[FreeBSD] port maintainer worden

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik heb de acid-port geupdate en die ga ik met een send-pr versturen enzo..
dus als het goed is is de ports versie van acid binnenkort weer up2date (en kan ie 2003 tenminste aan).

Maar ik vind het wel gaaf om dat bij te houden, en er is NOG geen portmaintainer..
Ik wil best die port bijhouden en dus de maintainer worden.
Ik heb mijn eigen email adres wel in de Makefile gezet bij MAINTAINER= maar is dat dan voldoende?

en moet je als maintainer ook gewoon met dat irritante send-pr de boel up2date blijven houden? of heb je als maintainer een wat makkelijkere tool om dat te doen?

ik heb http://www.freebsd.org/do...blem-reports/article.html wel gelezen maar ik kan daar nou niet ECHT duidelijk in vinden hoe je nou officieel maintainer wordt als die er nog niet is..

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

possamai schreef op 04 March 2003 @ 14:12:
Hi,

Ik heb de acid-port geupdate en die ga ik met een send-pr versturen enzo..
dus als het goed is is de ports versie van acid binnenkort weer up2date (en kan ie 2003 tenminste aan).

Maar ik vind het wel gaaf om dat bij te houden, en er is NOG geen portmaintainer..
Ik wil best die port bijhouden en dus de maintainer worden.
Ik heb mijn eigen email adres wel in de Makefile gezet bij MAINTAINER= maar is dat dan voldoende?
jup, dan krijg je alle vervelende mail van gebruiks met problemen.
Nou moet ik er meteen bij zeggen dat ik ook maintainer van 2 ports ben, maar ik heb nog niet een mail van iemand gehad valt dus wel wat mee ;)
en moet je als maintainer ook gewoon met dat irritante send-pr de boel up2date blijven houden? of heb je als maintainer een wat makkelijkere tool om dat te doen?
Gewoon een diff maken en die dan opsturen met send-pr en op een commiter gaan wachten :)
Het komt allemaal in een database terecht dit om te voorkomen dat updates die via mail verstuurd worden kwijt raken
ik heb http://www.freebsd.org/do...blem-reports/article.html wel gelezen maar ik kan daar nou niet ECHT duidelijk in vinden hoe je nou officieel maintainer wordt als die er nog niet is..
Als de MAINTAINER=ports@ dan zal er vast geen probleem zijn als je maintainer wilt worden.
mischien ff extra aangeven in de text die je bij send-pr typed

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
heb ik gedaan. en de maintainer 'was' inderdaad ports@freebsd.org
maar als ik het goed begrijp is dat dus gelijk genoeg.

wel minder dat je dat send-pr moet gebruiken......
ik vind het zachtjes gezegd, geen lekkere tool om te gebruiken....

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Als je alleen een maintainer-update hoeft te doen dan valt send-pr toch best mee. Gewoon je diff erin plakken, subject opgeven en een paar categorieen instellen, en je bent klaar ;).

* AVL is ook maintainer van 2 ports

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• xzenor

xzenor

Topicstarter
ben je niet verplicht om 'alles' in te vullen dan?
ik vond er al van die onlogische dingen tussen staan...
kan ik die er gewoon uithalen dan? ik dacht dat je verplicht was 'alles' in te vullen..

tis meer gemaakt om echte patches op te sturen dan voor port-upgrades volgens mij...