abit kr7a-raid herkent maar 32 GB van 80 Gb

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

Topicstarter
Een paar weken terug heb ik 2 80 Gb Maxtor diamondmax 9+ schijven gekocht om (in eerste instantie) een backup te maken van m'n huidige 2x40 Gb Raid0 configuratie. Van die raid 0 is 1 schijf nl. een beetje gaar aan het worden.

Doordat na het inbouwen van de 80 gb schijven m'n mobo niet meer tot leven wilde komen heb ik nu pas tijd gevonden om die backup te maken. Maar nu heb ik het volgende probleem.
De beide 80 Gb schijven worden maar herkent tot 32 Gb (minder nog dan die 2x 40 die er al in zaten).
Dus heb ik net een bios update gedaan (naar de laatste versie cx) en dacht dat het daarna wel opgelost zou zijn.

configuratie is als volgt:
ata 100 controller:
ide1: master: pioneer dvd
ide2: master: plextor brander
ata 133 raid controller (on board):
ide3: master: maxtor D740X 40 Gb Raid 0 Boot
ide3: slave: maxtor diamondmax 9+ 80Gb
ide4: master: maxtor D740X 40 Gb Raid 0 Hidden
ide4: slave: maxtor diamondmax 9+ 80Gb

In windows XP worden beide schijven ook maar tot 32 Gb herkent.

Ik heb al een aantal topics gelezen maar deze eindigen altijd met het advies Partition magic, maar die heb ik niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

nb. ik moet dus in dos al een 80 gb schijf zien te krijgen zodat ik met ghost een disk to disk copy kan maken van die raid schijf naar die normale 80 gb schijf.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) :)

Dit kan 2 oorzaken hebben: CLJ jumper zit er nog in (check jumperhandleiding op Maxtor site) of je hebt de schijf binnen XP als FAT32 geformatteerd.

/FAQ

Dit topic is gesloten.