Toon posts:

DirectX audio plugin op input soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de post in een ver verleden al 's eerder gedaan, maar ben benieuwd of iemand er wellicht al een oplossing voor heeft:

Ik gebruik Raduga (www.raduga.net) voor het uitzenden van non-stop muziek. Dit programma ondersteund DirectX audioplugins. Alle MP3 files kunnen dus realtime door een compressor-limiter of elk ander soort plugin afgespeeld worden. Nu is het volgens de maker mogelijk ook de input van je soundcard door de DirectX plugins heen te halen.
Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen? Dit zou zeer interessant zijn want dan kun je je pc of notebook als "stand-alone" multifunctioneel effect apparaat gebruiken door deze tussen je mengpaneel en je versterker te zetten.

input soundcard--> realtime bewerking door DirexctX op PC --> output soundcard

Verwijderd

Raduga ken ik niet.

WinAmp (versie 2.81, van Winamp3 weet ik het niet) heeft de mogelijkheid om
a. line-in af te spelen
b. DirectX-plugins over het geluid heen te gooien (met de AdaptX DSP plugin)

Dus Winamp kan precies wat jij wilt. Natuurlijk niet helemaal realtime, maar met een redelijke PC alleszins acceptabel.

(Als je echt realtime wilt zou je je eigen DSP Plugins kunnen schrijven en die in de DSP Chip van een SBLive/Audigy(2)/EMU APS kaart laden met behulp van de kX-drivers :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, leuke plug-in. Dit programma zorgt ervoor dat DirectX plugins werken onder WinAmp of Media Player die dit normaal niet ondersteunen.....erg leuk, maar niet wat ik zoek.
Want ook in dit geval zullen alleen afgespeelde fragmenten beinvloed worden door de plugin. Mijn vraag was hoe je ook het geluid wat wordt aangeboden via de input van je geluidskaart kunt beinvloeden met een plugin.
Moet toch wel te programeren zijn zoiets? Dat is na conversie tenslotte ook digitaal

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:05

BCC

Met Cubase kan dat zonder problemen. Met zowel VST Plugins als Direct X plugins (Bij een oudere cubase kun je het zelfs nog fixen met een VST<-DirectX Wrapper). Maar met DSP moet je toch ook een eind komen, of niet?

Ps. Cubase is mischien wat overkill voor zoiets, maar technisch is het dus zeker mogelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door BCC op 05-03-2003 14:24 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 13:53:
Dit zou zeer interessant zijn want dan kun je je pc of notebook als "stand-alone" multifunctioneel effect apparaat gebruiken door deze tussen je mengpaneel en je versterker te zetten.
Wat voor effecten had je dan ingedachten ?! :?

Verwijderd

Topicstarter
Een compressor/limiter bijv. afijn de effecten zijn eindeloos. Kijk maar op http://www.directxfiles.com/plugins.htm . Het mooiste zou zijn als er iemand een directX plugin schrijft (voor programma's die dat ondersteunen) die alle andere directX plugins laat werken op de input van je soundcard.

Verwijderd

Heb je digitale input dan ofzo?!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:05

BCC

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 15:01:
Een compressor/limiter bijv. afijn de effecten zijn eindeloos. Kijk maar op http://www.directxfiles.com/plugins.htm . Het mooiste zou zijn als er iemand een directX plugin schrijft (voor programma's die dat ondersteunen) die alle andere directX plugins laat werken op de input van je soundcard.
Dat kan al met de standaard drivers van een Soundblaster Live of Audigy kaartje...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan al met de standaard drivers? Ik heb namelijk de Audigy waarmee je inderdaad wat effectjes standaard hebt. Ze kunnen echter niet wat DirectX plugins kunnen en zeker niet op de input van je kaart.

Verwijderd

ik heb het zelfde als bcc en mimike

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 14:14:
Hmm, leuke plug-in. Dit programma zorgt ervoor dat DirectX plugins werken onder WinAmp of Media Player die dit normaal niet ondersteunen.....erg leuk, maar niet wat ik zoek.
Want ook in dit geval zullen alleen afgespeelde fragmenten beinvloed worden door de plugin. Mijn vraag was hoe je ook het geluid wat wordt aangeboden via de input van je geluidskaart kunt beinvloeden met een plugin.
Je hebt denk ik niet helemaal goed gelezen want ik schreef ook (puntje a) dat WinAmp je linein 'aan het woord kan laten' (dat doe je door bij 'Add URL' //linein oid in te tikken). In dat geval gaat het dus over de input van je geluidskaart.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het dan nog niet precies is wat je zoekt.
Wat kan al met de standaard drivers? Ik heb namelijk de Audigy waarmee je inderdaad wat effectjes standaard hebt. Ze kunnen echter niet wat DirectX plugins kunnen en zeker niet op de input van je kaart.
De standaarddrivers kunnen erg weinig. Wel op de input van je kaart, maar er zitten inderdaad weinig effecten bijgeleverd. Daarom verwees ik al naar de kX drivers (sowieso een aanrader voor je Audigy!).

Daarmee kun je alle soorten custom DSP plugins gebruiken in plaats van de standaard meegeleverde plugins. Dat betekent dat je je eigen Compressor/Limiter zou kunnen (laten) schrijven en die kunt gebruiken. Direct van input naar output, signal processing gebeurt in de DSPchip van je kaart - er komt niets softwarematigs aan te pas. Dat is echter tegelijk ook de reden dat je niet zomaar DirectX plugins kunt 'importeren' oid. Voor een paar nuttige posts op het kX forum over dit onderwerp zie hier.

Zie voor de kX drivers en DSP plugins deze screenshots.

Verwijderd

Wheeee gevonden maar helaas is dit alleen gemaakt voor VST plugins.
Het kan dus wel. Iemand moet het alleen nog ff maken voor DirectX ipv VST.

It means that you can plug an audio source, like a guitar, microphone, external synth out for example, into input of your audio card that supports ASIO 2.0, run the ASIO FX Processor LE, select the input you would like to take the sound from and output for monitoring, load a VST plugin you want to process the sound in real-time and start the streaming. The application will take the sound from card's input, pass it through the loaded VST plugin and output it back to audio card output for monitoring. The delay between audio input and audio output will be very low, just unrecognizable for most of pro audio cards available on the market.

http://www.spinaudio.com/...cle/ASIOFXProcLEHelp.html

Verwijderd

Topicstarter
Of........... iemand moet weten waar ik een DirectX -> VST wrapper kan vinden?
Dan kan ik DirectX applicatie's draaien op een VST host!!
Op een search vind je helaas alleen maar het omgekeerde VST-> DX

Verwijderd

Topicstarter
YES, ook gevonden

Initially designed to help out. in the year 2000, the FFX-rack series was also the single solution to use DX plug-ins in Audio Montage with Wavbelab 3.0. Yes the FFX plug-in is also a VST plug-in which can be used as a DX to VST wrapper!!!!

http://perso.wanadoo.fr/v...roducts/dxrack/dxrack.htm
Pagina: 1