Toon posts:

promise ultra100tx2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of meer mensen hetzelfde probleem meemaken als ik met een promise ultra100tx2 controller.

Sinds ik deze heb geinstalleerd in mijn computer met een western digital 180GB 8Mb Cache er op blijft deze met opstarten ongeveer 1,5 minuten hangen nadat al wel verschillende dingen zijn gestart (zoals zonealarm en volumeregeling). Daarna start hij pas na die 1,5 minuut pas verder op

Is hier een oplossing voor??

Mijn Systeem bestaat uit

windows xp proffesional
Pentium 3 933Mhz
256 MB geheugen
Moederbord ASUS cusl2-c
pioneer dvd
plextor 40/12/40
ibm hd 61,4GB
wd hd 40Gb
asus v7700 64Mb
Sounblaster Live
Promise ultra 100 tx2 met daarop Western Digital 180GB 8Mb Cache

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Al een reinstall gedaan met deze nieuwe kaart :?

dus... nadat de kaart erin is gezet een reinstall :?

http://gathering.tweakers...sage/16985205#idelangzaam

dit al gelezen :?

[ Voor 32% gewijzigd door Maarten op 04-03-2003 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al meerdere keren opnieuw gede installeerd en geinstalleerd.
het hielp niets. heb ook de nieuwste drivers erop zitten. ook dit hielp niets.

Ik weet het niet meer..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staan de jumperinstellingen van de WD's 100% zeker weten goed?
Kijk eens in de OM FAQ onder het kopje "mijn ide config is relatief langzaam" :)

Verwijderd

Topicstarter
De jumper van de wd180GB moest eraf gehaald worden. anders zag hij de schijf niet

De wd 180gb zit er als enigste op

Verwijderd

Topicstarter
het is ook niet zo dat het langzaam werkt die harde schijf.
Alleen bij het opstarten, als ik het windows scherm krijg en alle onderdelen beginnen te laden, stopt hij in eens zo'n 1,5 minuut voordat hij dan weer doorstart met de rest.

Verwijderd

Begin met het verwijderen van je 180GB HD, maar laat de controller zitten en kijk wat er gebeurt. Gaat het nu goed, dan ligt het aan je HD of aan de combinatie HD en controller. De controller kun je ook nog testen door een van je andere HD's er aan te hangen en kijken wat er dan gebeurt. Tot slot kun je de 180GB HD ook nog aan je mobo hangen. Het probleem moet dan toch wel te herleiden zijn naar een bepaalde component.

Verwijderd

Ik vermoed ook dat het de jumperinstelling van de Western Digital schijf is. Ik heb tevens ook de Promise kaart in mijn pc zitten. Het detecteren van de schijven (2 seagates) duurt bij mij een kleine 10 seconden.
Ik had mijn jumper op Master gezet de eerste keer en toen duurde het detecteren vanaf mijn moederbord ide ook een kleine 2 minuten. Ik zou dus adviseren om de fabrieks jumperinstelling aan te houden.

Suc6!!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30

AMDFreak

Intel is zo..

Ik ken het probleem ik heb er ook last van, maar bij mij ligt het aan de netwerkkaart..
Waarschijnlijk heb je een realtek netwerkkaart oid.. en moet je zelf inbellen klopt dat?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

AMDFreak schreef op 04 March 2003 @ 21:23:
Ik ken het probleem ik heb er ook last van, maar bij mij ligt het aan de netwerkkaart..
Waarschijnlijk heb je een realtek netwerkkaart oid.. en moet je zelf inbellen klopt dat?
offtopic

ik dan dat dat komt omdat er geen dhcp server in de buurt is en duurt et starten van windows wat langer

Verwijderd

Topicstarter
AMD FREAK

Het antwoord is nee.

Ik heb er geen netwerkkaart in hangen.
Wel hangt er een alcatel USB modem aan.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:31

fcs

heb ook deze kaart, en werkt zonder problemen (heb gewoon de default drivers van xp zelf gebruikt). Op het moment hangen er 2 maxtor bailbaring schijven aan, en heb in de 2de ide poort (van mijn modo dus...) een wd 120 gb 2 mb buffer in hangen. alles werkt zonder problemen. het detecteren duurt iets van 3 sec. probeer eens op "esc" te drukken op het moment dat de kaart je schijven wilt detecteren....

bij mij vond ie ze dan per direct :) misschien dat dit help?
Pagina: 1