Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] werkt om de reboot

Pagina: 1
Acties:

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Ik heb een 2*20 lcd schermpje van velleman gekocht, hij werkt opzich prima. Maar als ik mijn pc uit doe (als hij het doet) en ik start hem op doet hij het niet meer. Doe ik hem dan uit en weer aan doet hij het wel weer.

Dus als ik mijn pc uitzet als hij werkt, werkt hij de volgende keer niet. Maar zet ik mijn pc uit als hij niet werkt, dan werkt hij de volgende keer wel. Meerdere malen getest. Ook lang uitzetten van de pc werkt niet.

Als hij het niet doet zie ik alleen 1 zwarte balk, die je krijgt als je er spanning op zet.

Ik gebruik de nieuwste smarty (5.1.0.3) en verder heb ik win XP en een MSI KT4V mobo.

[ Voor 3% gewijzigd door JoostBaksteen op 04-03-2003 15:08 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En met andere software heb je hetzelfde probleem?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik zou niet weten wat het probleem is of hoe je het op kan lossen. Maar ik heb een vraagje waar heb je dat lcd gekocht en voor hoeveel en is er mischien een site van!!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• JoostBaksteen
Creepy> LCInf werkt hier niet :| geeft "range check error".

mark> Coditronix.nl maar zeer slechte GEEN service, duurde iets van 2 weken voordat ik het binnen had. Na een week heb ik gemailed om te vragen waar hij bleef, 3 dagen later nog eens maar kreeg geen antwoord. 3 dagen na de 2e mail lag hij op de mat.

/edit: [rml]Creepy in "[ LCD] Prob met Winlcd"[/rml] zal dat eens proberen

[ Voor 16% gewijzigd door JoostBaksteen op 04-03-2003 16:00 ]

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:24

Eraser127

Nijkerk

lama :)

[ Voor 98% gewijzigd door Eraser127 op 04-03-2003 15:59 ]

My Discogs

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 09:48
Dat wil toch zeggen dat jouw programma niet goed opstart. Die zwarte balk heb ik ook, totdat ik een proggie opstart.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• JoostBaksteen
Ja die zwarte balk heb ik normaal ook, totdat ik het programma op start, maar dan verschijnt er tekst. Maar als hij het "niet doet" verschijnt er geen tekst als ik het progje aanzet.

Creepy> reg dingen veranderd enzo maar het werkt niet. Krijg net zo weinig beeld.

Ook heb ik zelf een progje in elkaar gezet, die werkt, net als Smarty en Lcdinf (nu wel) totdat ik reboot.

[ Voor 4% gewijzigd door JoostBaksteen op 04-03-2003 16:08 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

joostbaksteen schreef op 04 March 2003 @ 16:04:
Ja die zwarte balk heb ik normaal ook, totdat ik het programma op start, maar dan verschijnt er tekst. Maar als hij het "niet doet" verschijnt er geen tekst als ik het progje aanzet.

Creepy> reg dingen veranderd enzo maar het werkt niet. Krijg net zo weinig beeld.

Ook heb ik zelf een progje in elkaar gezet, die werkt, net als Smarty en Lcdinf (nu wel) totdat ik reboot.
LCDInf geeft die error ook als je de CPU usage gebruikt op een niet engelse windows.

Hmm.. en LCDstudio? Of een winamp plugin?

wel een vaag probleem.. wel werken, reboot, niet werken, reboot, wel werken.

Als je 1 balk zit op je LCD betekent dit dus dat het LCD nog niet (goed) is geinitialiseerd. Dit lijkt bij jou af en toe dus wel te lukken.

Misschien dat het helpt om je LPT poort anders in te stellen (wisselen tussen ECP en EPP.. en probeer desnoods SPP ook). * Creepy vindt het maar vaag

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Je moet maar ff die gasten mailen ook al gaven ze geen andwoord op je vorge mailtjes gewoon blijven proberen.
Ook ff loskoppelen reboot en dan alles overnieuw installen kan ook helpen.
Ik was van plan ook een lcd aan te schaffen als mijn mp3-bak klaar is maar iik ga dat dus niet bij veleman doen.

• JoostBaksteen
Cross_Kabouter> velleman is een 'groothandel' die levert aan detailhandel. Je moet dus even kijken op velleman.be en dan een winkel zoeken die velleman spullen verkoopt met een webshop, of eentje in de buurt. Kijk maar op velleman.be

/edit: waarom zou ik ze nu nog mailen? ik mailde alleen om te vragen waar het bleef, antwoord op deze vraag hebben ze toch niet. Dat hebben tweakers, hopelijk 8)
LCDInf geeft die error ook als je de CPU usage gebruikt op een niet engelse windows
heb hier een nederlandse XP prof SP1, heb die dus uitgezet... werkt nu prima
Hmm.. en LCDstudio? Of een winamp plugin?
Alleen lcdstudio geprobeerd, werkt niet, maar in principe zou LCDinf / Smartie het moeten doen
Misschien dat het helpt om je LPT poort anders in te stellen
Zal even proberen... hoewel ik dat wel al had gedaan.. maar toch voor de zekerheid...

[ Voor 11% gewijzigd door JoostBaksteen op 04-03-2003 17:07 ]

• JoostBaksteen
Heb van alles geprobeerd, alle mogelijke bios instellingen, niks helpt.

Toen hij het net niet deed in windows had ik er genoeg van, ik trok de molex eruit en stopte hem er weer in... toen deed hij het op eens.

Dus als hij het niet doet, haal ik de stroom eraf en doe ik hem er weer op, en dan werkt ie wel...

Dan zal ik dus een schakelaartje moeten maken... maar een mooie oplossing is anders 8)7

Verwijderd

joostbaksteen schreef op 04 March 2003 @ 17:54:
Heb van alles geprobeerd, alle mogelijke bios instellingen, niks helpt.

Toen hij het net niet deed in windows had ik er genoeg van, ik trok de molex eruit en stopte hem er weer in... toen deed hij het op eens.

Dus als hij het niet doet, haal ik de stroom eraf en doe ik hem er weer op, en dan werkt ie wel...

Dan zal ik dus een schakelaartje moeten maken... maar een mooie oplossing is anders 8)7
Joost wat voor merk is het, waarschijnlijk powertip? En wat voor schema heb je gebruikt?

Voor info mail met dan, info@modwarehouse.com

• JoostBaksteen
Jup, het is een powertip, heb dat schema dat hier al vaker langs is gekomen gebruikt, zal hem wel ff posten als ik thuis ben...

Verwijderd

ik zou ff kijken of alles wel goed staat van je lpt poort. Misschien een rare data lijn ofzo

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 14:25

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Je kan natuurlijk ook een inschakel vertraging maken (met een elco-tje torretje en relais)

Dan hoef je niet zo'n lelijke schakelaar in je kast te bouwen...

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

• JoostBaksteen
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 09:48:
ik zou ff kijken of alles wel goed staat van je lpt poort. Misschien een rare data lijn ofzo
Die zit perfect....
Snoeiman schreef op 05 March 2003 @ 09:50:
Je kan natuurlijk ook een inschakel vertraging maken (met een elco-tje torretje en relais)

Dan hoef je niet zo'n lelijke schakelaar in je kast te bouwen...
Dat is wel een goed idee... heb jij hier misschien een schema voor? _/-\o_ _/-\o_

• Snoeiman

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Hmmm...

Ik ga vanavond effe in m'n oude Elektuurs kijken of ik iets voor je kan vinden...
Je kan natuurlijk ook zoeken met Google.... Conrad zal ook wel zo iets hebben (meestal in de HiFi sectie)

• JoostBaksteen
Op conrad:
INSTELBAAR VERTRAGINSRELAIS

Artikelnr.: 538037 - 89
25,95 EUR
Heb ook wat gevonden op elektuur.

http://elektuur.o4s.com/E...cument&Highlight=0,relais

Maar dit gaat meer kosten dan die hele LCD bij elkaar :P

Denk dat ik dan toch maar een schakelaartje koop.

/edit: heb nog wel een reset knop in een oude kast AT kast, even kijken of het daarmee mogelijk is 8)

[ Voor 12% gewijzigd door JoostBaksteen op 05-03-2003 10:29 ]

• Snoeiman

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Nee, Nee

Zo'n inschakelvertraging kost geen kont... Zeker onder de 7 euro!!! Laat me maar eens zoeken...

Pagina: 1