Toon posts:

draadloos netwerk lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Heb aantal weken geleden 2 draadloze netwerkkaartjes van edimax gekocht, maar kom er gewoon niet uit. ( ze zijn van edimax, model: EW-7104PC ( van PCMCIA wireless lan adapter )
het is in principe bedoeld om draadloos mee te internetten, en heb er geen accesspoint of draadloze router bij, volgens de winkel was dat geen probleem en volgens de site van edimax ook niet.... maybe kan iemand mij verder helpen?

Thanks

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:01
Als je nu eens verteld wat nu net het probleem is dan kunnen we je misschien verder helpen.

Wat heb je al geprobeerd ? Welke OS'en ? Welke drivers ? ...

This space intentionally left blank.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hoe heb je alles opgezet dan? En hoe zou je willen dat het dan werkt?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26
Erm... geen Accesspoint? Hoe wil je dan verbinding maken, of denk je dat de signalen spontaan de kamer in worden geslingerd?

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
Heb op vaste pc winxp proffesional en op laptop winxp home edition.....
Heb al heel veel geprobeerd ( waardoor ik dus ook ) vermoet dat er nu dus ook een paar dingen nit goed staan ) .....
Ik wil dat het werkt om te internetten.....

Btw: caeruleus, heb idd geen accesspoint, maar gewoon draadloos netwerkkaartje in vaste pc en laptop.... volgens winkel was dit mogelijk en volgens de site van edimax ook......

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 13:49 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Hij heeft 1 pc waarschijnlijk rechtstreeks op internet aangesloten en wil de internetverbinding op deze computer delen met andere computer(s) via de wireless acces cards. Dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn zonder acces point want de cards kunnen onderling communiceren.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

* Kaartjes configureren als ad-hoc verbinding
* Internet delen op je vaste PC

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Devster,

Thanks voor je reactie.... maybe ken je ergens een handleiding voor wat ik moet doen? zoiets zoek ik eigenlijk..

Btw: Yohan , idd zo zit het.....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 13:52 ]

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08

Martijn02

/* No Comment */

Caeruleus schreef op 04 March 2003 @ 13:45:
Erm... geen Accesspoint? Hoe wil je dan verbinding maken, of denk je dat de signalen spontaan de kamer in worden geslingerd?
Je kan met de meeste Wifi kaartjes ook gewoon Point-To-Point verbindingen maken hoor, dus van het ene kaartje naar het andere. En verder kan je ook makkelijk een Wireless bridge gebruiken, je hebt echt niet persé een accesspoint nodig.

Topicstarter... Vertel eens wat meer over je configuratie... In welke mode heb je ze draaien? (er moet ergens wat in te stellen zijn)

/edit: Hmmm wat langzaam getypt geloof ik..

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn02 op 04-03-2003 13:53 ]

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

In de FAQ staat hoe je internet kunt delen: Hoe deel ik Internet ?

Op Google of met de search kun je vast wel iets vinden over hoe je je wireless kaartjes in Ad-Hoc mode zet.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Devster schreef op 04 March 2003 @ 13:53:
In de FAQ staat hoe je internet kunt delen: Hoe deel ik Internet ?

Op Google of met de search kun je vast wel iets vinden over hoe je je wireless kaartjes in Ad-Hoc mode zet.
Ik vind het wel zo netjes om het hier ook even te melden als je een Topic aangeeft bij 'Schop een Modje' .

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Pagina's in het Nederlands doorzocht voor draadloos netwerk in Ad-Hoc mode.

1ste resultaat: review @ tweakers :P

Maare.... verder nog iemand idee wat ik kan doen? want zowat elke handleiding zegt weer wat anders...... ik wil eigenlijk graag een stap voor stap uitleg :(

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:21
Internet delen
zoek volgende x zelf ff wat beter ok?

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Yohan schreef op 04 March 2003 @ 13:54:
[...]

Ik vind het wel zo netjes om het hier ook even te melden als je een Topic aangeeft bij 'Schop een Modje' .
Daar heb je volkomen gelijk in. Ik ben dan ook niet 100% gefocussed op GoT... ik ben ook nog aan het werk ;) Ik wil alleen maar dat een modje dit topic beoordeelt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Stap 1: Download de uitgebreide handleiding op http://www.edimax.com.tw/ voor jouw kaartje
Stap 2: Zorgt dat je verbinding tussen server & client werkt, peer2peer (zie handleiding dus)
Stap 3: Hoe deel ik Internet ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.