MOBO testen

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Is er iets, software ofzoo, om de uitgangen op een moederbord te testen. Heb nl. eentje hier waarvan niet zeker is of het toetsenbord het niet doet door de stekker, moederbord, uitgang of toetsenbord zelf [okay ander toetsenbord doet het ook niet].
Om wat dingen uit te sluiten dus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, als een ander toetsenbord niet werkt, dan mag je er toch wel vanuit gaan dat de mobo gaar is..? In ieder geval bestaan zulke mobo-specifieke diagnosetooltjes helaas niet.. Anders was PMG niet zo overspoeld met "help.. mijn pc is stuk..??" topics :X ;)

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
True, thanx anyway.
Zal de oorzaak ouderwets moeten zoeken door mogelijkheden te elimineren.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Nou, het mobo doet het waarschijnlijk anders kon je ook niet weten of het tobo het deed of niet. Een ander tobo doet het ook niet dus het is waarschijnlijk de uitgang. (het kan natuurlijk ook dat alletwee de tobo's kapot zijn) Heb je nog een andere comp, hang je tobo daar is aan. Specifieke software hiervoor ken ik niet behalve elk willekeurig OS wat je tobo herkent als alles het doet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BalusC schreef op 04 March 2003 @ 15:16:
Mja, als een ander toetsenbord niet werkt, dan mag je er toch wel vanuit gaan dat de mobo gaar is..? In ieder geval bestaan zulke mobo-specifieke diagnosetooltjes helaas niet.. Anders was PMG niet zo overspoeld met "help.. mijn pc is stuk..??" topics :X ;)
sommige poorten zijn nog wel te testen (hardware en software matig).
Persoonlijk vind ik debug altijd nog wel leuk voor com en lpt poorten.
en debug kaartjes (ook wel post kaartjes genoemd) zijn ook verdomd makkelijk om dingen te testen (alleen zijn die krengen bijna niet te krijgen)

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Mjah... Ik had ook een keer zoiets. Toetsenbord deed het regelmatig niet. Eens goed naar het moederbord gekeken: bleek dat de pinnetjes van de connector waren losgegaan. Boel opnieuw vastgesoldeerd en het werkte weer uitstekend. (Dit was overigens wel met een oud toetsenbord, din stekker ofzo)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

Misschien is een USB toetsenbord anders wat

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:15
Nu ik dit topic zie open ik maar geen nieuwe topic, dus vraag ik het hier even.

Na dit topic:
PC blijft vastlopen..
heb ik nog steeds problemen met m'n pc..
Iedere keer tijdens gamen loopt ie vast, dus is hier misschiene en software tool die het hele mobo scant op fouten?

Net zoiets als Memtest dus doet? :)
Pagina: 1