Toon posts:

[Printer] Laserjet HP1000W & HP1005W geheugen vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar een nieuwe LaserJet aan het kijken.
Nu is mijn oog gevallen op een Laserjet van HP namelijk de 1005W.
Echter wat ik mij nu afvraag is of ik problemen kan verwachten met het (vrij kleine) 1MB Ram geheugen wat in die printer standaart zit. Volgens Hp is dit geheugen niet uitbreidbaar maar ook niet nodig om uit te breiden.

'k zal even uitleggen waarom ik wat twijfel. Dit komt omdat er aardig forse documenten op geprint gaan worden. Ongeveer 80 tot 140 pagina's per afdruk en dat zijn WordDocu's van ongeveer 13 tot 20 Mb ofzo. Veel tekst en af en toe een zwart wit/line-art afbeelding. Kan iemand mij misschien vertellen of ik dan in de problemen kom als ik bovenstaande Laserjet koop met maar 1Mb Ram in de printer?

Ik zat ook te kijken naar de HP laserjet 1000W maar die is USB1.1 en heeft geen paralelle interface. De 1005W heeft dit wel en is USB 2.0 volgens mij.

Nu weet ik dat Brother ook goedkope Laserprinters maak en die hebben 2MB, echter is die nog uitbreidbaar, maar nogmaals als dat niet nodig is..... ga ik liever voor die Hp omdat ik nu ook een Hp heb en nooit ellende heb gehad met dat ding en hij toch al haast 10 jaar oud is en nu toch echt aan vervanging toe is, maar na tien jaar vind ik dat niet meer dan normaal!

Wie heeft er ervaring met een van deze printers en kan mij wat advies geven over dat interne geheugen van een printer in mijn situatie?

Thanx in advance!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
bij een laser printer zal een volledige pagina in het geheugen gezet worden, als er meer pagina's tegelijk in passen is dat natuurlijk mooier, kan dat ding in een keer doorprinten :)

1 mb is wat krap als je kijkt naar je document grootte van 13-20mb. meestal is het mogelijk om het geheugen uit te breiden maar ik zou zoiezo gaan kijken naar 4mb intern mem of meer.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Inderdaad, er moet 1 pagina in het geheugen passen anders krijg je problemen. 1MB is dan niet meer voldoende als je een pagina hebt met flink veel tekst of veel (ingewikkelde) afbeeldingen, hangt ook van het aantal DPI af dacht ik.
Heb hier een Laserjet die org. ook slechts 2MB had, en dat zit dan soms vol. Nu uitgebreid naar 16MB met wat oude SIMMs en dat betekent heerlijk printen :)

Dan passen er dus meerdere pagina's in het geheugen, maar dat is niet echt nodig, immers, de Windows printer spooler regelt dat zelf wel :) Tenzij je een bagger trage oude bak hebt, dus geen probleem.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Inderdaad, meer geheugen is alleen aan te raden als je een oudere pc met weinig ram hebt. Voor de rest kan ik je Brother alleen maar van harte aanbevelen. De HL1230 is bijvoorbeeld een prima ding :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx. Nee, het is een nieuwe compu die erop staat. (Pentium 4 2,4Ghz met 512Mb ram enz.) Ik zal die brother dan ook maar eens gaan bekijken en zien of ik dan niet misschien zo'n brother kan kopen en daar wat geheugen bij kan proppen.
Echter is die weer geen USB en ben ik dan wel weer aangewezen op paralelle aanvoer, wat de aanvoer snelheid misschien weer niet ten goede komt?

Die HP1000 en 1005 kunnen NIET uitgebreid worden, dus dan heb ik een probleem.
Je moet rekenen dat ik die docs eerst in concept print op 300dpi ofzo maar de uiteindelijke moet op 600x600 DPI. Nou zijn het niet zulke ingewikkelde afbeeldingen ofzo, maar toch wil ik problemen liever voor zijn. Nogmaals bedankt voor de tips!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 19:20 . Reden: regeltje erbij gezet ]