Toon posts:

Strings veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een programma die ik graag in het nederlands zou willen vertalen (krijg ik van mijn ANW docent extra punten die ik hard nodig heb voor mijn overgang :)). nu zoek ik een programma dat strings kan veranderen zodat ik de teksten kan vertalen. ik heb al verschillende hex editors/ debuggers/ decompilers geprobeerd maar ik kan de tekst nooit veranderen (met de hex editors kan ik alleen de heximale getallen veranderen maar dat zoek ik dus niet he)

wie weet hoe ik de strings van een bestaand programma kan veranderen?? :?

b.v.d

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Met behulp van reshack moet het aan te passen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
thnx zal ff kijken of hij het doen

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 16:45
Als het programma zijn strings in resources heeft staan, dan zou je met een resource editor de strings kunnen aanpassen, dit is verreweg het makkelijkst en het minst foutgevoelig.
Als het programma zijn strings niet in resources heeft staan, moet je aan de slag met een hexeditor. Met de meeste hex editors kan je zowel de hexcodes als de tekst direct veranderen. (bijv hiew, ultraedit (in hex mode), etc.....)
Maar realiseer je wel dat je vertaalde strings nooit langer mogen zijn, dan de strings die al in het programma staan.

IMHO is dit een rare opdracht

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verder is het ook een illegale opdracht mocht de docent jouw versie gaan gebruiken. Je mag het programma niet decompilen mits voor educational purpose. Dus om het daarna de boel te gaan inzetten is simpelweg illegaal :)

(Hierbij neem ik aan dat het programma niet van de docent is)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Zie de FAQ over het ombouwen van software, en FAQ over het inbreken in software.

Niet meer doen dus. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door drm op 04-03-2003 14:15 . Reden: rml doetniegoednie :/ ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.