Probleem met 3d geluid 5.1 in hitman 2

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 09:52
Ik heb een probleempje met het 3D geluid in Hitman 2: silent Assasin.
In het options menu kan ik 3d sound renderer niet aanvinken (is lichtgrijs).

Ik kan alleen EAX geluid enablen, maar dan klinkt het geluid heel schel en kaal en alleen maar over de linker en rechterspeaker.

Mn sub en centre en rear speakers doen helemaal niks

Iemand enig idee hoe dat kan??
Alle hulp is uiteraard meer dan welkom :)

=edit=
Ik heb al her en der op internet gezocht maar het enige eventueel nuttige kon ik niks mee :{
It seem that if you have loops klicks etc with your sound and the 3d renderer is gray with the option sw (software), you are running in emulation mode. This is probably due to another sound device like the MODEM AUDIO DEVICE which is NOT ACCELERATED...(the stupid game cannot tell the difference between a soundcard and a modem audio device)So a solution i found is to disable the modem audio device and REINSTALL the game. I think the gray option just means that you don't have any other choice available, thus your 3d sound renderer should be gray writing directsound...(NOT direct...sw)thats all folks
Ik heb geen modem in mn computer zitten :)
Hitman 2 supports AM:3D DieselPower
In the 11th hour IO Interactive has added native support for AM:3D's DieselPower 3D audio engine in the recently gone gold "Hitman 2 - Silent Assassin game. The game already offered DS3D and EAX Advanced HD support. A DieselPower-installer can be downloaded from AM:3D's homepage where you can read more to see if you are interesting in trying this software engine out. The DieselPower-installer detects where Hitman 2 is installed and installs itself into the game directory, after that the game detects DieselPower and offers it as an option in the "Sound Options" menu under "3D Sound Renderer".
Gedownload en geinstalleerd, nu kan ik alleen maar met 4 speakers instellen, mn sub en centre speaker werken nog steeds niet :{
It seems that DX9 has some problems, it's not the first time that people have experienced "grayed out" sound options when running with DX9. The problem is that if the sound options are grayed out in the game, something really bad has happended since the game believes there is no sound card at all.
What really sucks is that it is not possible to downgrade to DX8.1 without re-installing Windows.
En dat is kut, ik heb DX9 geinstalleerd en heb eik weinig zin om XP er opnieuw op te zetten :(

Iemand nog ideeen?? :)

[ Voor 72% gewijzigd door vosss op 04-03-2003 13:13 . Reden: eea opgezocht op i-net :) ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat voor geluidskaart heb je en wat voor speakers? Als het een Creative geluidskaart is kan je de drivers proberen op de site van Creative.
Direct X 9.0 is er trouwens ook af te halen zonder heel Windows overnieuw te installeren hoor. Gewoon even zoeken op 'Direct X 9 + removal tool' of iets dergelijks :)

The devil is in the details.

• vosss
MaRc0 schreef op 04 March 2003 @ 15:19:
Wat voor geluidskaart heb je en wat voor speakers? Als het een Creative geluidskaart is kan je de drivers proberen op de site van Creative.
Direct X 9.0 is er trouwens ook af te halen zonder heel Windows overnieuw te installeren hoor. Gewoon even zoeken op 'Direct X 9 + removal tool' of iets dergelijks :)
Geluidskaart is een onboard op een asus a7v333 mobo, de speakerset die eraan hangt is een creative inspire 5100 5.1 :)

Ik zal eerst nog eens even zoeken op directx 9 removal tool ;)
thanks iig

• Hahn
  • Nu online
Als het onboard is denk ik dat je geluidskaart '3D Sound Renderer' gewoon niet ondersteund. En EAX op onboard kaartjes is vaak ook niet al te best, dus misschien klinkt het daardoor zo raar.
Je zou kunnen kijken of er drivers voor te vinden zijn, maar zelf ben ik eigenlijk nog nooit onboard geluidskaartdrivers tegengekomen :P

• vosss
MaRc0 schreef op 04 maart 2003 @ 18:39:
Als het onboard is denk ik dat je geluidskaart '3D Sound Renderer' gewoon niet ondersteund. En EAX op onboard kaartjes is vaak ook niet al te best, dus misschien klinkt het daardoor zo raar.
Je zou kunnen kijken of er drivers voor te vinden zijn, maar zelf ben ik eigenlijk nog nooit onboard geluidskaartdrivers tegengekomen :P
De onboard geluidsdrivers voor 5.1 geluid heb ik van de asus cd die bij het moederbord zat, bij andere spellen en films werkt het prima zelfs! :)

Ik heb zojuist even gezocht met google naar een directx 9 uninstaller en die verwijzen voor zover ik kan vinden allemaal naar hetzelfde nl 4 bestanden:

• dxvfix.inf 10kB
• expand.exe 58kB
• important.txt 1kB
• undx9.bat 7kB

Dit moet je in de c:\dxtemp! map zetten en dan in veilige modeus met admin rights starten.

Hij gaat dan vanalles weggooien/vervangen en op het einde zegttie: installatie mislukt :{

Iemand ergens een DX9 uninstaller kunnen vinden die wel werkt? :)

• Hahn
  • Nu online
Na een beetje rond te zoeken kwam ik eindelijk weer op dat Direct X remove tooltje. Bij iemand anders werkte deze in ieder geval wel met DX 9: Direct X Buster :)

• vosss
MaRc0 schreef op 04 March 2003 @ 19:22:
Na een beetje rond te zoeken kwam ik eindelijk weer op dat Direct X remove tooltje. Bij iemand anders werkte deze in ieder geval wel met DX 9: Direct X Buster :)
Die had ik ook al gezien, maar daar stond bij dattie alleen voor win9x en 2000 was toch? Of is dit weer een andere :?

Nouja, ik kijk iig even of het hier wel mee lukt, thanks 8)

=edit=
Uninstall gedraaid, spel gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.
directx 8.1 opnieuw geinstalleerd: opnieuw opstarten.

Nu wil ik het spel starten en geeft hij de foutmelding:

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat dinput8.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem verhelpen.

Nou lekker is dat, opnieuw geinstalleerd nogmaar een keer, maar krijg weer diezelfde melding :?

=edit=
dinput8.dll gedwonload en naar de windows\system32 map gekopieerd, hitman 2 gestart --> nog steeds alleen over de linker en rechterspeaker het geluid :(

Bovendien zei windows bij het opstarten van het spel dat enkele windows bestanden zijn vervangen door niet ondertekende versies en dat deze moesten worden teruggezet.
Op okay geklikt, vroeg ie voor de cd van xp, die erin gedaan, zegttie dat het de verkeerde cd is........WTF??? :? :?

[ Voor 52% gewijzigd door vosss op 04-03-2003 19:46 ]

• vosss
Iemand nog ideeen??

Want aan directx 9.0 lijkt het ook niet te liggen.

Ook iedere keer als ik hitman 2 gestart heb moet ik in windows later weer het geluid in het configuratiescherm op 5.1 zetten.

Het spel zet dat zelf iedere keer terug naar gewone bureauluidsprekers :?

• Hahn
  • Nu online
Kijk toch eens bij Hardware of er geen Modem Audio Device geinstalleerd staat. Ik heb zelf geen interne modem geinstalleerd, maar hij staat er wel bij.
Voor de rest zou je ook een echte geluidskaart kunnen proberen, misschien heeft ie een conflict met de onboard geluidskaart.

• vosss
MaRc0 schreef op 06 March 2003 @ 15:40:
Kijk toch eens bij Hardware of er geen Modem Audio Device geinstalleerd staat. Ik heb zelf geen interne modem geinstalleerd, maar hij staat er wel bij.
Voor de rest zou je ook een echte geluidskaart kunnen proberen, misschien heeft ie een conflict met de onboard geluidskaart.
Ik heb van ellende maar een 5.1 geluidskaartje gekocht en ga straks ff kijken of ie het nu wel doet als ik in de BIOS het onboard geluid uitschakel :)

thanks iig :)
Pagina: 1