttig, iig nuttiger dan wanneer dit antwoordt wordt gegeven in een topic dat eingelijk ergens anders om draait.
- En ten 2e er vaak op gewezen wordt dat je bij een andere vraag/probleem, beter een nieuw topic kan openen, wegens bovenstaande.

vandaar dus.

Maargoed, die pc is hier dus niet meer, en de eigenaar boeit het verder niet dat ie 20 minuten moet wachten dus dit topic kan wat mij betreft dicht tenzij iemand nog een echte oplossing heeft :) aangezien het probleem nog niet verholpen is

offtopic:
Het is een valide (tweede)vraag. Dat je een nieuw topic opent was inderdaad best te begrijpen, daarom gooi ik ook niet deze dicht: zo had je wellicht meer kans op een antwoord van je nieuwe vraag :)

Ik gooide die andere vooral op slot zodat er geen twee dezelfde discussies naast elkaar verschijnen :)

Maar goed, dit topic zakt zo wel weg. De info als c.nt en a.nt waren toch erg handig, maar nu niet meer nodig geloof ik. Maar het zou inderdaad leuk zijn als toch iemand het zo weet a.d.h.v. de gegeven feiten :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
compatibility update voor windows 2000 zou je nog kunnen proberen.
even zoeken bij google op bovenstaande term zou moeten volstaan.

Battle.net tag

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Windows 2000 lets you add additional support for applications including popular home, entertainment, and gaming titles. The latest updates for these applications are now delivered in Windows 2000 Service Pack 3 (SP3).

To obtain the latest application support, download Windows 2000 SP3.
Ik heb echter alle oude DOS zooi via het netwerk naar mijn eigen pc gekopieerd met eveneens Win2k. Tot mijn stomme verbazing werkt het bij mij prima! Ik dacht in eerste instantie dat het misschien Win2k SP3 was die er bij wel op staat maar bij die andere pc niet. Maar na installatie van SP3 op die andere pc werkt het nog niet
:+ :*) :Y)

Nog iets: na het kopieren van himem.sys @ system32 naar c:\windows, bleef ie niet meer hangen bij himem.sys, maar bij "no XMS driver is loaded"

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 05-03-2003 13:20 ]

Pagina: 1