UT classic, bandwith gebruik ?

Pagina: 1
Acties:

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
sim-pel vraagje:

- Hoeveel bandwith gebruikt een unreal tournament clan server. als er 2x per dag een uur op gespeelt wordt?

Ik heb hier echt geen idee van, de één zegt dat het wel meevalt de ander zegt dat het de pan uitrijst.

- Hoeveel GB per maand aan dataverkeer zal een unreal tournament gameserver bij gebruik van 2 uur per dag afnemen ?

search & inet gaven weinig oplossingen en aangezien bandbreedte in Nederland nog steeds stinkend duur is in vergelijking tot Amerika toch eerst maar even vragen

Alvast bedankt :)

http://www.NUiPhone.nl/

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik denk dat gerco het wel zal weten... misschien even aan hem vragen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Hoeveel mensen spelen er dan tegelijk tijdens die twee uur? Als de server vol zit en er dus 16 mensen op zit zal het best mee vallen met twee uur per dag.
In UT gebruik je zo'n 5 kB/s, om het ruim te nemen doen we 6 kB/s.
16 x 6 = 96 kB/s
x 3600 = 345600 kB/uur (337,5 MB/uur)
x 2 = 675 MB/dag
x 30 = 20250 MB/maand (19,78 GB/maand)

Natuurlijk nog wel aardig wat, maar ik denk niet dat je vaak 16 mensen tegelijk hebt op de server en met 6 kb/s heb ik het aardig ruim genomen. Met zo'n 10/15 GB per maand moet je het wel redden :)

The devil is in the details.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:51
ut gebruikt per connectie 8KB/s ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Volgens mij verbruikt UT niet zo heel veel meer dan CS hoor. CS gebruikt in het begin 4/5 kB/s en daarna zakt het terug naar 1/2 kB/s. Het lijkt me ook sterk dat UT constant aan het downloaden is. Dus 6 kB/s is een mooi gemiddelde :)

The devil is in the details.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het aantal kB/sec is ook afhankelijk van de netspeed. Ik denk dat op een netspeed van 7000 die 8kB/sec aardig klopt, zie dit topic
Je moet overigens ook rekening houden met mensen die mappen e.d. downloaden.

🌞🍃

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Marco heeft het juist, Databeest trouwens ook...

UT gebruikt bandbreedte afhankelijk van de Netspeed van de gebruiker en de MaxClientRate van de server. Meestal zal het verbruik van 1 speler tussen de 5 en 7 kb/sec liggen als de netspeeds het toelaten. Als het druk wordt kan dat dus oplopen tot Netspeed of MaxClientRate, welke lager is dus.

Stel je MaxClientRate in op zo'n 8000 tot 10000, dan zit je in de meeste gevallen boven de bandbreedte die UT nodig heeft. Een 32 player server zal per speler natuurlijk meer nodig hebben, maar clanservers komen zelden boven de 10 players, dus dat zal wel meevallen.

Maps downloaden met de NetSpeed of MaxClientRate van de server (met ingang van versie 432), dus daar hoef je je niet druk om te maken. Als je silm bent zet je HTTP redirection aan naar clanvikings oid, dan gebruiken ze voor downloaden niet jouw kostbare bandbreedte en de downloads gaan een tiental keren sneller.

[ Voor 22% gewijzigd door Gerco op 04-03-2003 21:36 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
dus 15 GB is wel het max waar we op zouden kunnen rekenen?

in dat geval hebben we aan 5 gb voor 'normaal' inet verkeer te weinig ;(

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

MaRc0 schreef op 04 maart 2003 @ 19:48:
CS gebruikt in het begin 4/5 kB/s en daarna zakt het terug naar 1/2 kB/s.
ligt aan je rate / updaterate / cmdrate instellingen, ik heb constant 6 up en 6 down (hele game) :)
Pagina: 1