Strepen door beeld

Pagina: 1
Acties:

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een geforce4 MX440 kaartje aan iemand verkocht bij me op school. Nu belde hij me vandaag op na school en zei dat er strepen en 'vage' kleuren in het beeld zaten. Hij kan niet eens het BIOS goed zien, die regeltjes aan het begin dus. Met z'n vorige kaart deed de computer wel normaal.

Ik heb die kaart nog getest hier op m'n pentium2 (met succes), hij heeft een pentium3. Dit is echt een vaag probleem. En ik zou ook zo geen oplossing weten. Misschien iemand anders?

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 04-03-2003 16:29 . Reden: typo's ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Test hem nogmaals op jouw PC. Mocht de kaart ook die strepen vertonen op jouw PC dan is de kaart bij het plaatsen in het nieuwe systeem kapot gegaan. Dit duid echt op brak videogeheugen, einde videokaart.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Reset het bios op die computer eens naar de 'default' waarden, om overklokproblemen uit te sluiten.
Zet de AGP Driving Control Value op DA of EA om de voltage naar de agp kaart te verhogen.
Mocht dat niet willen werken probeer idd zoals hierboven gezegt word ff de kaart weer in je eigen pc.

[ Voor 3% gewijzigd door ^Ripper op 04-03-2003 16:38 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
Ok, die jongen brengt de kaart weer mee naar school. We zullen zien.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik naar je nick kijk weet ik al wat (of wie) het probleem was... ;)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
twiFight schreef op 04 maart 2003 @ 18:37:
Als ik naar je nick kijk weet ik al wat (of wie) het probleem was... ;)
Euhm, daar kan ik verder niks aan doen, als de kaart echt kapot is, heeft die jongen natuurlijk geen voorzorgsmaatregelen genomen tegen statische electriciteit.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
Ok, hier deel 2 ;)

Ik druk de kaart net in m'n computer, word netjes gezien door het moederbord. Ik installeer de drivers voor 't ding en start de computer opnieuw op.

Toen begon de comp flink te piepen dus het BIOS dacht dat er geen videokaart aanwezig was, terwijl dit wel het geval was ;) Stevig aandrukken van alle kabels én de kaart helpt niets. Een paar keer resetten helpt ook niet.

Ik heb de kaart maar eens even in m'n broer's pc geprobeert, en daar doet ie het probleemloos. Ik heb zelfs 3dmark2000 kunnen draaien. Ik snap er niks van? :?

Pagina: 1