Toon posts:

[IR-adapter] installatie via com-poort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een InfraRood-adapter gekocht om aan te sluiten op de COM-poort van m'n pc
vraag is : hoe moet ik die installeren? ik heb er geen software bij, noch een handleiding

mij OS is win 98SE
ik heb 'm in de COM-poort geplugd en pc opgestart, maar de pc geeft geen kick
moet ik wijzigingen aanbrengen aan m'n COM-poort-instellingen? en dewelke?
kan ik alle software gebruiken in combinatie met een IR-poort (nokia-software, logomanager, enz.)
dank

PS : 't is een IR adapter van het merk TEKRAM IRmate 210
bedankt voor de reacties!

[ Voor 11% gewijzigd door intoxicated op 04-03-2003 23:21 . Reden: Kicks verwijderd ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:35
Kijk eens op de site van de fabriekant...

http://www.tekram.com.tw/FAQData.ASP?RegId=326

Hiero :)

[ Voor 52% gewijzigd door Animal op 04-03-2003 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!
nu is de IR-adapter geïnstalleerd, hij staat bij de lijst in 'apparaatbeheer' MAAR hij kan geen contact maken met m'n gsm, zegt dat hij geen apparaten vindt? de gsm staat er nochtans vlakbij
wat kan het probleem zijn?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je hebt toch wel je IR aangezet bij je mobiel?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op 04 March 2003 @ 23:14:
Je hebt toch wel je IR aangezet bij je mobiel?
ja natuurlijk!
ik heb het zelfs geprobeerd met m'n 2 gsm's (6510 & 6150)
verder nog ideeën?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In je configuratiescherm moet je IR ook nog even activeren...dat de module geinstalleerd is wil niet zeggen dat hij wel in ontvangstmodus staat. En anders misschien in Start/bureauaccesoires/communicatie iets? Dit laatste is maar een gok hoor, ben niet zo heel erg thuis in W98se + IR.

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 05 March 2003 @ 09:08:
In je configuratiescherm moet je IR ook nog even activeren...dat de module geinstalleerd is wil niet zeggen dat hij wel in ontvangstmodus staat. En anders misschien in Start/bureauaccesoires/communicatie iets? Dit laatste is maar een gok hoor, ben niet zo heel erg thuis in W98se + IR.
IR staat op 'ontvangen' en om de 2 sec. zoekt 'm naar een signaal...
kan het zijn dat het een oud model IR-ontvanger is die geen nokia's herkent ??
ik denk dat ik 'm straks ga inruilen tegen een datakabel => hoe zit het daarmee : moet je een datakabel software-matig installeren of herkent win 98 de gsm 'automatisch' als ik 'm aansluit op de COM-poort via een datakabel?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 09:14 ]

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-07 06:42

QkE

In your face Gnagna

Sommige ir ontvangers kunnen niet communiceren met mobiele apparaten, maar zijn puur om je compu met een afstandsbediening te kunnen aansturen. Als dit niet het probleem is zou ik eens kijken naar de communicatiesnelheid. Je telefoon (tenminste mijn telefoon) kan niet meer dan ik geloof iets van 125 kbps aan. Speel hier ff mee.

Verwijderd

Topicstarter
QkE schreef op 05 maart 2003 @ 09:32:
Sommige ir ontvangers kunnen niet communiceren met mobiele apparaten, maar zijn puur om je compu met een afstandsbediening te kunnen aansturen. Als dit niet het probleem is zou ik eens kijken naar de communicatiesnelheid. Je telefoon (tenminste mijn telefoon) kan niet meer dan ik geloof iets van 125 kbps aan. Speel hier ff mee.
waar moet ik dat instellen ?

Verwijderd

Er is een verschil turssen IR en IRDA denk ik. En ik vrees dat je mobiel IRDA is en je ontvanger enkel IR aankan misschien.

Verwijderd

misschien in je BIOS nog aanzette???? daar lag het namelijk bij mij aan (bij 1 van de 3 pc's) .. op mijn laptop deet hij het wel meteen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 09:56:
Er is een verschil turssen IR en IRDA denk ik. En ik vrees dat je mobiel IRDA is en je ontvanger enkel IR aankan misschien.
op de verpakking staat er dat de adapter kan communiceren met de nokia 8210 en de 8850 => zijn die dan anders (IR/IRda) dan de 6510/6150 ?

ik denk dat ik toch een datakabel ga halen => de winkel waar ik ga verkoopt niet-originele datakabels voor de 8310 : past die ook op de 6510? en waar moet ik op letten bij dergelijke niet-originele datakabels?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 10:04 ]

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-07 06:42

QkE

In your face Gnagna

Nee. Ik denk dat je de goede hebt. Die snelheid kan je instellen in de instellingen van je ir. Waar je ook hebt ingesteld om de hoe veel seconden hij moet checken, alleen dan waarschijnlijk een tabje verder. Maar hij staat toch aan he? Je ziet een icoontje van zo'n rood lampje rechtsonder in je taakbalk...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 10:02:
misschien in je BIOS nog aanzette???? daar lag het namelijk bij mij aan (bij 1 van de 3 pc's) .. op mijn laptop deet hij het wel meteen...
wat moet ik aanzetten? waar in de bios?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 10:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 10:20:
[...]

wat moet ik aanzetten? waar in de bios?
dit is een instelling in het bios bij je com-poorten.... waar het in bios zit.... vaak onder integrated perhipicals (ofzoiets)... benaming is meestal UART1 (of 2)

Verwijderd

Topicstarter
hallo jongens
bedankt voor al jullie hulp
ik heb alles geprobeerd maar hij weigert het te doen :(
ik heb 'm intussen al teruggebracht naar de winkel
ga dit weekend de laptop van m'n vriend lenen, die heeft een IR-poort; dan kan ik eindelijk m'n 6510 eens 'bewerken' :)

ik heb wel iets vreemds gemerkt: de software van nokia die bijgeleverd was met m'n 6510 (nokia PC suite) geeft problemen: bij het 'unpacken' van de software geeft 'm een foutmelding
dus dacht ik : da's een fout op mijn cd =:> ik download de software van de website van nokia, maar daar geeft ie exact dezelfde foutmelding
dus download ik de software voor de 8310 en die raakt wel geinstalleerd => blijkbaar is er een fout bij de software voor de 6510
kan ik de software van de 8310 voledig en probleemloos gebruiken met m'n 6510?
Pagina: 1