Ik heb hier momenteel een netwerk lopen met als server windows 2000 server en 2 client's met Windows XP erop. Nu heb ik bepaalde mappen gedeeld bij windows 2000. Maar ik kan er alleen inkomen met het IP nummer van de server (vanaf een xp machine). Als ik de server naam intype pakt die hem niet. Zover ik weet heb ik alles geinstaleerd wat nodig is. In het verleden heeft het ook altijd goed gewerkt. Iemand enig idee wat dit is?
Het is geinstaleerd. Weet niet waar je het aan of uit kan zetten??
Je moet kijken bij de eigenschappen van de netwerkverbinding, dan de eigenschappen van TCP/IP, advanced, tabblad WINS, onderaan is dan "Enable NetBIOS over TCP/IP" geselecteerd.
En je moet sinds XP alleszins File & Printersharing geinstalled hebben.
Draait er WINS op de server ?
Draait er WINS op de server ?
This space intentionally left blank.
staat DNS geinstalleerd ?
En als je nou een reverse lookup doet van de IP ?
Dus ping -a "ipadress."
Werkt dat wel ?
Of een nslookup.. werkt dat ook ?
Maak anders een static entry aan in je host file
(c:\windows\system32\drivers\etc)
En als je nou een reverse lookup doet van de IP ?
Dus ping -a "ipadress."
Werkt dat wel ?
Of een nslookup.. werkt dat ook ?
Maak anders een static entry aan in je host file
(c:\windows\system32\drivers\etc)
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Ik heb alles nog een keer nagekeken. Alles staat goed. Nu heb ik op me andere client (windows xp) gekeken en die werkt dus wel. Dus het licht aan XP. Maar wat nu raar is, is dat het op de windows xp machine altijd perfect gewerkt heeft. Ik instaleel windows 2000 opnieuw. En het werkt op 1 XP machine niet meer?? Snap er niks van?
Heb je wellicht een firewall op die bak aan? Als poorten 137/138/139 niet te bereiken zijn gaat NetBIOS niet werken...
Forget your fears...
...and want to know more...
dan gaat het ook niet werken via ipAetje schreef op 04 maart 2003 @ 16:21:
Heb je wellicht een firewall op die bak aan? Als poorten 137/138/139 niet te bereiken zijn gaat NetBIOS niet werken...
Je naam resolutie werkt niet goed.
OF je installed en configged een DNS server op je win2k bak
Of je installed en configged een WINS server op je win2k bak (dit is het makkelijkste)
onzinnig antwoord (klop/klepelVerwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 16:19:
installeer wins eens
wins is alleen zinvol in gerouteerde netwerken, om dan op computernaam te pingen, en om netwerkomgeving te bevolken
op een lan gaat een pc toch eerst een broadcast doen om een computername te resolven,
A wise man's life is based around fuck you
Als je wins installeert en je zet je clients op node type : hybrid dan gaat ie echt niet eerst gaan broadcasten, maar contacteert hij direct de wins server. Pas als dat niet lukt, probeert hij alsnog via broadcast een name resolution te doen.zwelgje schreef op 04 maart 2003 @ 18:55:
[...]
onzinnig antwoord (klop/klepel)
wins is alleen zinvol in gerouteerde netwerken, om dan op computernaam te pingen, en om netwerkomgeving te bevolken
op een lan gaat een pc toch eerst een broadcast doen om een computername te resolven,
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
je hebt helemaal gelijk,G8KeePeR schreef op 04 maart 2003 @ 19:03:
[...]
Als je wins installeert en je zet je clients op node type : hybrid dan gaat ie echt niet eerst gaan broadcasten, maar contacteert hij direct de wins server. Pas als dat niet lukt, probeert hij alsnog via broadcast een name resolution te doen.
was even niet helemaal scherp
A wise man's life is based around fuck you
Maar wel via IPX en zo. En de DOS clients zien dat weer net niet.grolsch_man schreef op 04 maart 2003 @ 16:36:
[...]
dan gaat het ook niet werken via ip![]()
Je naam resolutie werkt niet goed.
OF je installed en configged een DNS server op je win2k bak
Of je installed en configged een WINS server op je win2k bak (dit is het makkelijkste)
Forget your fears...
...and want to know more...
Pagina: 1