Lappen van coldplates

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
OK, een niet-standaard vraagje.

Hoe lap je het best een coldplate. Ik heb hier een zilveren coldplate liggen, welke nodig een lapbeurt moet hebben. Het ding is 3mm dik, en ongeveer 0,5mm krom (veel dus)

Bovendien is hij niet zuiver 40x40, maar dat is op te lossen.

Wie heeft een suggestie om dit op een snelle manier recht te krijgen. Zeg nou niet dat ik hem effe over een schuurpapiertje meot trekken, zilver is daar veel te hard voor. Er is al 3 uur aan gelapt, maar het resultaat is nauwelijks zichtbaar. Moet dus iets beters hebben.

Heeft iemand misschien toevallig een 20 tons pers met vlakke platen, oid?

Herman

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-09 11:33
Denk toch wel dat je dat machineaal moet gaan doen anders lukt je dat nooit... nouja nooit ben je inieder geval deze winter mee bezig :+

Verwijderd

Misschien in de bankschroef ermee, tussen twee blokken van hard materiaal.

Als je em dan toch over papiertje heen ragt, dan in ieder geval korund schuurpapier, is erg hard op mohrs schaal.

Voor laatste stap van lappen gebruik ik trouwens geen papier, maar polijstspul direct op glazen plaat

• php
  • Niet online
Ja, maar voordat ik daar ben.....

Ik ga toch maar eens iemand zoeken met een flinke pers..

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

[way off topic]
He Herman, hoe is het a MAZE ing copperblock bevallen, ik heb nog geen resultaten gezien op je site....
[/way off topic]

voor 't pletten van zilver heb ik hier nog wel een hele dikke collega rondhobbelen :D

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• php
  • Niet online
Ze liggen nog op mijn bureau, denk ik. Ben al 4 dagen niet in mijn werkkamer geweest.... Beetje druk met vakbeurs en buitenlandse gasten. Zou ook wel weer eens thuis willen avondeten.......

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
herman, ik doe wertuigbouw aan de universiteit twente en daar hebben we nog wel een dieptrekmachine staan.

die trekt plaatstaal/messing van 3mm dik tot bakjes, dus die zal dat zilver van jou ook wel plat krijgen.

ik denk dat ik een van de werkplaatstechnici wel zover krijg dat ik er wat zilver onder mag pletten...

Verwijderd

Als je geen 'Waterkoeling' Herman heette zou ik denken dat het een fluim-bait was ofzo :)

een 3mm dikke Ag coldplate :9 Jij hebt problemen jongen!

Met een hamer zal het wel niet lukken. Al bij een juwelier/goudsmid geweest? Of een metaalwerkplaats? Tussen paar dikke vlakke platen met 3mm afstandhouders op de hoeken en goed rammen! Wel overal even dik houden (duhh..) En dan weer flink lappen.

Enne... is eten bij de American Embassy (McD) niet lekker dan? :7

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
nou ik erover nadenk hebben ze daar trouwens ook wel speciale leppasta. en ook een apparaat om de kromheid van het ding precies te meten

• php
  • Niet online
Ja Jeep, het is echt waar....

Aatos, ik mail je even. Klinkt interessant.

Herman

Verwijderd

Ik wil m wel ff voor je vlakken
machinaal dan
moet je m zelf wel nog ff een heel klein beetje na lappen
maar dat zal zo gedaan zijn :Z

kwestie van postzegels
Pagina: 1