Toon posts:

[Win2K] Chkdsk blijft fouten vinden *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een naar probleempje. ik heb laast 128 sdram bijgeplaatst en draai j2sdk op mijn win 2000 compu. Die machine van mij start elke keer chkdsk en vind dan allerlei problemen, vervolgens start de machine wel gewoon op.. Ik wilde ook even een nieuw service pack(3) installen maar dan geeft ie een foutmedling over mijn c- schijf. heeft iemand een idee wat voor probleem het is en hoe ik het kan oplossen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 17:19

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

probeer eens een oppervlakte controle uit onder scandisk, ken ff duren, maar lijkt op een zootje badsectors

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Check je schijf inderdaad eens compleet en daarna ook eens op virussen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Paar mogelijkheden:
* Je harddisk heeft bad sectors. Check eens op bad sectors met chkdsk c: /R
* Er draait een proces/virus dat je harddisk vernaggelt: Scan je PC op virussen e.d.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangezien je zelf al aangeeft dat de problemen zijn begonnen toen je nieuw geheugen erbij hebt gezet (?), zou ik eerst even het geheugen testen met Memtest86.

Je mag er trouwens voortaan wel bijzetten wat je zelf al hebt geprobeerd, dat maakt het een stuk makkelijker...

[ Voor 24% gewijzigd door Gardocki op 04-03-2003 15:54 ]

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zou je de volgende keer het OS in de titel willen vermelden? Zie ook: Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

En ook eerst even zoeken voordat je een topic aanmaakt:

Windows 2000 scandisk
scandisk uitschakelen scandisk

Tevens is het verstandig om bij de fabrikant van je harddisk een tooltje te downloaden waarmee je je harddisk kan testen. Ik vermoed dat je harddisk een aantal fouten bevat. Test ook even je geheugen. Download Memtest86, daarmee kan je je geheugen testen (duurt wel lang, maar het grondig). Het zou wel handig zijn als je in het vervolg de specificaties van je systeem zou vermelden...

Mag ik je bijdeze ook even verzoeken om het volgende door te lezen: Huisregels. Als ik zo naar jouw topiclijst kijk krijg ik de indruk dat je GoT gebruikt als helpdesk, en dat zonder zelf eerst naar oplossingen te zoeken....

edit:
Topictitel aangepast :+

[ Voor 13% gewijzigd door Han op 04-03-2003 15:59 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1