DRI op laptop met i830M

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ik ben er niet helemaal zeker van of dit hier moet, maar ik gok dat àls er mensen zijn die een idee hebben, ze hier rondlopen. Dus:

Ik heb hier een laptop (een HP Omnibook XE3L met Celly 900, 256MB, 20GB HDD, 8MB shared VGA enzo). Daarin zit dus een Intel 830M chip voor het VGA gedeelte. Dat maakt gebruik van een brokje RAM als geheugen. Standaard is dat 8MB. En dat zou 'dynamically' aangepast moeten worden aan de wensen van de applicatie. Niet dus. XFree wil niet werken met DRI, omdat dat minimaal 10MB wil hebben. Heeft iemand enig idee hoe ik onder linux aan kan geven dat die stomme VGA chip 12 of 16 MB moet claimen in plaats van 8? Het kan nl. ook niet in het BIOS.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vreemd, zou automatisch moeten gebeuren, uit 'man i810':
For the 830M and later, the default is 8 Megabytes when DRI is not enabled and 32 Megabytes with DRI is enabled. This amount may be changed with the VideoRam entry in the config file Device section. It may be set to any reasonable value up to 64MB for older chipsets or 128MB for newer chipets.
Maar je kunt het dus in je XF86Config aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Squatt_ op 04-03-2003 14:55 . Reden: ruzie met de code tag, dan maar quote ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."