Hp-1100A of Brother HL-1250 kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
Hallo,

Voor mijn vader heb ik twee laserprinters nodig.
Ik heb ff de searchfunctie benut en kwam uit op 2 gegadigden (zie subject).
Nou zou ik graag willen weten welke het meest geschikt is.

1 van de printers komt aan een netwerk te hangen en zal gebruikt worden voor veel tekst en regelmatig grafisch afdrukken.

1 van de printers zal gewoon aan een pc worden gehangen en heel veel voor tekst gebruikt worden.

het gaat er nu dus om welke printer aan het netwerk gehangen kan worden (hoeft niet rechtstreeks), welke betere afdrukkwaliteit heeft, beste prijs per afdruk (minder belangrijk als kwaliteit) en welke de beste opties.

ze hebben volgens mij evenveel geheugen maar de brother kan je makkelijk uitbreiden met edoram (heb ik nog liggen).

de hp heeft echter een ingebouwde scanner met copier.

welke is het beste, geld maakt niet uit.
ik weet het ff niet meer :?
Andere printer rond de 1400,= mag natuurlijk ook.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De 1100A is waarschijnlijk wel 300 gulden duurder dan de HL-1250.

Kwalitatief zal de HP net iets beter zijn dan de Brother, alleen schijnt de HP nogal wat last te hebben van problemen met papierinvoer.

Als je grafisch wilt gaan werken is meer geheugen zeer aan te bevelen. Dus dan heeft de brother weer een streepje voor.

De prijs per afdruk is bij de brother goedkoper voor zover ik weet.

Als je een printer direct aan een netwerk wilt hangen moet je eens kijken naar de HL-1270 van brother. Dat is dezelfde als de HL-1250, alleen kun je daar direct een UTP kabel in stoppen. Scheelt je weer een printerserver. Bij HP kun je dan zo'n Jetdirect geval kopen.

Zelf heb ik sinds kort de HL-1250. ik heb ongeveer dezelfde keuze moeten maken (met als verschil dat ik het zelf moest betalen). en ik heb er tot nu toe helemaal geen spijt van gehad dat ik voor de brother ben gegaan en niet voor de HP 1100.

Wat ik was vergeten. De brother heeft een USB aansluiting, wat toch wat moderner is, dan kun je weer wat resources vrij maken door je lpt uit te schakelen.

Als je net iets boven je budget wilt gaan zitten moet je eens kijken naar de HP 2100. Deze gebruiken we op mijn werk en dat zijn ook hele mooie printers.