[XP]Windows(computer) sluit niet meer af

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:19
als ik in de startbalk op "Computer uitschakelij" druk gaat mijn pc niet uit, ik heb al geprobeerd alle programmas ( zo veel mogelijk ) handmatig af te sluiten met taakbeheer. maar ook hierna wou de pc niet afluiten.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen :?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Wat doet de pc dan? Start hij opnieuw op of doet hij helemaal niks?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat gebeurt er dan :?

niets of duurt het heel lang :?

Heb je al een reinstall geprobeerd :?

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Je bent niet helemaal duidelijk, krijg je een melding op het scherm te zien dat je de computer kan uitzetten en wil je graag dat Windows je computer uit zichzelf uitzet?

Misschien kun je hier je probleem vinden :? http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

Verwijderd

Krijg je de melding "U kunt het systeem nu uitzetten" ? Zo ja, dan moet je in configuratiescherm > energie beheer > "Advance Power Management (APM) Inschakelen.
Maar ik weet dus niet of je dit bedoelt. :/

• BasvanS
hij odet gewoon helemaal niks, maar echt door computeren zit er ook niet, gaat hij allemaal gekken dingen doen :S soms doet hij het wel na 10 minuten ofzo maar meestal doet hij het gewoon niet niet en moet het met de schakelaar :S

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

guppie15 schreef op 04 March 2003 @ 14:57:
hij odet gewoon helemaal niks, maar echt door computeren zit er ook niet, gaat hij allemaal gekken dingen doen :S soms doet hij het wel na 10 minuten ofzo maar meestal doet hij het gewoon niet niet en moet het met de schakelaar :S
Hoelang wacht je dan meestal met hem uit te zetten met de powerknop. Misschien sluit hij wel gewoon heel langzaam af en moet je daar eens naar kijken?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zou je voortaan even duidelijker willen omschrijven in je topicstart wat je geprobeerd hebt, waarom het niet werkte, welke topics je hebt gevonden enz. enz. Dit scheelt ons een hoop giswerk.

Verder weet ik niet wat je allemaal gedaan hebt voordat je hier kwam, maar je zou even kunnen [search=xp afsluiten], kijken in de WOS-Faq, zoeken op Google, Google-groups.

Verder weet ik niet of je de meest recente Servicepack (SP1) al hebt geinstalleerd, maar ook deze lost een hoop op. Kortom, genoeg te proberen :).
offtopic:
Ja, alle onderstreepte woorden zijn klikbaar :P

[ Voor 5% gewijzigd door Compubiter op 04-03-2003 15:10 ]

• BasvanS
mijn record wachten is een half uur, bengewoon tv gaan kijken en toen hij na een half uur nog niks gedaan en heb ik hem afgesloten.

en ik heb alles geinstalleerd, hij begint wel met afluiten, hij sluit bijvoorbeeld kazaa en msn wel af, maar ik kanneit echt ergens opzoeken, de meeste mensen krijgen nog een error maar bij mij gebeurt er gewoon helemaal niks, hij lijkt helemaal niks te doen :S

Verwijderd

heb idd ook het zelfde probleem. Weet iemand hoe je da oplost van het is f*cking irri :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 17:52 ]

Verwijderd

Meestal komt dit voor wanneer er een driver wordt geinstalleerd die niet helemaal XP compatible is!

• BasvanS
en hoe ga ik er achter komen welke dirver dat is?? heb trouwens nog nooit te foutmelding gezien dat er eventueel een dirver niet compatible zou zijn.

en heeft er dan niemand een oplossing?? :(
Pagina: 1