Naar aanleiding van mijn vorige topic, hier de openingspost nog een keer, die ook hier te lezen is: [rml][ DOS]Bootable CD met NTFS[/rml]
Ik heb echter alle oude DOS zooi via het netwerk naar mijn eigen pc gekopieerd met eveneens Win2k. Tot mijn stomme verbazing werkt het bij mij prima! Ik dacht in eerste instantie dat het misschien Win2k SP3 was die er bij wel op staat maar bij die andere pc niet. Maar na installatie van SP3 op die andere pc werkt het nog niet
Wat doe ik fout?
Alles wat doorgestreept is, is niet meer te zake doende.Ik heb een zwaar probleem. Een kennis van me is belastingsadviseur. Hij gebruikt allerlei oude troep (msdos troep dus) om z'n zaakjes te regelen. Nou kreeg ie een nieuwe pc, met nieuwe software. Dus die oude pc wordt nu gebruikt door z'n vrouw.
Nou wilde die natuurlijk ook op internet kunnen. Dus ik fysiek een netwerk in elkaar gezet met cross-cable. Maar ik heb een hekel aan Win95 en Win98 based systemen, altijd maar vastlopen, zo ook hier. Dus ik een Win2k upgrade eroverheen gegooit en de partie laten converteren naar NTFS.
Wat blijkt nou, en je raad het waarschijnlijk al, al die oude msdos troep werkt nu dus niet meer
De door mijn bedachte oplossing is een bootable cd te maken met dos erop, gezien die oude troep toch allemaal dos zooi is. Maar die schijf is nog steeds NTFS en dos werkt daar dus niet mee. Terugconverteren met Partition Magic is wel een optie, maar op het moment niet, want ik zit lekker op m'n eigen systeem.
Mijn vraag is dus: hoe maak ik een bootable cd met MS-Dos erop, en die ook NTFS kan lezen?
Oja, nog iets, als ik een doorsnee msdos programma start, zegt ie
C:\windows\system\himem.sys
en daar blijft ie hangen een paar seconden, en dan krijg je nog een standaard melding dat ie het bestand niet kan vinden of de opdracht is onjuist. Is het ook een optie om gewoon Himem.sys naar c:\windows\system te kopieren, of loopt dat Win2k helemaal in de soep? en waar vindt ik die dan
Ik heb echter alle oude DOS zooi via het netwerk naar mijn eigen pc gekopieerd met eveneens Win2k. Tot mijn stomme verbazing werkt het bij mij prima! Ik dacht in eerste instantie dat het misschien Win2k SP3 was die er bij wel op staat maar bij die andere pc niet. Maar na installatie van SP3 op die andere pc werkt het nog niet
Wat doe ik fout?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc