Toon posts:

[ Flash MX ] fout in het overgaan nieuwe Scene

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik aan een button een actionscript meegeef om naar een bepaalde Scene te gaan bijv. Scene 2, gaat hij naar de huidige scene en begint deze vanaf frame 1 opnieuw af te spelen.

ik heb dit niet altijd gehad maar heb dat probleem nu ineens en zou niet weten hoe ik het kan oplossen

ps. het is geen fout in het actionscript

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Probeer het eens door een naam te geven aan de frame waar hij naar toe moet en daar naar te linken.

Verwijderd

zit je button in een movieclip?

Verwijderd

Topicstarter
"Probeer het eens door een naam te geven aan de frame waar hij naar toe moet en daar naar te linken."
heb ik al gedaan

"zit je button in een movieclip?"

ja de button zit in een movieclip

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 15:24 ]

Verwijderd

dat is het probleem ... je kan in Flash alles met "telltarget" of de nieuwe stijl opdrachten geven ... je kan zelfs vertellen dat de main timeline moet jumpen naar een frame... maar NIET dat hij moet jumpen naar een andere scene... VANUIT EEN MC dat is... wel als de button gewoon op de main timeline staat :(

is op zich gewoon een bug...

simpele oplossing: je kan helemaal aan het eind van je timeline een frame maken met Goto scene blabla... en dan vanuit je MC vertellen dat hij naar dat frame moet... springt hij meteen door naar de scene die jou wou... en die kan je dan zoveel toevoegen als je wil.

Verwijderd

Je kunt ook aangeven terug naar de ROOT en dan scene2 aanroepen dit werkt perfect dacht ik :9
Pagina: 1