Website stats, 1 gig per dag?

Pagina: 1
Acties:

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een site welke een dataverkeer van 1 gig per dag heeft (volgens de hosting provider).

Nu heeft deze site wel aardig wat bezoekers (1200 per dag). De gehele site is zo'n 300K.

Ik vroeg me af wat mensen met een gelijk aantal bezoekers voor een data verkeer veroorzaken.

Klopt dit een beetje? Mij lijkt een gig nl erg veel..

Ik heb de stats van tweakers bekeken maar kon er niet echt iets over traffic vinden, net als bij google.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
Is je site niet gehacked? 1 GB lijkt me wat veel, kijk eens naar het aantal pageviews ipv aantal bezoekers.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
ik ga er vanavond een scriptje op draaien wat na het aantal pageviews kijkt, maar ik denk niet dat dit erg veel hoger ligt. Het is nl een vrij statische site.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
Vraag dan wat duidelijkere stats aan je hosting provider, ze kunenn wel zeggen dat je een GB per dag trekt maar dan mogen ze wel even zeggen wat hoevaak gedl is enzo :)

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Heb je niet zoiets als webalizer waarbij je kunt zien welke pagina hoevaak is opgevraagd?

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
das het probleem dus, we hebben geen duidelijke stats....

Maar heeft iemand misschien stats van zijn pagina, ben benieuwd wat nou gemiddeld is..

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Er zijn hostingproviders die je de mogelijkheid geven zelf je stats te bekijken
(Ik weet dat xs4all deze mogelijkheid bied).

Vraag hier anders naar.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• getty
Kun je niet de ruwe access log van je server halen.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ik heb van xs4all de volgende stats, http://www.xs4all.nl/~icey/statistics.html

Daarom kan ik presies zien hoevaak een plaatje is opgevraagt, en hoeveel kb totaal. en dat dus voor alle plaatjes bestanden enzovoorts. Misschien bied jou hosting provider dat ook aan?

• getty
Ik heb een site met gemiddeld 175 a 200 bezoekers per dag en die genereerd ongeveer 400 mb per MAAND. Dat is dus ongeveer 13 mb per dag. In totaal zijn het 80000 pageviews per maand ongeveer.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
ik heb 'n site met ongeveer 90 bezoekers per dag... totale website is 1 MB... dataverkeer is ongeveer 260MB per maand...

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

1200 bezoekers per dag en 1GB dataverkeer => 1GB/1200 =~ 1MB per gebruiker. Je site is (volgens jouzelf) 300KB. Dat betekent dat iedere gebruiker steeds 3 keer je hele site zou moeten bekijken. Als dit een statische site is lijkt mij dit vrij stug. Als je nieuws op je site hebt kan het natuurlijk makkelijker dat de gebruikers vaker je pagina's refreshen.

Ik denk dat er egens iets "aan de hand is", want het zijn geen normale getallen bij zo'n site.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Verwijderd

1gb voor 1200 bezoekers/dag en een site van 300kb is absoluut niet normaal (sterker nog, ik kan het me bijna niet voorstellen). Als je geen duidelijke stats hebt kan je hoster ook niet van je verwachten dat je er wat aan kunt doen.

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:58
Host je toevallig geen (exe)files, van setups, installs? Of grote plaatjes?

De server die oa ik beheer trekt zo nu en dan ook behoorlijk wat traffic ~ 1gig per dag. En het grootste deel komt door GoT :D, doordat MaSsiE graag (en terecht) nogal wat pics/filmpjes van z'n 3D werk post :)

• getty
Probeer eens op je ftp bij de log files te komen. Meestel begin je na het inloggen op de ftp bij de web-root (/docs of /web of zoiets) en vaak kun je dan 1 directorie terug waar je dan iets van een directorie /logs of /log hebt. Hierin staan je ruwe logfiles, access_log heet hij meestal. Hierin staat al het verkeer dat jou site genereerd.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Dit is gewoon veel teveel ik deed altijd met 25000 3 gieg per dag wel een kleinere pagina 50 kb ofzo. dus hoe je dit voor mekaar krijgt :? Kan alleen maar gehackt zijn of een hoop dos atacks :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Of je provider denkt aan jou wat extra te kunnen bijverdienen..

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
daarom, we moeten maar eens goed met de hosting provider gaan praten.

Die stats kloppen gewoon niet.

In iedergeval bedankt voor jullie reaties!

Verwijderd

doemaarwat schreef op 04 maart 2003 @ 15:57:
1200 bezoekers per dag en 1GB dataverkeer => 1GB/1200 =~ 1MB per gebruiker. Je site is (volgens jouzelf) 300KB. Dat betekent dat iedere gebruiker steeds 3 keer je hele site zou moeten bekijken. ...
En dan moeten ze ook nog eens allemaal hun cache weggooien.. (toch?)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 16:30:
En dan moeten ze ook nog eens allemaal hun cache weggooien.. (toch?)
Niet als je insteld dat een pagina ed. altijd moet worden opgehaald... (wat ik heb omdat ik op sommige sites een paar keer moest refreshen voordat de nieuwe content er op stond). Mjah dan nog, als iedere bezoeker de hele site bekijkt en alles binnenhaalt, zit je maximaal aan 3-400 Mb.
Als je niet wat betere stats hebt, kijk eens of je een compleet acces log kunt inzien, misschien worden een paar plaatjes ergens gebruikt?

Exact expert nodig?

Pagina: 1