[WIN98] Verkenner springt terug naar vorige map

Pagina: 1
Acties:

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
Ik heb 'n probleempje met Windows '98 (SE)

Als ik Windows '98 (SE) installeer op 'n computer, dan is er niets aan de hand.
Maar installeer ik programma's en update's (IE6-SP1, Office2k-SR1, e.d.) dan krijg ik iets irritants met m'n explorer.. ik heb gezocht hier op tweakers, op google en in de KB van Microsoft omdat ik denk dat het een ontzettend simpel dingetje is (in het register ofzo) maar ik kan het niet vinden, het gaat om het volgende:

Ik gebruik de verkenner nogal veel, vooral met het toetsenbord (omdat ik dit sneller vind gaan) als ik nu bijvoorbeeld in "C:\Program Files\Microsoft Office\Office" zit, en ik druk snel achterelkaar op <-- [pijltje naar links] dan zou je normaalgesproken na 'n paar keer weer terug op "C:\" moeten komen.. maar als ik dan met m'n pijltje bij C:\ ben aangekomen, springt hij eerst weer heel even terug naar "C:\Program Files\Microsoft Office\Office" en dan weer terug naar C:\ :?

Dit is nogal storend omdat je eerst alle mappen weer dicht maakt, en daarna klapt de verkenner ze weer allemaal uit (om even terug te springen naar die vorige map)
Ligt dit aan een bepaalde update? of een instelling? en hoe krijg ik dit weer 'normaal'?

[ Voor 6% gewijzigd door DaaNium op 07-03-2003 11:45 . Reden: vergeten erbij te zetten dat het om 'SE' gaat ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Verwijderd

Ik heb dit 'probleem' ook gehad met 98. Is inderdaad helemaal niets over te vinden. Maareh... waarom installeer je geen win2000 of XP? Met de hardwaregegevens die je opgeeft vraag ik me af waarom je 98 hebt draaien....

BTW: Misschien helpt het installeren van de servicepacks van 98???

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 10:30 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik ken het probleem ook maar ben nog niet achter een manier gekomen om het uit te zetten. Heb je toevallig active desktop aanstaan ?

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
Ik draai thuis inderdaad onder Windows 2000 Pro.. loopt perfect :)

Maar ik installeer regelmatig (oudere) computers voor mensen waar wel nog Windows '98 (SE) op moet komen, ook op mijn stage bedrijf zit ik met dit probleem (daar hebben ze alleen maar Windows '98 (SE) licenties)
Verder heb ik vanmorgen nog eens geprobeerd vanaf wanneer het nu begint, bij een schone installatie was er dus niets aan de hand, maar na het uitvoeren van "Windows Update" (na de reboot) dan is het 'probleem' weer aanwezig.
Active Desktop staat trouwens uit.. (die heb ik nooit aan staan)

Ik wacht nog geduldig op een tweaker die ons kan helpen ;)
toch bedankt voor de reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door DaaNium op 07-03-2003 11:46 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. En inderdaat na een verse installatie van win98 doet het het weer goed. Op dit moment heb ik het al een hele tijd draaien zonder dit probleem. Maar dat kan ook aan het fijt liggen dat ik nu 98SE heb en in het begin niet. Ik kan me helaas niet meer herinneren of ik het probleem ook onder SE ben tegen gekomen (ik weet niet meer precies hoelang geleden ik ben overgestapt) maar misschien zou jij ook SE kunnen proberen (Of heb je dat al).

Daarnaast heb ik geen servicepaks geinstalleerd (nooit gedaan ook) (behalve IE5.5 dan) en ik kon geen regelmaat ontdekken in het probleem. Soms kwam het probleem wel en soms niet, voordat ik win98 opnieuw installeerde.
Het zou dus bijvoorbeeld met de runtime van win te maken hebben of idd met een register iets maar waar?

Trouwens, als je een pc hebt waar win98 wel op kan maar win2k niet, zou je dan wel upgraden naar IE6.0, bij mij wordt mijn systeem dan namelijk heel instabiel (p2 233, 64mbram)

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
We maken allemaal gebruik van Windows '98 SE.

Omdat we gebruik maken van verschillende internet site's die een codeersterkte van 128-bits moeten hebben (in verband met veiligheid enzo) willen we dus zoveel mogelijk (beveiligings) updates hebben.. vandaar dat we ook Internet Explorer 6 willen gebruiken, als ik me niet vergis heeft Internet Explorer 5.5 dat ook al, maar ze willen nu eenmaal liever IE6 :)
Het instabiel worden van de systemen na de updates valt best wel mee eigenlijk, ze hebben minder problemen na het installeren van de updates dan ervoor.
Ik zal dit weekend eens elke update stuk voor stuk installeren en kijken welke nu de oorzaak is.
Weer bedankt voor de hulp/tips e.d.

Verwijderd

DaaNium schreef op 07 March 2003 @ 09:28:
[...]
Het instabiel worden van de systemen na de updates valt best wel mee eigenlijk, ze hebben minder problemen na het installeren van de updates dan ervoor.
Ik zal dit weekend eens elke update stuk voor stuk installeren en kijken welke nu de oorzaak is.
Ik denk dat mijn systeem zo langzaam is dat alles wat erbij komt het ding zoooo traag maakt dat het daarom onstabieler wordt. En de SP's zijn er natuurlijk niet voor niets!

Daarnaast: ik heb nog ff wat rondgehuppeld door windows maar ik kan het probleem niet terugkrijgen (niet dat ik dat wil, maar misschien kon ik achterhalen waar het vandaan kwam)
[...]
Weer bedankt voor de hulp/tips e.d.
Natuurlijk graag gedaan.

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
Wederom bedankt voor de tips, maar we prutsen nog even verder ;)

Eindelijk ben ik begonnen met een schone installatie om te kijken wanneer (bij welke update) dit probleem nu eigenlijk begint.
Hier onder staat de volgorde van m'n installatie:
  • 01) Windows '98 SE (NLD)
  • 02) Internet Explorer 6 SP1 (NLD)
  • 03) WinRAR 2.90
  • 04) S3 Trio3D (drivers)
  • 05) MSN 5.0 (NLD)
  • 06) Adobe Acrobat 5.1 (ENG)
  • 07) VBRUN 6.0 SP5
  • 08) Windows Installer 2.0
  • 09) MS Office 2000 SR-1 (NLD)
  • 10) McAfee Antivirus
Misschien beetje onlogische volgorde wat betreft de video drivers, maar dat maakt nu niet zoveel uit.
Tot hier ging nog alles goed, vanaf dit punt ben ik begonnen met het bezoeken van WindowsUpdate, ik ben begonnen met de "Essentiële updates en Service Packs".

Hier onder staat de lijst van updates die ik geinstalleerd heb:
  • 01) Beveiligingsupdate voor Q329115
  • 02) 810847: Cumulatieve patch voor Internet Explorer 6 Service Pack 1 (februari 2003)
  • 03) 813951: Update voor Internet Explorer 6 SP1
  • 04) geen update, maar wel geïnstalleerd: KPN CD-Foon gids
  • 05) Beveiligingsupdate voor 814078 (Microsoft Jscript versie 5.6, Windows 98, Windows ME en Windows NT 4.0)
  • 06) Q329414: Beveiligingsupdate voor MDAC 2.5
  • 07) Update voor probleem met Windows-wachtwoorden op shareniveau
  • 08) Beveiligingsupdate voor Q323172
  • 09) Beveiligingsupdate voor Q323255
  • 10) Beveiligingsupdate, 19 mei 2000
  • 11) Beveiligingsupdate voor Q314147
  • 12) Beveiligingsupdate, 12 november 1999
  • 13) Beveiligingsupdate, 7 maart 2002
  • 14) Beveiligingsupdate, 13 februari 2002 (MSXML 3.0)
  • 15) McAfee virusscanner update
  • 16) Beveiligingsupdate, 17 maart 2000
  • 17) Beveiligingsupdate, 29 november 1999
  • 18) Essentiële update voor 811630 (Windows 98)
  • 19) Beveiligingsupdate voor 810030 voor Microsoft VM

* Ik wil er even bij zeggen dat de update 06 (Q329414: Beveiligingsupdate voor MDAC 2.5) niet helemaal lekker ging.. na een reboot zeiden onze vrienden bij Microsoft dat ik deze weer moest installeren, bij "Installatie geschiedenis" staat hij er dan ook twee keer bij.. wat ik hiervan moet denken weet ik niet, maar het had verder geen nadelige invloed op de verkenner (of iets anders)

* Ook update 09 (Beveiligingsupdate voor Q323255) ging niet vlekkeloos, de eerste keer was mislukt, doordat de computer was blijven hangen. Bij de tweede poging ging er niets mis (ook niet in de verkenner).

Dit waren alle "Essentiële updates en Service Packs". Om eerlijk te zijn vond ik het vreemd dat ons 'probleempje' nog niet was opgedoken, maargoed.. ik begin nu aan de updates voor "Windows 98 en Windows 98 Second Edition".
Hier staan maarliefst 40 (!!) updates, maar dat komt doordat er nogal wat staan onder het kopje "Functies voor meerdere talen".
Goed, ik hou er voor vandaag mee op, maar binnenkort beginnen we dus aan die andere updates.

edit:
aanvulling van updates en 'n beetje opmaak :*)

[ Voor 255% gewijzigd door DaaNium op 07-04-2003 15:34 ]

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
Weet iemand trouwens waar je kunt zien/vinden welke updates er al geinstalleerd zijn? Ik weet dat het te zien is op de WindowsUpdate pagina.. maar het staat toch ook vast wel ergens in Windows zelf?
Momenteel zit ik namelijk achter 'n computer die ons "probleem" heeft, en daarom wilde ik de lijst met geinstalleerde updates vergelijken met die van ons.. kijken wat er nog meer geinstalleerd is, of misschien bij 'n bepaalde volgorde?
Zoals je hier boven kunt zien heb ik vrijwel alles gedownload en geinstalleerd, maar dan wel één voor één.. Zou het kunnen dat er verschil is als je alles in 1 keer doet, in plaats van stuk voor stuk (met elke keer 'n reboot erna) ?

Pagina: 1