Ik kan geen netwerk aanmelding "doen".

Pagina: 1
Acties:

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Hallo daar,
Ik kan geen netwerk aanmelding "doen".
Elke keer als mijn comp opstart (of afmeldt)kan ik me wel aanmelden voor windows maar niet voor het netwerk. Als ik op netwerk omgeving klik, kan ik het netwerk niet doorzoeken dwz. "Kan geen toegang krijgen tot het netwerk" volgens mijn comp.
Primaire netwerkaanmelding: client voor Ms netwerken staat aan, aan de clienten zijn geinstalleerd, ipx en tcp staan er ook op, netwerkkaart is goed, de crosskabel is ook goed en in een ander netwerk werkten de 10/100 kaart en de 10 kaart samen, maar hier bij mij thuis vertikt de comp met de 10 kaart het. (de 10/100 comp doet het maar is alleen op het netwerk, sneu toch?)
Wat zie ik over het hoofd? Of zit het dieper?

CU
AKA"klotezooi"ACE

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• teigetjuh
  • Niet online
Heb je wel een netwerk? Heb je bij je netwerk-instellingen staan dat ie moet aan melden op een netwerk of op windows? Als je een netwerk hebt en je hebt um op aanmelden op een netwerk staan, moet je eens kijken of je wel met pingen etc wel de andere pc kan zien

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Hallo daar,
Ja, ik heb een netwerk (al vindt de ene comp van niet)en hij staat op netwerk aan melding.
Maar hij zegt dat hij geen toegang heeft tot het netwerk. En ik kan mij niet aan melden omdat het venstertje met netwerk etc. niet komt (alleen windows aanmelding).
How to ping? Please?

CU
AKA_ACE

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• teigetjuh
  • Niet online
pingen gaat heel simpel: je open een dos venster en je tikt in "ping ipadres"of "ping computernaam" Zonder de "" natuurlijk. Maar ik denk dat het dan eerder aan een mislukte driver install.

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Ik heb 2 dezelfde netwerk kaarten (realteck oid. pci-net/32) en beide doen ze het niet zoals ik zou willen.
Zouden de org. drivers en de windows drivers dan niet goed zijn?
Onwaarschijnlijk maar mogelijk.
Ik ga eens proberen om dezelfde kaarten in alle 2 de comps. te proberen.
Eens kijken of het dan lukt.

CU
AKA_ACE

• teigetjuh
  • Niet online
Hmm, welke windows gebruik je? Als je iets van win9x gebruikt verklaart dat alles.... Ik zelf ook van die baggerkaarten gehad. |:(
Echt geloof me het is bagger. Vaak moest ik de driver 5 tot 10 keer installeren eer dat het wilde werken. Mijn advies (voor zover realiseerbaar): Upgrade naar windows 2000 of winME of neem een paar andere kaarten. 3Com is het beste, maar ook het duurste. Maar met 3Com is het installeren en het werkt eigenlijk altijd. Die Realtec kaartjes doen het overigens wel snel en goed onder linux :?

Veel succes

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Toch heb ik eerder een lan gebouwd met deze kaartjes (7 man via een hub)allemaal W98 se.
I'm confused.

CU
AKA_ACE

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
doe eens een screendump van je netwerksettings geven ...

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Wat Windows me of 2000 beterft : Ik wacht wel tot er een nieuwere Windows me of 2000 uitkomt. (met minder bugs bijv. het verschil tussen 98 en 98se) noem het wat je wilt maar mijn ervaring wijst het toch uit.(voor zover ik ervaring ergens mee heb)
Ik ben met W ME aan het stoein geweest maar de meeste cracks doen het niet meer terwijl W 98SE geen problemen geeft, vandaar dus.
(Ik wil niet bijdehand zijn maar zo ligt het toch echt en niet alleen bij mij) En als ik moet kiezen tussen een netwerk en al mijn progs lijkt het mij logisch, toch? Dan maar geen netwerk want centen heb ik niet (wel problemen, zie ik daar een patroon ontstaan?)

CU
AKA_ACE

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Wat een screendump betreft: Echt, al mijn instellingen zijn goed, Alles wat op mijn werkende "netwerkcomp" staat ingesteld is ook op mijn nietwerk(1 letter verschil maar in de praktijk een wereld van verschil)ende ingesteld. Ik denk echt dat het ergens anders aan ligt, correct me if i'm wrong.

CU
AKA_ACE

Pagina: 1