Toon posts:

Visual Basic .vbw bestandjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik aan een project in Visual Basic heb gewerkt verschijnt in de zelfde map waar het project is opgeslagen een bestandje met de extensie .vbw.
Volgens mij kan ik deze bestandjes zo weg donderen, mijn vraag is daarom kan dit ook en zo ja waar in visual basic 6.0 kan ik dit uitzetten dat deze bestandjes worden aangemaakt?
Bedankt!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

een .vbw is een workspace-file. Als je verder zoekt op Google kom je al redelijk snel bij deze uitleg uit:
The vbw file is used to store the window locations for the project (code panes, etc) windows in the IDE. If you delete it, VB opens the project with all windows closed. I'm not too suprised having open windows in VB has such a memory impact, I've just always been in the habit of keeping them closed, and making sure they're all closed before I save the project. Guess it's just me, but it seems easier than trying to prevent the vbw file from being created.

[ Voor 66% gewijzigd door OZ-Gump op 04-03-2003 16:37 . Reden: Wel ook echt quoten natuurlijk ]

My personal website

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12 18:26

Sponge

Serious Game Developer

Echter, zit hier een ernstige beveiligings lek in. Een Usercontrol (die aan een project zit bijv) kan code initialiseren in VB als het project geopent wordt... en dat is dan code waar je niet zulke prettige dingen mee kan doen.

Als je ook code download ofzo kan je beter die vbw weggooien :) op www.pscode.com gebeurdt dit sinds wat kleine incidenten al automatisch volgens mij.

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

De .vbw bevat de workspace settings van de VB IDE op het moment van het sluiten van het project: size, locatie en status van alle schermen (code view en designers) wordt er in bijgehouden.
Als bij het openen van een project het .vbw bestand aanwezig is, wordt het gebruikt om de schermen die open stonden terug te openen met de oude size en locatie en schermen die je zelf opent ook terug de oude size en locatie te kunnen geven.

Dit .vbw bestand kan zonder probleem verwijderd worden. Het mag echter nooit het readonly attribuut meekrijgen, want dan komt VB klagen.
41.6C.6D.61.72 schreef op 04 March 2003 @ 19:43:
Echter, zit hier een ernstige beveiligings lek in. Een Usercontrol (die aan een project zit bijv) kan code initialiseren in VB als het project geopent wordt... en dat is dan code waar je niet zulke prettige dingen mee kan doen.

Als je ook code download ofzo kan je beter die vbw weggooien :) op www.pscode.com gebeurdt dit sinds wat kleine incidenten al automatisch volgens mij.
In ieder geval met SP5 van VB 6.0 wordt de .vbw zo bewaard dat forms niet automatisch in designmode openen en er dus geen code van UserControls kan uitgevoerd worden.
Helaas kan een gebruiker nog altijd met de hand de .vbw zo aanpassen dat forms wel automatisch de designer openen en de usercontrols laden.

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12 18:26

Sponge

Serious Game Developer

JohanDM schreef op 04 maart 2003 @ 20:54:

Dit .vbw bestand kan zonder probleem verwijderd worden. Het mag echter nooit het readonly attribuut meekrijgen, want dan komt VB klagen.
Overigens heb ik hem altijd op readonly staan dat VB m'n 'windows' instellingen niet veranderd.. en ik krijg nooit gezeik van VB :). Dat van die servicepack kan best wel kloppen ja, ik heb niet echt gekeken wat er allemaal veranderd is met die SP's :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks voor de reacties. Maar nou rest mij nog één vraag en dat is of er een optie is in VB waarin ik uit kan zetten dat die bestandjes worden aangemaakt.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

voor zover ik weet is dat niet uit te zetten in VB.

My personal website

Pagina: 1