[EXCEL]gegevens invoer

Pagina: 1
Acties:

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Topicstarter
Ik wil in een cel (waar een tekst instaat) een standaard tekst zetten. Deze standaard tekst moet VOOR de tekst komen die er al instaat.

Ik kan in alle cellen van copy-pasten maar dan ben ik echt eeuwen bezig. Heb al een MACRO geprobeerd, maar dat wilde ook niet lukken (hij copy-de dan steeds dezelfde regel).

Weet iemand hoe ik deze extra gegevens eenvoudig en snel in de cellen krijg?

Succes is een keuze

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Concateneren van Strings gaat in Excel normaal met een &, maar zoals je het hier omschrijft wordt dat lastig, aangezien je de text in een bepaalde cel wilt veranderen naar een text met dezelfde string erin, en dan krijg je een circelreferentie. Mag het ook in een andere kolom zijn?

dan zou je zoiets krijgen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  A      B
1 clan   d00dz-
2
3 naam
4 jan    =$B$1 & A4
5 piet   =$B$1 & A5
6 klaas  =$B$1 & A6

[ Voor 6% gewijzigd door jlrensen op 04-03-2003 15:13 ]

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• Maxster4th

Maxster4th

Topicstarter
als ik het dan in een andere kolom zet, kan ik ze dan weer samenvoegen (of gaat dan de helft van de info verloren??

het gaat om een bestandslocatie. ik heb ik excel een database gemaakt met alle bestanden op mijn pc. deze heb ik ge-cataloged met ACDSEE, maar die heeft maar een deel v/d locatie toegevoegd.....en aangezien ik mbv die locatie een hyperlink wil maken, zal de hele locatie er moeten staan...

PS > waar zou ik die code (zoals jij em poste) moeten invoeren??

Succes is een keuze

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:07

Dido

heforshe

Je voert dus een formule in in een vrije kolom, (dat is waar je die "code" invoert) en vervolgens selecteer je die hele kolom, je doet copy, gaat naar je oude kolom en doet rechtsklik-paste special :)

Wat betekent mijn avatar?

• Maxster4th

Maxster4th

Topicstarter
Dit bedoel ik niet helemaal;
want die tekst die voor de bestaande tekst moet, had ik anders gewoon in een kolom ervoor kunnen inplakken (het is continue dezelfde te plakken tekst) en dan klaar.

maar het samenvoegen van die 2 teksten is belangrijk....dus gaat die optie niet

Succes is een keuze

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:07

Dido

heforshe

Jawel, even goed lezen:

Je hebt een kolom A met jouw teksten, in kolom B (ervan uitgaande dattie leeg is) zet je de formule = "vaste tekst"&A1 (de formule kopieer je gewoon helemaal naar beneden)
Vervolgens copy/paste-special je je hele kolom B naar kolom A. In kolom B staat dan rubbish, die kun je deleten :)

/edit: je kunt ook kolom B naar kolom B copy/paste-speciallen, en dan kolom A deleten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dido op 04-03-2003 15:50 ]

Wat betekent mijn avatar?

• Maxster4th

Maxster4th

Topicstarter
je hebt gelijk, dit werkt idd, (en goed ook :D !)

dit is een stuk sneller (en beter voor mijn lichaam ;) ) dan mijn "oude" manier!
T N X

Succes is een keuze

Pagina: 1